ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Παρασκευή 02 Ιουνίου 2023

Συχνές Ερωτήσεις

Απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους ψηφοφόρων εξωτερικού είναι οι εκλογείς να συγκεντρώνουν σωρευτικά τα παρακάτω κριτήρια:

  • να έχουν διαμείνει συνολικά δύο (2) έτη εντός της Ελληνικής Επικράτειας κατά το χρονικό διάστημα των τελευταίων τριάντα πέντε (35) ετών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης εγγραφής,
  • να έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση κατά το τρέχον ή το προηγούμενο φορολογικό έτος.

Ως «φορολογική δήλωση» νοείται η υποβολή στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων (Έντυπο Ε1),
αναλυτικής δήλωσης εισοδημάτων από μίσθωση ακινήτων (Έντυπο Ε2), κατάστασης οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (Έντυπο Ε3) ή δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Έντυπο Ε9), όπως κάθε φορά ισχύουν.

Εξαρτώμενα μέλη των οικογενειών εξαιρούνται του περιορισμού της υποβολής φορολογικής δήλωσης εφόσον:
α) δεν έχουν συμπληρώσει τα τριάντα (30) έτη και
β) έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση συγγενείς α΄βαθμού κατά το τρέχον ή το προηγούμενο φορολογικό έτος.

Μεταβολές αιτήσεων ή εγγραφές που λαμβάνουν χώρα σε χρονικό διάστημα μικρότερο των δώδεκα (12) ημερών πριν από την προκήρυξη των εκλογών, καταχωρίζονται στους ειδικούς εκλογικούς κατάλογους του εξωτερικού μετά τη διενέργεια των εκλογών.

Αναστολές ή διαγραφές αιτήσεων που λαμβάνουν χώρα σε χρονικό διάστημα μικρότερο των τριών (3) ημερών πριν από την προκήρυξη των εκλογών, καταχωρίζονται στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους του εξωτερικού μετά τη διενέργεια των εκλογών.

Οι πιστώσεις που εγγράφονται στον ΚΑΕ 0441 «Τέλος ακίνητης περιουσίας (άρθρο 24 Ν 2130/93)», υπολογίζονται στο ύψος του ποσού που αποδόθηκε κατά το έτος 2019 (απόφαση κατανομής με ΑΔΑ: 6Ν8Ρ46ΜΤΛ6-ΦΗΟ).

Οι πιστώσεις που εγγράφονται στον ΚΑΕ 0715 ««Τέλος διαφήμισης της κατηγορίας Δ' του άρθρου 15 του ΒΔ 24/9-20/10/1958 (άρθρο 9 Ν 2880/2001)», υπολογίζονται στο ύψος των ποσών που αποδόθηκαν κατά το έτος 2019 (απόφαση κατανομής με ΑΔΑ:6Φ6046ΜΤΛ6-ΡΤΦ).

Η κατανομή εσόδων από το Φόρο Ζύθου (άρθρο 9 ΝΔ 703/70, άρθρο 12 Ν 1080/80) στους δήμους έχει καταργηθεί και ως εκ τούτου στον ΚΑΕ 0512 δεν πρέπει να εγγραφεί ποσό.

Οι πιστώσεις που εγγράφονται στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2021 και αφορούν στην κάλυψη δαπανών επισκευών και συντηρήσεων σχολικών κτιρίων των Δήμων που συστήθηκαν με το άρθρο 154 του ν.4600/2019, παρατίθενται αναλυτικά ανά Δήμο ως ακολούθως:

Α/Α ΔΗΜΟΣ ΠΟΣΟ
1 ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ 45.200,00
2 ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΝΤΙΩΝ ΝΗΣΩΝ 233.600,00
3 ΝΟΤΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ 33.000,00
4 ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ 77.100,00
5 ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ 20.300,00
6 ΣΑΜΗΣ 14.700,00
7 ΣΕΡΒΙΩΝ 24.400,00
8 ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ 9.700,00
9 ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ 201.100,00
10 ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΣΒΟΥ 73.300,00
11 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ 63.000,00
12 ΔΥΤΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ 33.800,00
  1. Πού βρίσκεται το ενημερωτικό υλικό για τον Κόμβο Διαλειτουργικότητας?

Απ. Ολόκληρο το ενημερωτικό υλικό (νομοθεσία, προδιαγραφές, οδηγός χρήσης εφαρμογής κλπ.) βρίσκεται στο site του ΥΠΕΣ:

https://www.ypes.gr/apokentromeni-dioikisi-aytodioikisi/oikonomika-stoicheia-ota/kombos-dialitoyrgikotitas

 

  1. Είμαι στατιστικός ανταποκριτής και θέλω να εγγραφώ στην εφαρμογή stats του Κόμβου Διαλειτουργικότητας. Τι κάνω?

Απ. Ακολουθήστε τις οδηγίες που θα βρείτε στον οδηγό χρήσης της εφαρμογής stats (σελ. 1 - 2) και ο οποίος βρίσκεται εδώ:

https://www.ypes.gr/apokentromeni-dioikisi-aytodioikisi/oikonomika-stoicheia-ota/kombos-dialitoyrgikotitas/odigos-chrisis-efarmogis-eisagogis-amp-anazitisis-stoicheion-stats

 

  1. Δεν μου ανοίγει η σελίδα της εφαρμογής stats του Κόμβου Διαλειτουργικότητας. Τι φταίει?

Απ. Η εφαρμογή του Κόμβου Διαλειτουργικότητας είναι προσβάσιμη αποκλειστικά και μόνο εντός δικτύου ΣΥΖΕΥΞΙΣ. Υπό την προϋπόθεση ότι η πρόσβαση γίνεται από υπολογιστή που διαθέτει δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ, η σελίδα της εφαρμογής stats είναι διαθέσιμη ως:

http://komvos.ypes.gr/stats      (προϋποθέτει DNS και δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ)

ή εναλλακτικά:

http://10.193.25.194/stats           (προϋποθέτει μόνο δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ)

Αν δεν έχει διαπιστωθεί κάποιο κεντρικό πρόβλημα στις υποδομές του Κόμβου Διαλειτουργικότητας, τότε η αδυναμία πρόσβασης οφείλεται σε ρυθμίσεις του υπολογιστή/δικτύου του στατιστικού ανταποκριτή και θα πρέπει να ελεγχθεί από τους τεχνικούς του φορέα.

 

  1. Αντιμετωπίζω τεχνικό πρόβλημα με την υποβολή στοιχείων ή τη λειτουργία της εφαρμογής stats.

Απ. Για οποιοδήποτε αμιγώς τεχνικό πρόβλημα εκτός των ανωτέρω (π.χ αδυναμία επικοινωνίας των web services, αλλαγή τεχνικών στοιχείων των web services, προβλήματα χειροκίνητης υποβολής αρχείων κλπ.) στέλνετε e-mail στο: komvos_oik@ypes.gr συμπεριλαμβάνοντας τα στοιχεία σας,  τα στοιχεία του φορέα σας, σύντομη περιγραφή του προβλήματος και αν είναι δυνατόν και printscreen που δείχνει το πρόβλημα.

 

Διάκριση χρηματοοικονομικών και μη χρηματοοικονομικών συναλλαγών

Στο δημόσιο λογιστικό, με τον όρο «χρηματοοικονομικές συναλλαγές» νοούνται οι συναλλαγές που δεν επηρεάζουν το δημοσιονομικό αποτέλεσμα και την καθαρή χρηματοοικονομική θέση.
Ως έσοδα από χρηματοοικονομικές συναλλαγές νοούνται οι εισπράξεις από δανεισμό, από πώληση μετοχών, από εξόφληση ομολόγων στη λήξη τους κτλ. Προσοχή: τα έσοδα από τόκους και μερίσματα δεν αποτελούν έσοδα από χρηματοοικονομικές συναλλαγές.
Ως δαπάνες για χρηματοοικονομικές συναλλαγές νοούνται οι πληρωμές για χρεολύσια, οι αγορές μετοχών ομολόγων κτλ. Προσοχή: οι δαπάνες για τόκους δεν αποτελούν δαπάνες για χρηματοοικονομικές συναλλαγές.
Οι λοιπές συναλλαγές χαρακτηρίζονται ως μη χρηματοοικονομικές.

Αναφορά ΜΗΝΙΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2/61968/0094/17.09.2010.

Εκ παραδρομής, στην ενότητα Δ2α της εγκυκλίου 9/2018, κατά την παροχή οδηγιών κατηγοριοποίησης των λογαριασμών της γενικής λογιστικής σε «Υποχρεώσεις σε φορείς εκτός γενικής κυβέρνησης» και σε «Υποχρεώσεις σε φορείς της γενικής κυβέρνησης» (σελίδα 11) γίνεται αναφορά στον λογαριασμό 44 έναντι του σωστού 45

Υποβολή αναφοράς ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥ

(α) Υποχρεωτικότητα: Εφόσον ο φορέας (δήμος, περιφέρεια ή νομικό πρόσωπο) είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού συστήματος, ανεξαρτήτως των διατάξεων που καθορίζουν το εφαρμοστέο λογιστικό σχέδιο, υποχρεούται να αποστέλλει την αναφορά «Στοιχεία Ισοζυγίου Γενικού Καθολικού» στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας. Επισημαίνεται ότι με το άρθρο 33 του ν. 4257/2014, όπως ισχύει, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα δημοτικά ιδρύματα, οι σύνδεσμοι, οι ΦΟΔΣΑ, οι κοινωφελείς επιχειρήσεις υποχρεούνται πλέον να εφαρμόζουν το κλαδικό λογιστικό σχέδιο των ΟΤΑ α΄ βαθμού (ΠΔ 315/99). Επιπροσθέτως, υπενθυμίζεται ότι οι ανώνυμες εταιρίες ΟΤΑ, οι ΔΕΥΑ και οι αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα υποχρεούνται στην τήρηση του διπλογραφικού συστήματος σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα (ν. 4308/2014).
(β) Απογραφή έναρξης: Οι εγγραφές έναρξης της νέας χρήσης είναι απαραίτητο να ολοκληρώνονται πριν την προθεσμία υποβολής οικονομικών στοιχείων μηνός Ιανουαρίου (15/02). Στην περίπτωση που, μετά από την οριστικοποίηση των εγγραφών κλεισίματος της προηγούμενης χρήσης προκύψει η ανάγκη για διόρθωση των απογραφής έναρξης, θα πραγματοποιούνται διορθωτικές εγγραφές.
(γ) Αναφορά Δεκεμβρίου: Οι αναφορές του μηνός Δεκεμβρίου αποστέλλονται χωρίς τις εγγραφές μεταφοράς των υπολοίπων στους λογαριασμούς γενικής εκμετάλλευσης (80) και ισολογισμού (89).
(δ) Επικαιροποίηση αναφοράς λόγω οριστικοποίησης των εγγραφών κλεισίματος του προηγούμενου έτους: Σε αυτή την περίπτωση, αποστέλλεται μόνο η αναφορά μηνός Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους. Τα στοιχεία με την ορθή απογραφή έναρξης θα διατεθούν στον Κόμβο μέσω της αναφοράς του μήνα κατά τον οποίο οριστικοποιήθηκαν οι εγγραφές κλεισίματος του προηγούμενου έτους. (Δηλαδή, αν οι εγγραφές κλεισίματος έτους 2017 οριστικοποιηθούν τον Ιούνιο του 2018, τότε τα οριστικά στοιχεία της απογραφής έναρξης έτους 2018 θα διατεθούν στον Κόμβο με την αναφορά του Ιουνίου 2018).

Αναφορά ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΠΙΔ

Στήλες «Εγκεκριμένος προϋπολογισμός» και «Διαμορφωμένος προϋπολογισμός»: Συμπληρώνονται υποχρεωτικά εφόσον στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει την οικονομική λειτουργία του ΝΠΙΔ προβλέπεται η κατάρτιση ετήσιου προϋπολογισμού. Σε διαφορετική περίπτωση αναγράφεται η τιμή μηδέν (0). Προσοχή: Με την ταξινόμηση ενός φορέα στη γενική κυβέρνηση, εκκινεί άμεσα η υποχρέωση κατάρτισης προϋπολογισμού και τήρησης του ΠΔ 80/2016 περί ανάληψης υποχρεώσεων.
Πληρωμές υποχρεώσεων προηγούμενων οικονομικών ετών: Όταν η αναφορά ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ υποβάλλεται ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΗ ΒΑΣΗ), οι πληρωμές που αφορούν σε υποχρεώσεις της 31.12 του προηγούμενου έτους εξαιρούνται από όλες τις στήλες της αναφοράς. Εφιστάται η προσοχή στις περιπτώσεις καταγραφής για πρώτη φορά μέσα στο τρέχον έτος υποχρεώσεων προηγούμενων οικονομικών ετών (πχ καταχώρηση στο έτος 2018 τιμολογίου που είχε εκδοθεί το 2017): αυτές οι περιπτώσεις περιλαμβάνονται κανονικά στην αναφορά. Όταν η αναφορά υποβάλλεται ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΒΑΣΗ), οι πληρωμές που αφορούν σε υποχρεώσεις της 31.12 του προηγούμενου έτους ενσωματώνονται στον ΚΑΕ «XA.01.04 Λοιπά έξοδα» :
Εισπράξεις απαιτήσεων προηγούμενων οικονομικών ετών: Όταν η αναφορά ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ υποβάλλεται ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΗ ΒΑΣΗ), τότε υπάρχουν δύο ενδεχόμενα:
α) Στον «ΚΑΕ SA.01.01 Έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα (από πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών)», στη στήλη ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΝΤΑ καταγράφεται το ύψος των αναγνωρισμένων εσόδων μέχρι το μήνα αναφοράς, όπως αυτά προκύπτουν από τα εκδοθέντα τιμολόγια και λοιπά παραστατικά της περιόδου αναφοράς, μειωμένων κατά το ποσό των αντίστοιχων επισφαλών απαιτήσεων. Όταν εφαρμόζεται αυτή η προσέγγιση, οι εισπράξεις απαιτήσεων προηγούμενων οικονομικών ετών δεν περιλαμβάνονται στην αναφορά.
β) Στον «ΚΑΕ SA.01.01 Έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα (από πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών)», στη στήλη ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΝΤΑ καταγράφεται το ύψος των πραγματικά εισπραχθέντων εσόδων μέχρι το μήνα αναφοράς. Όταν εφαρμόζεται αυτή η προσέγγιση, οι εισπράξεις απαιτήσεων προηγούμενων οικονομικών ετών περιλαμβάνονται κανονικά στην αναφορά.
Ταμειακό υπόλοιπο προϋπολογισμού προηγούμενης χρήσης (SZ.01): Ο εν λόγω ΚΑΕ συμπληρώνεται μόνο από τα ΝΠΙΔ που ο τύπος προϋπολογισμού τους εμπίπτει στις περιπτώσεις ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΗΜΩΝ ή ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ή ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΒΑΣΗ).

 

Χειρισμός ΦΠΑ κατά την υποβολή των οικονομικών στοιχείων ΝΠΙΔ

Α. Το ΝΠΙΔ υποβάλλει στοιχεία σε ταμειακή βάση.

(α) Εφόσον κατά τη δημιουργία λογαριασμού στην εφαρμογή http://komvos.ypes.gr/stats, στο πεδίο «Τύπος Προϋπολογισμού» της καρτέλας «Οργανωτικές μονάδες» έχει δηλωθεί ότι ο τύπος προϋπολογισμού του ΝΠΙΔ εμπίπτει σε μία από τις εξής περιπτώσεις: ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΗΜΩΝ ή ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ τότε, ούτως ή άλλως, η αξία του ΦΠΑ είναι ενσωματωμένη στα έσοδα και τα έξοδα της περιόδου αναφοράς. Δηλαδή δεν απαιτείται ιδιαίτερος χειρισμός.

(β) Στις περιπτώσεις όπου έχει δηλωθεί ότι ο τύπος προϋπολογισμού του ΝΠΙΔ εμπίπτει στην περίπτωση: ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΒΑΣΗ), τότε στις αναφορές ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ και ΕΝΔΟΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ (η τελευταία εφόσον προβλέπεται να αποστέλλεται) η αξία του ΦΠΑ εσόδων και δαπανών πρέπει να καταγράφεται, στα έσοδα στον ΚΑΕ «SA.06.01 Λοιπά έσοδα» και στα έξοδα στον ΚΑΕ «XA.01.04 Λοιπά έξοδα». Στην αναφορά ΜΗΝΙΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2/61968/0094/17.09.2010 θα καταγράφεται στο πεδίο «Υποχρεώσεις σε φορείς της γενικής κυβέρνησης» μόνο το πιστωτικό υπόλοιπο του λογαριασμού 54.00 «Φόρος προστιθέμενης αξίας» και όχι το ενδεχόμενο χρεωστικό υπόλοιπο (το οποίο ούτως ή άλλως στο τέλος της χρήσης πρέπει να μεταφερθεί στον 33 («Συμψηφιστέος στην επόμενη χρήση ΦΠΑ.»)

Β. Το ΝΠΙΔ υποβάλλει στοιχεία σε δεδουλευμένη βάση

Σε αυτή την περίπτωση, κατά τη δημιουργία λογαριασμού στην εφαρμογή http://komvos.ypes.gr/stats, στο πεδίο «Τύπος Προϋπολογισμού» της καρτέλας «Οργανωτικές μονάδες» έχει δηλωθεί ότι ο τύπος προϋπολογισμού του ΝΠΙΔ είναι ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΗ ΒΑΣΗ).

Σε αυτή την περίπτωση, η αξία του ΦΠΑ δεν συμπεριλαμβάνεται στις κατηγορίες εσόδων και εξόδων των αναφορών ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ και ΕΝΔΟΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ (η τελευταία εφόσον προβλέπεται να αποστέλλεται). Ομοίως, θα εξαιρείται από την αναφορά ΜΗΤΡΩΟ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ. Στην αναφορά ΜΗΝΙΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2/61968/0094/17.09.2010 θα καταγράφεται στο πεδίο «Υποχρεώσεις σε φορείς της γενικής κυβέρνησης» μόνο το πιστωτικό υπόλοιπο του λογαριασμού 54.00 «Φόρος προστιθέμενης αξίας» και όχι το ενδεχόμενο χρεωστικό υπόλοιπο (το οποίο ούτως ή άλλως στο τέλος της χρήσης πρέπει να μεταφερθεί στον 33 «Συμψηφιστέος στην επόμενη χρήση ΦΠΑ.»)

 

Τα έσοδα του ενιαίου τέλους του έτους 2019 που αποδίδονται  στους Δήμους εντός των διοικητικών ορίων των οποίων λειτουργούν μονάδες προσωρινής φιλοξενίας μεταναστών, βάσει της υπ’ αριθμ. 1312/11.02.2020 (B΄ 407), θα εγγραφούν στους Κ.Α. 2111 «Τακτικά έσοδα από τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού» και 2115 «Τακτικά έσοδα από τέλος ακίνητης περιουσίας». Ο επιμερισμός του ποσού στους ανωτέρω Κ.Α. γίνεται κατά την κρίση του δήμου για την κάλυψη των αναγκών αυτού.Οι δαπάνες που καλύπτονται από τα σχετικά έσοδα είναι εκείνες που ούτως ή άλλως θα μπορούσαν να πληρωθούν από τα έσοδα που εγγράφονται στους ανωτέρω δύο Κ.Α.

Σύμφωνα με την πρόσκληση IV «Κατασκευή, επισκευή και συντήρηση αθλητικών εγκαταστάσεων των Δήμων» το ανώτερο ποσό που μπορεί να διαθέσει το Υπουργείο Εσωτερικών είναι 600.000,00 € (συμπ. ΦΠΑ). Αν το συνολικό ποσό υπερβαίνει τις 600.000,00 € (συμπ. ΦΠΑ), ο Δήμος θα πρέπει να καλύψει από ιδίους πόρους το υπολειπόμενο ποσό.

Επισυνάπτω μια Βεβαίωση υπογεγραμμένη από την Τεχνική Υπηρεσία ή/και το Δήμαρχο, πως στην εγκατάσταση που πρόκειται να γίνει τοποθέτηση προμήθειας υπάρχουν ήδη όλες οι υποδομές και τα συνοδά έργα που είναι απαραίτητα και εξασφαλίζουν την λειτουργικότητα, την ασφάλεια και την ολοκλήρωση του έργου.

Η δημιουργία αποδυτηρίων δεν συνίσταται στην απλή προμήθεια και τοποθέτηση ενός προκατασκευασμένου οικίσκου (τύπου ISOBOX) σε συγκεκριμένο χώρο. Αντιθέτως, αποτελεί εργολαβία καθώς συνοδεύεται από έργα προετοιμασίας του δαπέδου τοποθέτησης, έργα εξασφάλισης παροχής ύδρευσης και αποχέτευσης και ρευματοδότησης που είναι προφανώς απολύτως απαραίτητα για την λειτουργικότητα της παρέμβασης. Στην εργολαβία αυτή δύναται ο προκάτ οικίσκος να είναι ένα τεμάχιο προς προμήθεια αλλά θα πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύεται από τις προαναφερθείσες συνοδές - επιμετρούμενες εργασίες υποδομής.

Η τοποθέτηση ταρτάν ή/και χλοοτάπητα σε υφιστάμενο γήπεδο δεν αποτελεί προμήθεια αλλά εργολαβία διότι προκειμένου να είναι ολοκληρωμένη και λειτουργική η εν λόγω παρέμβαση θα πρέπει να συνοδεύεται από τις απαραίτητες συνοδές επεμβάσεις όπως π.χ. έργα αποστράγγισης, έργα διαμόρφωσης κλίσεων κλπ. Η απλή προμήθεια του υλικού και τοποθέτηση δεν εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία και την επίτευξη του στόχου της παρέμβασης σε βάθος χρόνου. Μπορούμε να αποδεχτούμε προμήθεια μόνο στην περίπτωση που υπάρχουν ήδη έτοιμες οι υποδομές και τα συνοδά έργα που προαναφέρονται, επισυνάπτοντας πάντα και την αντίστοιχη βεβαίωση αυτών (σύμφωνα με την ερώτηση 4).

Ως προμήθεια νοείται η τοποθέτηση και θέση σε λειτουργία εξοπλισμού σε υποδομές που υπάρχουν και με τις οποίες εξασφαλίζεται η άμεση και απρόσκοπτη λειτουργία του εν λόγω εξοπλισμού. Εάν απαιτούνται εργασίες υποδομές (ενδεικτικά: εκσκαφές, δίκτυα, φρεάτια, ρευματοδότηση, θεμελίωση, στερέωση, αγκύρωση κλπ) για την τοποθέτηση και θέση σε λειτουργία του εξοπλισμού, τότε πρόκειται για εργολαβία με επιμετρούμενες εργασίες και πρόβλεψη ειδικής ομάδας εργασιών στον π/υ που αποτελείται από τα στοιχεία εξοπλισμού (ως τεμάχια) με τιμές της αγοράς για τα εν λόγω στοιχεία.

Το ΥΠΕΣΔΑ είναι αρμόδιο για τον σχεδιασμό και την εκτέλεση της στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση.

Στον Κ.Α.Ε 0715 «Τέλος διαφήμισης της κατηγορίας Δ' του άρθρου 15 του ΒΔ 24/9-20/10/1958 (άρθρο 9 Ν 2880/2001)» και στον Κ.Α.Ε. 0441 «Τέλος ακίνητης περιουσίας (άρθρο 24 Ν 2130/93)» θα εγγραφούν τα ποσά που αποδόθηκαν (εισπράχθηκαν) από κάθε δήμο το έτος 2018. Οποιεσδήποτε διαφορές προκύψουν, θα αποτυπωθούν στον προϋπολογισμό του δήμου μετά από σχετική αναμόρφωσή του.

Στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2020 και εφεξής, οι επιχορηγήσεις που λαμβάνουν οι δήμοι για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι», εγγράφονται με ανάπτυξη στον Κ.Α. 0629 «Λοιπά έσοδα από θεσμοθετημένους πόρους, δεδομένου ότι πηγή χρηματοδότησης του εν λόγω προγράμματος αποτελεί πλέον ο Κρατικός Προϋπολογισμός.

Ο αριθμός δημοσίευσης που αναφέρεται πιο πάνω στην ερώτηση, έχει γραφτεί στην κυα εκ παραδρομής. Σωστός είναι ο ΑΔΑ:75AΧ465ΧΘ7-ΒΕ2.
Σε κάθε περίπτωση, ισχύει ότι «Οι πιστώσεις που εγγράφονται στον προϋπολογισμό και αφορούν στην κάλυψη δαπάνης για τη σίτιση μαθητών μουσικών και καλλιτεχνικών γυμνασίων και λυκείων, υπολογίζονται στο ύψος των ποσών που αποδόθηκαν στον δήμο για τη σχολική χρονιά 2017-2018», όπως αναφέρεται στην υπ’ αριθμ. 55905/2019 κυα».

Όχι. Ο υποψήφιος μπορεί να χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια μέχρι του επιτρεπόμενου ορίου δαπανών του.

Κατά την πρώτη υποβολή του πίνακα στοχοθεσίας οικονομικών αποτελεσμάτων δεν συμπληρώνονται ποσά στη στήλη (2). Η στοχοθεσία του Π/Υ του έτους αναφοράς (δηλαδή του έτους 2014) συμπληρώνεται στη στήλη (1) με τίτλο «ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΕΤΟΥΣ: Π/Υ ΕΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΥΕΤΑΙ ΣΕ ΣΤΟΧΟΥΣ (π.χ 2014) - Ετήσιοι Στόχοι». Σε περίπτωση τροποποίησης της στοχοθεσίας, στη στήλη (1) συμπληρώνεται ο αναμορφωμένος Π/Υ που «αναλύθηκε» σε νέους στόχους ενώ στη στήλη (2) με τίτλο «ΠΡΟΙΣΧΥΟΥΣΑ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΕΤΟΥΣ: ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ Π/Υ ΕΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΥΘΗΚΕ ΣΕ ΣΤΟΧΟΥΣ (π.χ. 2014)» μεταφέρεται ο π/υ βάσει του οποίου καταρτίστηκε η προηγούμενη στοχοθεσία. Οι δύο αυτές στήλες απεικονίζουν πάντα μεγέθη του Π/Υ του ίδιου οικονομικού έτους).

Όπως αναφέρεται και στην αριθμ. 5/14065/9.4.2013 Εγκύκλιό μας, το σύνολο των εσόδων και το σύνολο των εξόδων της στοχοθεσίας, ως σύνολα 12μήνου, θα πρέπει να ταυτίζονται με το σύνολο των εσόδων και το σύνολο των εξόδων του εγκεκριμένου προϋπολογισμού, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί κατά τον χρόνο κατάρτισης και ψήφισης του ΟΠΔ.
Συνεπώς, αν και το ποσό του κωδικού 32, δεν θα στοχοθετηθεί μηνιαία στην σχετική γραμμή (κελιά με γκρι σκίαση), θα συμπεριληφθεί στο συνολικό άθροισμα της Γραμμής «Σύνολο Εσόδων» όπως αυτή αναλύεται σε μηνιαίους στόχους. Αντίστοιχα το ποσό του κωδικού 85, παρότι δεν θα στοχοθετηθεί μηνιαία στην σχετική γραμμή, θα συμπεριληφθεί στο άθροισμα της γραμμής Β «Σύνολο Εξόδων». Σημειώνεται ότι μηνιαία στοχοθετείται μόνο η διαφορά των κωδικών αυτών, στο τμήμα του ΟΠΔ που αφορά τα έσοδα (δηλαδή 32 μείον 85).
Κατ’ εξαίρεση της προηγούμενης παραγράφου είναι δυνατόν επίσης ένας δήμος να συμπεριλάβει στο συνολικό άθροισμα της Γραμμής «Σύνολο Εσόδων» μόνο το ποσό της διαφοράς των κωδικών 32 μείον 85, εφόσον όμως έχει αφαιρέσει το ποσό του κωδικού 85 από τα συνολικά έξοδα (Γραμμή Β «Σύνολο Εξόδων»). Στην περίπτωση αυτή δηλαδή, το σύνολο εσόδων και το σύνολο εξόδων που πρέπει να προκύπτει στις αντίστοιχες γραμμές του ΟΠΔ, για το 12μηνο (έτος), δύναται να διαφοροποιείται από τα αντίστοιχα ποσά του ετήσιου Π/Υ κατά το ποσό του κωδικού «85».

Εάν, για παράδειγμα, ο Δήμος έχει προβεί σε αναμόρφωση προϋπολογισμού στα μέσα του Μαΐου του 2013 και επιθυμεί εκ των υστέρων να προβεί και σε αναμόρφωση της αρχικής στοχοθεσίας του τότε πρέπει να ακολουθηθεί η παρακάτω μεθοδολογία κατανομής των στόχων στους μήνες του έτους : Σύμφωνα με το παραπάνω παράδειγμα ο Δήμος προβαίνει στη διαδικασία αναμόρφωσης στόχων το Μάιο, ως εκ τούτου, τα πλέον επίκαιρα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού του είναι αυτά της περιόδου Ιανουαρίου έως και Απριλίου (στοιχεία εισπράξεων και πληρωμών στα έσοδα και έξοδα αντίστοιχα). Κατά τη συμπλήρωση του Πίνακα Στοχοθεσίας Οικονομικών Αποτελεσμάτων τα ποσά που θα συμπληρωθούν στους μήνες Ιανουάριο έως και Απρίλιο, στις σχετικές ομάδες στοχοθεσίας, θα πρέπει να είναι αυτά της εκτέλεσης του προϋπολογισμού ( για να καταστεί αυτό εφικτό πρέπει η οικονομική υπηρεσία του Δήμου να εξάγει την εκτέλεση του προϋπολογισμού από το πρόγραμμα οικονομικής διαχείρισης ανά μήνα). Στη συνέχεια, για τους μήνες Μάιο έως και Δεκέμβριο, κατανέμεται το υπόλοιπο ποσό του αναμορφωμένου προϋπολογισμού του, ανά μήνα και ανά ομάδα στοχοθεσίας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Δήμου για την εκτέλεση του προϋπολογισμού του την περίοδο αυτή.

Η στήλη που πρέπει να συμπληρωθεί στην περίπτωση που ο Δήμος κρίνει ότι πρέπει να αναμορφωθούν οι στόχοι του ( και κατ’ επέκταση και ο Πίνακας 5Α «Στοχοθεσία Οικονομικών Αποτελεσμάτων Δήμων και ΝΠΔΔ» με τη διαδικασία που περιγράφεται στην ΚΥΑ 7261/22-2-2013) είναι η στήλη 3 με τίτλο «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ Π/Υ ΚΑΙ ΕΤΗΣΙΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ( σύμφωνα με το άρθρο 3 της παρούσας ΚΥΑ)». Εκτός από τη στήλη 3 θα πρέπει να συμπληρωθεί και η στήλη 2 «ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ Π/Υ ΕΤΟΥΣ (π.χ 2013) - Ετήσιοι Στόχοι» με τα ίδια ποσά που συμπεριλαμβάνονταν στη στήλη αυτή στον αρχικό Πίνακα στοχοθεσίας τον οποίο είχε υποβάλλει ο Δήμος.

Σχετικά με το ερώτημα σας για τη διαδικασία συμπλήρωσης των ποσών στο τμήμα των Εξόδων του πίνακα οικονομικής στοχοθεσίας και συγκεκριμένα για το σύνολο της Γραμμής 8 των Εξόδων σας διευκρινίζουμε ότι τα ποσά αυτά δε θα αναλυθούν μηνιαία στις σχετικές γραμμές του υποβαλλόμενου πίνακα (καθώς τα σχετικά κελιά έχουν γκρι σκίαση και δεν επιτρέπουν τη συμπλήρωση ποσών) αλλά θα συμπεριληφθούν στο συνολικό άθροισμα της Γραμμής Β «Σύνολο Εξόδων», όπως αυτή αναλύεται σε μηνιαίους στόχους, περιλαμβανομένων των ποσών αυτών στους μήνες που εκτιμάται ότι θα εκτελεστούν κατά τη διάρκεια του έτους.
Η διαδικασία αυτή, δηλαδή η άθροιση στη γραμμή Α «Σύνολο Εσόδων» και στη γραμμή Β «Σύνολο Εξόδων» των ποσών των κωδικών που δεν στοχοθετούνται μηνιαία, πρέπει να εφαρμοστεί όπου απαιτείται προκειμένου το οριζόντιο άθροισμα των γραμμών Α «Σύνολο Εσόδων» και Β «Σύνολο Εξόδων» (δηλαδή η στήλη 12μήνου της στοχοθεσίας) να ταυτίζεται με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του Δήμου.

Οι πιστώσεις του Κ.Α. 13 περιλαμβάνονται στη Γραμμή 2 του πίνακα στοχοθεσίας οικονομικών αποτελεσμάτων με τίτλο « Επιχορηγήσεις για επενδύσεις» κατά την αξιολόγηση του οποίου σας ενημερώνουμε ότι θα ληφθούν υπόψη οι περιορισμοί που τίθενται από την υφιστάμενη νομοθεσία.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα άρθρα 158, παρ.1 και παρ.6 και 162 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, οι δαπάνες που απορρέουν από συμβάσεις ανάθεσης εκτέλεσης έργων, εργασιών, προμηθειών, υπηρεσιών και μελετών (συνεχιζόμενα έργα) είναι υποχρεωτικές δαπάνες, δηλαδή εγγράφονται υποχρεωτικά στον προϋπολογισμό εξόδων των δήμων και κατ’ επέκταση πραγματοποιείται και η ανάλογη σχετική εγγραφή στον προϋπολογισμό εσόδων, δηλαδή στις έκτακτες επιχορηγήσεις για επενδύσεις. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η έναρξη της διαδικασίας ανάθεσης μελετών και συναφών υπηρεσιών για την εκτέλεση έργου και των πάσης φύσεως υπηρεσιών αν δεν υπάρχει στον προϋπολογισμό σχετική πίστωση ίσης τουλάχιστον αξίας με το αντίστοιχο τμήμα που, βάσει μελέτης, θα εκτελεσθεί στο έτος αναφοράς του προϋπολογισμού. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι, σύμφωνα με το άρθρο 8 της ΚΥΑ οδηγιών για την κατάρτιση προϋπολογισμών των Δήμων έτους 2013 (ΦΕΚ Β΄ 3390/18.12.2012,_σελ.42), ορίζεται ότι «κάθε χρηματοδότηση για επενδύσεις και έργα που εμπίπτει στους κωδικούς αριθμούς 1321 έως 1327 εγγράφεται χωριστά, κατά επένδυση ή έργο…. Στο πλαίσιο του ισοσκελισμένου προϋπολογισμού, δεν επιτρέπεται να εγγράφονται έσοδα στους παραπάνω κωδικούς, χωρίς πραγματική αιτιολόγηση. Για να εγγραφεί ένα έργο του εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων σε μία από τις περιπτώσεις του κωδικού 131 ή 132, θα πρέπει να έχει υπογραφεί απόφαση ένταξης και να αναφέρεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της σχετικής απόφασης. Αναλόγως, θα πρέπει να αναφέρεται ο αριθμός απόφασης του δημοτικού συμβουλίου για έργα που χρηματοδοτούνται από ίδιους πόρους. Η απλή υποβολή πρότασης ή ακόμα περισσότερο ή εκτίμηση χρηματοδότησης δεν αιτιολογεί την εγγραφή του έργου».
Συνοψίζοντας, οι επιχορηγήσεις για επενδύσεις και οι επιχορηγήσεις από ΠΔΕ και έσοδα από προγράμματα της Ε.Ε που αναφέρονται στη γραμμή 2 του πίνακα στοχοθεσίας και εν γένει οι διαφορές εσόδων και δαπανών που συναρτώνται με ενταγμένες επενδύσεις και έργα που χρηματοδοτούνται από το ΠΔΕ ή την Ε.Ε., όταν συμβάλλουν στην αρνητική απόκλιση που αναφέρεται στο άρθρο 2 της απόφασης, πρόκειται να αξιολογηθούν αναλόγως, με γνώμονα το στόχο αύξησης των επενδύσεων σε συνδυασμό με την ειδικότητα των πιστώσεων που αφορούν στις επιχορηγήσεις για επενδύσεις, την υποχρέωση διακριτής αναγραφής αυτών στους προϋπολογισμούς κατά έργο και επένδυση καθώς και τις σχετικές δεσμεύσεις που απορρέουν από τα άρθρα 158 και 162 του ν.3463/2006 (ΚΔΚ).

Ο Κ.Α. 06 « Επιχορηγήσεις για λειτουργικές δαπάνες» περιλαμβάνεται στη Γραμμή 1 του πίνακα στοχοθεσίας των Δήμων και των ΝΠΔΔ με τίτλο «Επιχορηγήσεις για λειτουργικές δαπάνες» για τη συμπλήρωση και τον έλεγχο της οποίας σας επισημαίνουμε τα παρακάτω:
Η χρηματοδότηση των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ της Χώρας από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Α.Π.), γίνεται βάσει των πιστώσεων που εγγράφονται κάθε έτος στον Κρατικό Προϋπολογισμό ο οποίος ψηφίζεται από την Εθνική Αντιπροσωπία και κατανέμονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών (ΚΥΑ), η οποία εκδίδεται ύστερα από πρόταση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), αναφορικά με τα κριτήρια και τη διαδικασία κατανομής τους, με σκοπό την κάλυψη λειτουργικών αναγκών τους.
Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο αρθρο 259, παρ.5 του ν.3852/2010 η Τακτική Επιχορήγηση των δήμων κατανέμεται σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις, βάσει των προεκτιμώμενων εσόδων τους και η τελική εκκαθάριση γίνεται στο τέλος του έτους με βάση τα απολογιστικά στοιχεία εσόδων του αντίστοιχου οικονομικού έτους. Ως εκ τούτου, επισημαίνεται ότι κατά τον έλεγχο απόκλισης του συγκεκριμένου στόχου από την εκτέλεση θα ληφθεί υπόψη η πραγματική απόδοση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Επιπλέον, τονίζεται ότι, σύμφωνα με το άρθρο 3 της αρίθμ. 7261/22-2-2013 Κ.Υ.Α., για τον έλεγχο του βαθμού επίτευξης των στόχων, τον εντοπισμό αποκλίσεων αρνητικού χαρακτήρα και την αξιολόγηση της πορείας εκτέλεσης του προϋπολογισμού λαμβάνονται υπόψη μεταξύ άλλων, και ειδικά για τους Δήμους, η πορεία είσπραξης των υπο-ομάδων εσόδων των γραμμών 3, 4 και 5 του πίνακα στοχοθεσίας (Επιχορηγήσεις για Επενδύσεις, Ίδια έσοδα – Έσοδα που προβλέπεται να εισπραχθούν από απαιτήσεις προηγούμενων οικονομικών ετών (ΚΑΕ 32-ΚΑΕ 85) και το επίπεδο των εξόδων των γραμμών 1, 4, 5, 6 και 7 του πίνακα (Κόστος προσωπικού, Δαπάνες για επενδύσεις, Πληρωμές ΠΟΕ, Μεταβιβάσεις σε τρίτους, Λοιπές λειτουργικές δαπάνες). Συνεπώς, η γραμμή 1 «Επιχορηγήσεις για Λειτουργικές δαπάνες» που περιλαμβάνει τον Κ.Α. προϋπολογισμού εσόδων «06» όπου εγγράφονται τα έσοδα από Κ.Α.Π. δεν εξετάζεται κατά τη διαδικασία υποχρεωτικής αναμόρφωσης του άρθρου 3 της εν λόγω Κ.Υ.Α.
Σε κάθε περίπτωση τονίζεται ότι στο πλαίσιο ελέγχου του άρθρου 2 της αναφερόμενης ΚΥΑ, δηλαδή των αποκλίσεων στα συνολικά έσοδα και τα συνολικά έξοδα σε σχέση με τους τιθέμενους στόχους καθώς και του γενικότερου στόχου για επίτευξη ρεαλιστικών προϋπολογισμών οι οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου θα πρέπει να προβαίνουν σε εκτιμήσεις και προτεινόμενες δράσεις αναφορικά με τη δυνατότητα διόρθωσης των τυχόν αποκλίσεων προς διασφάλιση του στόχου και εάν εκτιμάται ότι δεν είναι δυνατή η διόρθωση αυτής της απόκλισης, οι οικονομικές υπηρεσίες εισηγούνται στην Οικονομική Επιτροπή αναμόρφωση του Π/Υ, υποδεικνύοντας παράλληλα και το ρεαλιστικό ύψος προσαρμογής των στόχων για την απομένουσα χρονική περίοδο.

Οι ΟΤΑ βάσει νομοθεσίας είναι υποχρεωμένοι για την κατάρτιση ισοσκελισμένων προϋπολογισμών και όπως προκύπτει και από την ΚΥΑ 7261/22.03.21013 για τον έλεγχο του βαθμού επίτευξης των στόχων, τον εντοπισμό αποκλίσεων αρνητικού χαρακτήρα και την αξιολόγηση της πορείας εκτέλεσης του προυπολογισμού τους λαμβάνονται υπόψη μεταξύ άλλων η ισοσκέλιση του προϋπολογισμού και της εκτέλεσής του κατά τη διάρκεια του έτους και ετησίως (υπό την έννοια ότι τα συνολικά ετήσια έξοδα πρέπει να είναι μικρότερα ή ίσα των εσόδων).
Επίσης, επισημαίνουμε ότι το χρηματικό υπόλοιπο περιλαμβάνεται στο άθροισμα της μηνιαίας στοχοθέτησης των συνόλων των εσόδων. Αν παρόλα αυτά παρουσιάζεται (στον πίνακα οικονομικής στοχοθεσίας ) μηνιαίο έλλειμμα τότε αυτό επιτρέπεται μόνο υπό την προϋπόθεση ότι καλύπτεται από την ανάλωση του ταμειακού υπολοίπου προηγούμενων μηνών ( δηλ. από μήνες που τα έσοδα είναι μεγαλύτερα από τα έξοδα).

Για τον έλεγχο του βαθμού επίτευξης των στόχων του προϋπολογισμού και τον εντοπισμό αποκλίσεων αρνητικού χαρακτήρα λαμβάνονται υπόψη η πορεία είσπραξης των υπο-ομάδων εσόδων που περιγράφονται στην ΚΥΑ 7261/22.02.2013 και ως εκ τούτου κάθε καθυστέρηση είσπραξης των σχετικών εσόδων συμβάλλει αρνητικά στο μέγεθος των αποκλίσεων.

Στον πίνακα οικονομικής στοχοθεσίας αποτυπώνεται σε συνοπτική μορφή το μηνιαίο πρόγραμμα εκτέλεσης του προϋπολογισμού του ΟΤΑ μέσω της εκτίμησης των εσόδων και δαπανών, σε επίπεδο μήνα και τριμήνου.
Για την παραπάνω διαδικασία λαμβάνεται υπόψη η χρονική πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού του προηγούμενου έτους σε συνδυασμό με κάθε άλλο στοιχείο που μπορεί να αξιοποιηθεί από τον ΟΤΑ.
Κατά τη διαδικασία εντοπισμού των αποκλίσεων από τους στόχους ελέγχονται τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την εκτέλεσή του προϋπολογισμού και για τη συγκεκριμένη περίπτωση οι εισπράξεις του ανταποδοτικού εσόδου.
Ως εκ τούτου, όσο πιο ρεαλιστικά (χρονικά) αποτυπωθεί ο στόχος για την είσπραξη του εσόδου τόσο μικρότερη θα είναι η απόκλιση από αυτόν κατά τη διαδικασία ελέγχου.

Όχι, δεν απαιτείται η εκ νέου ψήφιση του ΟΠΔ με εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής, στην περίπτωση που η ψήφισή του από το δημοτικό συμβούλιο έχει προηγηθεί της έκδοσης της υπ’αριθμ. 5/2013 Εγκυκλίου του ΥΠΕΣ ή πραγματοποιήθηκε την ημέρα έκδοσής της.
Επισημαίνεται πάντως ότι, και στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να εφαρμοστούν οι οδηγίες για τη συμπλήρωση και την υποβολή του ΟΠΔ με τη χρήση αρχείων που έχουν αναρτηθεί στο δικτυακό τόπο του ΥΠΕΣ, όπως αναφέρονται στο μέρος V της Εγκυκλίου (συμπλήρωση και ονομασία των κατάλληλα μορφοποιημένων ηλεκτρονικών αρχείων – Πινάκων που περιλαμβάνει το ΟΠΔ, δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου ΟΠΔ που περιλαμβάνει τους κατάλληλα μορφοποιημένους Πίνακες, ηλεκτρονική αποστολή του στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση και αποστολή σε ηλεκτρονική μορφή του εγκεκριμένου προϋπολογισμού).

Στα πλαίσια του Εθνικού Δημοτολογίου πραγματοποιήθηκε τυποποίηση των πιστοποιητικών που αφορούν τη δημοτική κατάσταση των πολιτών, με την κατάρτιση συγκεκριμένου αριθμού ενιαίων προτύπων πιστοποιητικών η χρήση των οποίων είναι υποχρεωτική, στη μορφή που διατίθενται μέσω του Ε.Δ., από το σύνολο των ΟΤΑ της Χώρας. Επομένως, οι ΟΤΑ δεν μπορούν προβούν σε καμία μεταβολή στη μορφή των πιστοποιητικών του Εθνικού Δημοτολογίου. Η απεικόνιση του σήματος-εμβλήματος του κάθε ΟΤΑ θα αλλοίωνε την ομοιομορφία των πιστοποιοητικών και για το λόγο αυτό δεν επετράπη. Σε κάθε περίπτωση βεβαίως, εφόσον το επιθυμείτε, το σήμα σας μπορεί να απεικονίζεται στο χαρτί στο οποίο εκτυπώνεται το πιστοποιητικό.

Εφόσον οι δύο εγκαταστάσεις είναι σε διαφορετικά οικόπεδα – διαφορετικές τοποθεσίες, δεν μπορούν να υποβληθούν ως ένα υποέργο, που σημαίνει ότι είναι δυνατή η ένταξη ενός μόνο παιδικού σταθμού.

Το εν λόγω μοναδιαίο κόστος είναι προ ΦΠΑ και περιλαμβάνει ΓΕ & ΟΕ και Απρόβλεπτα. Δεν περιλαμβάνει εξοπλισμό και περιβάλλοντα χώρο το εν λόγω μοναδιαίο όριο. Ο εξοπλισμός πρέπει να είναι ξέχωρο υποέργο στα σχολεία και να τεκμηριώνεται επαρκώς, ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες έργων (επανάχρηση κτιρίων και δημαρχεία) θα πρέπει επίσης να τεκμηριώνεται επαρκώς και να βεβαιώνεται ότι θα καλυφθεί από ιδίους πόρους του δικαιούχου ή/και άλλους πόρους χρηματοδότησης.

1 2 3 4 5 16