ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Σάββατο 21 Σεπτέμβριος 2019

Συχνές Ερωτήσεις

Είστε εγγεγραμμένος στα δημοτολόγια δύο ή περισσοτέρων δήμων. Για τις εκλογές του 2014, οφείλετε να ψηφίσετε στο δήμο της νόμιμης εγγραφής σας η οποία εξακριβώνεται κατόπιν επικοινωνίας με τους οικείους δήμους. Ο δικαστικός αντιπρόσωπος θα σας καλέσει να υπογράψετε μια υπεύθυνη δήλωση ότι γνωρίζετε ότι είστε διπλοεγγεγραμμένος και δεν ψηφίσατε αλλού. Αυτές οι δηλώσεις θα συγκεντρωθούν στο ΥΠ.ΕΣ. και θα διασταυρωθούν. Με αυτήν τη διαδικασία, διασφαλίζεται το κύρος των εκλογών.
Ας μην ξεχνάμε ότι η διπλοψηφία απαγορεύεται και τιμωρείται αυστηρά.

Οι εκλογικοί κατάλογοι έχουν καταρτισθεί με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν στα δημοτολόγια και οι δήμοι έχουν κατανείμει τους εκλογείς σε εκλογικά διαμερίσματα, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία της διεύθυνσης που είναι καταχωρημένα στα δημοτολόγια. Οι εκλογικοί κατάλογοι για τις εκλογές του Μαΐου 2019 περιλαμβάνουν τις μεταβολές μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2019 και δεν επιδέχονται αλλαγές. Για τις μελλοντικές εκλογές, αποταθείτε στο δήμο σας, για να επικαιροποιηθούν τα στοιχεία σας ή να διορθωθούν ενδεχόμενα λάθη

Επισκεφθείτε τη σελίδα "Μάθε πού ψηφίζεις" και δώστε τα στοιχεία σας σύμφωνα με τις οδηγίες. Αν ήδη το έχετε κάνει, μη διστάσετε να το επαναλάβετε. Είναι πιθανό να έχετε κάνει κάποιο λάθος πληκτρολόγησης. Αν παρ’ όλη την προσπάθειά σας δεν βρείτε το όνομά σας, τότε απευθυνθείτε στο δήμο που είστε εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια μέχρι και το πέρας της ψηφοφορίας.

Η ρύθμιση της ανωτέρω Κοινής Υπουργικής Απόφασης, αφορά μόνο τις περιπτώσεις χρήσης από τους συνδυασμούς ακινήτων ως εκλογικών κέντρων, που τους διατίθενται ή παραχωρούνται δωρεάν ή με μειωμένο αντάλλαγμα, επομένως δεν αφορά τις περιπτώσεις κατά τις οποίες μισθώνονται ως εκλογικά κέντρα, ακίνητα με μισθωτήριο συμβόλαιο βέβαιης χρονολογίας (δηλαδή θεωρημένο από την οικεία Δ.Ο.Υ.). Στην περίπτωση αυτή, μίσθωμα αποτελεί το ποσό που προκύπτει από το μισθωτήριο συμφωνητικό.

Σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 3870/2010 ως εμφανίσεις οι οποίες υπολογίζονται στο όριο είναι οι συνεντεύξεις των υποψηφίων (συμπεριλαμβανομένων αυτών που διεξάγονται στο πλαίσιο του δελτίου ειδήσεων), η συμμετοχή σε οργανωμένες συζητήσεις και η κάλυψη κατόπιν αιτήματος της προεκλογικής τους δραστηριότητας. Δεν θεωρείται εμφάνιση η κάλυψη της προεκλογικής δραστηριότητας εφόσον γίνεται στα πλαίσια της δημοσιογραφικής ανάδειξης του γεγονότος και δεν προβάλλεται απόσπασμα της ομιλίας.

Ναι, προσμετράται ως εμφάνιση.

Εκ του νόμου, δεν τίθεται περιορισμός.

Στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής κάλυψης επιτρέπονται στο διαδίκτυο η καταγραφή των δηλώσεων κτλ. Επίσης επιτρέπεται η αναμετάδοση δηλώσεων ή συνεντεύξεων από άλλους δικτυακούς τόπους εφόσον υπάρχει η σχετική επισήμανση.

Δεν υπάρχει περιορισμός στα banners, υπό την επιφύλαξη ωστόσο, της έκδοσης τιμολογίου και του υπολογισμού στις δαπάνες του συνδυασμού ή του υποψηφίου.

Σχετικά με το διαδίκτυο - με εξαίρεση τις προσωπικές ιστοσελίδες και τις ιστοσελίδες των συνδυασμών - ο υποψήφιος μπορεί να παραχωρήσει μια συνέντευξη ανά δικτυακό τόπο.

Σε κάθε περίπτωση αρμόδια να κρίνει σε ειδικές περιπτώσεις που αναφέρονται είναι η Επιτροπή Ελέγχου Δαπανών κα Εκλογικών Παραβάσεων, η οποία σύμφωνα με τις διατάξεις τις παρ. 1 του άρθρ. 12 ν. 3870/2010 λειτουργεί ως ειδικό, δικαιοδοτικό και ελεγκτικό όργανο.

Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 116 του N. 4604/2019 «Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων, πρόληψη και καταπολέμηση της έμφυλης βίας - Ρυθμίσεις για την απονομή Ιθαγένειας – Διατάξεις σχετικές με τις εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση - Λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 50/26.03.2019): «1. Η παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3870/2010 τροποποιείται ως εξής: «1. Έσοδα περιφερειακών και δημοτικών συνδυασμών είναι, για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου, τα ποσά που προέρχονται από εισφορές φυσικών προσώπων και πολιτικών κομμάτων ή/και συνασπισμών κομμάτων.».

Όπως αναφέρεται στην παρ. 3 του άρθρ. 7 Ν.3870/2010, το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο εκλογικών δαπανών για κάθε υποψήφιο περιφερειάρχη, και δήμαρχο συμπεριλαμβάνεται στο αντίστοιχο ανώτατο όριο, που προβλέπεται για τον οικείο συνδυασμό. Τούτο σημαίνει ότι, και τα ανωτέρω πρόσωπα έχουν ανώτατο όριο δαπανών, το οποίο είναι το ίδιο με αυτό των υποψηφίων συμβούλων του συνδυασμού. Συνεπώς, οι επικεφαλής μπορούν να συνεισφέρουν μέχρι του ανωτάτου ορίου του συνδυασμού. Σε κάθε περίπτωση, ο έλεγχος των δαπανών αποτελεί αρμοδιότητα της Επιτροπής Ελέγχου του αρ. 12 του ν. 3870/2010.

Ναι, είναι υποχρεωμένοι οι υποψήφιοι που δεν έχουν έσοδα ή δεν προτίθενται να προβούν σε δαπάνες, να αναρτήσουν τα (μηδενικά) έσοδα και δαπάνες τους στην Κεντρική Βάση Δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών Η υποχρέωση αυτή απορρέει από τις διατάξεις του άρθρ. 10 του ν. 3870/2010, όπου προβλέπεται η ανάρτηση εσόδων και δαπανών των υποψηφίων συνδυασμών, αλλά και των υποψηφίων συμβούλων. Η μη τήρηση των σχετικών διατάξεων επισύρει τις προβλεπόμενες στις παρ. 5α, και 5β του ιδίου άρθρου, καθώς και στην παρ. 3 του αρθρ. 15 του ως άνω νόμου κυρώσεις.

Είναι αυτονόητο ότι όσοι υποψήφιοι δεν έχουν έσοδα ή δεν προτίθενται να προβούν σε δαπάνες, δεν έχουν υποχρέωση να ανοίξουν τραπεζικό λογαριασμό. Σε περίπτωση όμως, που γίνει καταγγελία και προκύψουν έσοδα ή δαπάνες, ο υποψήφιος τότε θα υποστεί τις προβλεπόμενες από το άρθρ. 14 παρ. 1β κυρώσεις του ν. 3870/2010.

Τα ανωτέρω αποτελούν δαπάνες, οι οποίες εγγράφονται στο βιβλίο εσόδων-εξόδων. Επειδή όμως αποτελούν δαπάνες προβλεπόμενες από το νόμο, δε συνυπολογίζονται στο ανώτατο όριο δαπανών των συνδυασμών.

Ιδρύοντας συνδυασμό…

Κατ’ αρχάς επισημαίνεται ότι υπόχρεοι να δηλώσετε έσοδα και δαπάνες είστε οι επικεφαλής δημοτικού ή περιφερειακού συνδυασμού (για το συνδυασμό του οποίου ηγείσθε) και όσοι μετέχετε στα ψηφοδέλτιά του ως υποψήφιοι περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι.

Οι υποχρεώσεις σας ως υποψήφιοι συνδυασμοί….

Θα πρέπει λοιπόν ως επικεφαλής συνδυασμού ή με εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό σας:

  • Να πάτε στην Δ.Ο.Υ. της περιφέρειάς σας προκειμένου να λάβετε τον ΕΙΔΙΚΟ ΑΦΜ που προβλέπει ο νόμος και να θεωρήσετε το ΕΙΔΙΚΟ ως προς τη χρήση και το σκοπό του ΒΙΒΛΙΟ ΕΣΟΔΩΝ – ΕΞΟΔΩΝ.
  • Στην ίδια Εφορία ταυτόχρονα μπορείτε να θεωρήσετε - εάν σκοπεύετε να έχετε - «μπλοκάκια» εισιτηρίων.

Η αρμόδια Δ.Ο.Υ. έχει λάβει οδηγίες από το Υπουργείο Οικονομικών, ακόμη και τώρα που έχει θεσπισθεί και εφαρμόζεται νέος τρόπος συναλλαγής των πολιτών με τις Υπηρεσίες του (ηλεκτρονικά και εξ αποστάσεως), να διατηρήσει τον «παραδοσιακό» τύπο θεώρησης των παραπάνω βιβλίων και «μπλοκ» εισιτηρίων και να χορηγεί ΑΦΜ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για δήμους με πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων είναι υποχρεωτικός ο ορισμός οικονομικού διαχειριστή, ενώ κάτω του ορίου αυτού, χρέη διαχειριστή μπορεί να ασκεί ο επικεφαλής του συνδυασμού.

  • Αμέσως μετά πρέπει να πάτε σε τράπεζα της επιλογής σας για να ανοίξετε ειδικό αυτοτελή λογαριασμό, δηλαδή αποκλειστικά για συγκεκριμένη χρήση, στον οποίο θα δέχεστε όλες τις εισφορές των υποστηρικτών σας και από τον οποίο θα εκταμιεύετε χρήματα για να καλύπτετε τις οικονομικές υποχρεώσεις σας.
  • Στις περιπτώσεις που ο περιφερειακός ή δημοτικός συνδυασμός διατηρεί την οντότητά του από προηγούμενες εκλογές δεν κρίνεται απαραίτητο και δεν προκύπτει εκ του νόμου υποχρέωσή σας για εκ νέου χορήγηση νέου ΑΦΜ .

ΠΡΟΣΟΧΗ: Όσον αφορά το βιβλίο εσόδων - εξόδων οι παλιοί συνδυασμοί πρέπει να προμηθευτούν νέο βιβλίο και όχι να χρησιμοποιούν το παλιό.

  • Θα πρέπει να γνωστοποιήσετε αμέσως τον αριθμό του τραπεζικού σας λογαριασμού στην Επιτροπή Ελέγχου Δαπανών και Εκλογικών Παραβάσεων, μαζί με τα στοιχεία του οικονομικού διαχειριστή.

Επιτροπές Ελέγχου Δαπανών έχουν συγκροτηθεί μια ανά Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

  • Δεν θα πρέπει επίσης να αμελήσετε την υποχρέωσή σας για ανάρτηση των εσόδων – δαπανών στην Κεντρική Βάση Δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών. Πώς; Είναι πολύ απλό, αρκεί να υποβάλετε σχετική αίτηση στην αρμόδια Διεύθυνση Μηχανοργάνωσης και Ηλεκτρονικής Επεξεργασίας Στοιχείων του ΥΠ.ΕΣ. για χορήγηση ειδικού κωδικού πρόσβασης. Στην αντίστοιχη ηλεκτρονική πλατφόρμα θα μπορείτε τότε να εισάγετε την κίνηση των οικονομικών του συνδυασμού σας (υποχρεωτικά) και των υποψηφίων συμβούλων σας.

Μετά τις εκλογές τι….

  • Όλοι οι συνδυασμοί (ακόμη και εάν τελικά δεν λάβετε μέρος στις εκλογές) με το πέρας των περιφερειακών και δημοτικών εκλογέων, πρέπει να υποβάλετε στην αρμόδια Επιτροπή Ελέγχου Δαπανών αντίγραφα των θεωρημένων βιβλίων εσόδων και δαπανών με τα αντίστοιχα παραστατικά τους, καθώς και αναλυτική κατάσταση, ο τύπος της οποίας καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών.
  • Την ίδια υποχρέωση έχουν και οι περιφερειακοί και οι δημοτικοί σύμβουλοι που έχουν εκλεγεί, καθώς και οι πέντε πρώτοι αναπληρωματικοί του κάθε συνδυασμού.

Εκ παραδρομής, στην ενότητα Δ2α της εγκυκλίου 9/2018, κατά την παροχή οδηγιών κατηγοριοποίησης των λογαριασμών της γενικής λογιστικής σε «Υποχρεώσεις σε φορείς εκτός γενικής κυβέρνησης» και σε «Υποχρεώσεις σε φορείς της γενικής κυβέρνησης» (σελίδα 11) γίνεται αναφορά στον λογαριασμό 44 έναντι του σωστού 45

Α. Το ΝΠΙΔ υποβάλλει στοιχεία σε ταμειακή βάση.

(α) Εφόσον κατά τη δημιουργία λογαριασμού στην εφαρμογή http://komvos.ypes.gr/stats, στο πεδίο «Τύπος Προϋπολογισμού» της καρτέλας «Οργανωτικές μονάδες» έχει δηλωθεί ότι ο τύπος προϋπολογισμού του ΝΠΙΔ εμπίπτει σε μία από τις εξής περιπτώσεις: ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΗΜΩΝ ή ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ τότε, ούτως ή άλλως, η αξία του ΦΠΑ είναι ενσωματωμένη στα έσοδα και τα έξοδα της περιόδου αναφοράς. Δηλαδή δεν απαιτείται ιδιαίτερος χειρισμός.

(β) Στις περιπτώσεις όπου έχει δηλωθεί ότι ο τύπος προϋπολογισμού του ΝΠΙΔ εμπίπτει στην περίπτωση: ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΒΑΣΗ), τότε στις αναφορές ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ και ΕΝΔΟΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ (η τελευταία εφόσον προβλέπεται να αποστέλλεται) η αξία του ΦΠΑ εσόδων και δαπανών πρέπει να καταγράφεται, στα έσοδα στον ΚΑΕ «SA.06.01 Λοιπά έσοδα» και στα έξοδα στον ΚΑΕ «XA.01.04 Λοιπά έξοδα». Στην αναφορά ΜΗΝΙΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2/61968/0094/17.09.2010 θα καταγράφεται στο πεδίο «Υποχρεώσεις σε φορείς της γενικής κυβέρνησης» μόνο το πιστωτικό υπόλοιπο του λογαριασμού 54.00 «Φόρος προστιθέμενης αξίας» και όχι το ενδεχόμενο χρεωστικό υπόλοιπο (το οποίο ούτως ή άλλως στο τέλος της χρήσης πρέπει να μεταφερθεί στον 33 («Συμψηφιστέος στην επόμενη χρήση ΦΠΑ.»)

Β. Το ΝΠΙΔ υποβάλλει στοιχεία σε δεδουλευμένη βάση

Σε αυτή την περίπτωση, κατά τη δημιουργία λογαριασμού στην εφαρμογή http://komvos.ypes.gr/stats, στο πεδίο «Τύπος Προϋπολογισμού» της καρτέλας «Οργανωτικές μονάδες» έχει δηλωθεί ότι ο τύπος προϋπολογισμού του ΝΠΙΔ είναι ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΗ ΒΑΣΗ).

Σε αυτή την περίπτωση, η αξία του ΦΠΑ δεν συμπεριλαμβάνεται στις κατηγορίες εσόδων και εξόδων των αναφορών ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ και ΕΝΔΟΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ (η τελευταία εφόσον προβλέπεται να αποστέλλεται). Ομοίως, θα εξαιρείται από την αναφορά ΜΗΤΡΩΟ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ. Στην αναφορά ΜΗΝΙΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2/61968/0094/17.09.2010 θα καταγράφεται στο πεδίο «Υποχρεώσεις σε φορείς της γενικής κυβέρνησης» μόνο το πιστωτικό υπόλοιπο του λογαριασμού 54.00 «Φόρος προστιθέμενης αξίας» και όχι το ενδεχόμενο χρεωστικό υπόλοιπο (το οποίο ούτως ή άλλως στο τέλος της χρήσης πρέπει να μεταφερθεί στον 33 «Συμψηφιστέος στην επόμενη χρήση ΦΠΑ.»)

Στήλες «Εγκεκριμένος προϋπολογισμός» και «Διαμορφωμένος προϋπολογισμός»: Συμπληρώνονται υποχρεωτικά εφόσον στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει την οικονομική λειτουργία του ΝΠΙΔ προβλέπεται η κατάρτιση ετήσιου προϋπολογισμού. Σε διαφορετική περίπτωση αναγράφεται η τιμή μηδέν (0). Προσοχή: Με την ταξινόμηση ενός φορέα στη γενική κυβέρνηση, εκκινεί άμεσα η υποχρέωση κατάρτισης προϋπολογισμού και τήρησης του ΠΔ 80/2016 περί ανάληψης υποχρεώσεων.
Πληρωμές υποχρεώσεων προηγούμενων οικονομικών ετών: Όταν η αναφορά ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ υποβάλλεται ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΗ ΒΑΣΗ), οι πληρωμές που αφορούν σε υποχρεώσεις της 31.12 του προηγούμενου έτους εξαιρούνται από όλες τις στήλες της αναφοράς. Εφιστάται η προσοχή στις περιπτώσεις καταγραφής για πρώτη φορά μέσα στο τρέχον έτος υποχρεώσεων προηγούμενων οικονομικών ετών (πχ καταχώρηση στο έτος 2018 τιμολογίου που είχε εκδοθεί το 2017): αυτές οι περιπτώσεις περιλαμβάνονται κανονικά στην αναφορά. Όταν η αναφορά υποβάλλεται ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΒΑΣΗ), οι πληρωμές που αφορούν σε υποχρεώσεις της 31.12 του προηγούμενου έτους ενσωματώνονται στον ΚΑΕ «XA.01.04 Λοιπά έξοδα» :
Εισπράξεις απαιτήσεων προηγούμενων οικονομικών ετών: Όταν η αναφορά ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ υποβάλλεται ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΗ ΒΑΣΗ), τότε υπάρχουν δύο ενδεχόμενα:
α) Στον «ΚΑΕ SA.01.01 Έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα (από πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών)», στη στήλη ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΝΤΑ καταγράφεται το ύψος των αναγνωρισμένων εσόδων μέχρι το μήνα αναφοράς, όπως αυτά προκύπτουν από τα εκδοθέντα τιμολόγια και λοιπά παραστατικά της περιόδου αναφοράς, μειωμένων κατά το ποσό των αντίστοιχων επισφαλών απαιτήσεων. Όταν εφαρμόζεται αυτή η προσέγγιση, οι εισπράξεις απαιτήσεων προηγούμενων οικονομικών ετών δεν περιλαμβάνονται στην αναφορά.
β) Στον «ΚΑΕ SA.01.01 Έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα (από πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών)», στη στήλη ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΝΤΑ καταγράφεται το ύψος των πραγματικά εισπραχθέντων εσόδων μέχρι το μήνα αναφοράς. Όταν εφαρμόζεται αυτή η προσέγγιση, οι εισπράξεις απαιτήσεων προηγούμενων οικονομικών ετών περιλαμβάνονται κανονικά στην αναφορά.
Ταμειακό υπόλοιπο προϋπολογισμού προηγούμενης χρήσης (SZ.01): Ο εν λόγω ΚΑΕ συμπληρώνεται μόνο από τα ΝΠΙΔ που ο τύπος προϋπολογισμού τους εμπίπτει στις περιπτώσεις ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΗΜΩΝ ή ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ή ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΒΑΣΗ).

(α) Υποχρεωτικότητα: Εφόσον ο φορέας (δήμος, περιφέρεια ή νομικό πρόσωπο) είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού συστήματος, ανεξαρτήτως των διατάξεων που καθορίζουν το εφαρμοστέο λογιστικό σχέδιο, υποχρεούται να αποστέλλει την αναφορά «Στοιχεία Ισοζυγίου Γενικού Καθολικού» στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας. Επισημαίνεται ότι με το άρθρο 33 του ν. 4257/2014, όπως ισχύει, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα δημοτικά ιδρύματα, οι σύνδεσμοι, οι ΦΟΔΣΑ, οι κοινωφελείς επιχειρήσεις υποχρεούνται πλέον να εφαρμόζουν το κλαδικό λογιστικό σχέδιο των ΟΤΑ α΄ βαθμού (ΠΔ 315/99). Επιπροσθέτως, υπενθυμίζεται ότι οι ανώνυμες εταιρίες ΟΤΑ, οι ΔΕΥΑ και οι αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα υποχρεούνται στην τήρηση του διπλογραφικού συστήματος σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα (ν. 4308/2014).
(β) Απογραφή έναρξης: Οι εγγραφές έναρξης της νέας χρήσης είναι απαραίτητο να ολοκληρώνονται πριν την προθεσμία υποβολής οικονομικών στοιχείων μηνός Ιανουαρίου (15/02). Στην περίπτωση που, μετά από την οριστικοποίηση των εγγραφών κλεισίματος της προηγούμενης χρήσης προκύψει η ανάγκη για διόρθωση των απογραφής έναρξης, θα πραγματοποιούνται διορθωτικές εγγραφές.
(γ) Αναφορά Δεκεμβρίου: Οι αναφορές του μηνός Δεκεμβρίου αποστέλλονται χωρίς τις εγγραφές μεταφοράς των υπολοίπων στους λογαριασμούς γενικής εκμετάλλευσης (80) και ισολογισμού (89).
(δ) Επικαιροποίηση αναφοράς λόγω οριστικοποίησης των εγγραφών κλεισίματος του προηγούμενου έτους: Σε αυτή την περίπτωση, αποστέλλεται μόνο η αναφορά μηνός Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους. Τα στοιχεία με την ορθή απογραφή έναρξης θα διατεθούν στον Κόμβο μέσω της αναφοράς του μήνα κατά τον οποίο οριστικοποιήθηκαν οι εγγραφές κλεισίματος του προηγούμενου έτους. (Δηλαδή, αν οι εγγραφές κλεισίματος έτους 2017 οριστικοποιηθούν τον Ιούνιο του 2018, τότε τα οριστικά στοιχεία της απογραφής έναρξης έτους 2018 θα διατεθούν στον Κόμβο με την αναφορά του Ιουνίου 2018).

Στο δημόσιο λογιστικό, με τον όρο «χρηματοοικονομικές συναλλαγές» νοούνται οι συναλλαγές που δεν επηρεάζουν το δημοσιονομικό αποτέλεσμα και την καθαρή χρηματοοικονομική θέση.
Ως έσοδα από χρηματοοικονομικές συναλλαγές νοούνται οι εισπράξεις από δανεισμό, από πώληση μετοχών, από εξόφληση ομολόγων στη λήξη τους κτλ. Προσοχή: τα έσοδα από τόκους και μερίσματα δεν αποτελούν έσοδα από χρηματοοικονομικές συναλλαγές.
Ως δαπάνες για χρηματοοικονομικές συναλλαγές νοούνται οι πληρωμές για χρεολύσια, οι αγορές μετοχών ομολόγων κτλ. Προσοχή: οι δαπάνες για τόκους δεν αποτελούν δαπάνες για χρηματοοικονομικές συναλλαγές.
Οι λοιπές συναλλαγές χαρακτηρίζονται ως μη χρηματοοικονομικές

Μετά τον ορισμό τους, οι στατιστικοί ανταποκριτές οφείλουν:

  1. Να αποστείλουν την απόφαση ορισμού σε μία από τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις: k.tryposkoufis@ypes.gr, m.stavridou@ypes.gr, mar.chioti@ypes.gr και m.gariou@ypes.gr
  2. Να μελετήσουν το θεσμικό πλαίσιο, τις εγκύκλιες οδηγίες και όλες τις λοιπές πληροφορίες και στοιχεία που είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών (www.ypes.gr), στη διαδρομή Αποκ. Διοίκηση - Αυτ/ση \ Κόμβος Διαλειτουργικότητας.
  3. Να δημιουργήσουν λογαριασμό στην εφαρμογή «Εισαγωγή και Αναζήτηση Στοιχείων στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας» στη διεύθυνση komvos.ypes.gr, ακολουθώντας τις οδηγίες του Οδηγού ο οποίος είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών (www.ypes.gr), στην διαδρομή Αποκ. Διοίκηση - Αυτ/ση \ Κόμβος Διαλειτουργικότητας.
  4. Να αιτηθούν τη δημιουργία λογαριασμού στη δεύτερη Διαδικτυακή Βάση Δεδομένων του ΥΠΕΣ ακολουθώντας τις οδηγίες που είναι στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΑΑ (http://www.eetaa.gr/apps/modota.jsp) στη ενότητα «Οδηγίες για την Εγγραφή στο Πληροφοριακό Σύστημα»
  5. Να μεριμνήσουν για την έναρξη αποστολής των στοιχείων στις δύο (2) βάσεις: στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας και στη Διαδικτυακή Βάση Δεδομένων (βάση ΕΕΤΑΑ).

Εξακολουθούν να εξαιρούνται από τις διατάξεις του ν.2190/94, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.2 εδαφ. ιε του ν.3812/2009, καθώς και από την έγκριση της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει. Ως εκ τούτου, εξακολουθούν να συνάπτονται με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 206 παρ.1 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν.3584/2007).

Στην περίπτωση που προβλέπονται στον οικείο Κανονισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών θέσεις αντίστοιχων ειδικοτήτων με τις αιτούμενες, το ΑΣΕΠ καλείται να διατυπώσει πρόταση στον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την έκδοση της προβλεπόμενης από τις διατάξεις του ν.3812/2009 απόφασης. Το ΑΣΕΠ θα αναρτήσει στην ιστοσελίδα του (www.asep.gr) την εισήγηση ή μη για την έκδοση της ως άνω απόφασης, προκειμένου η υπηρεσία μας να ενημερωθεί και να προβεί σε καταφατική περίπτωση στην έκδοση της απόφασης αυτής, η οποία εν συνεχεία θα αποσταλεί στον οικείο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, προκειμένου να χορηγήσει την έγκριση στο φορέα.

Στην περίπτωση που δεν προβλέπονται στον οικείο Κανονισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών θέσεις αντίστοιχων ειδικοτήτων με τις αιτούμενες, και το ΑΣΕΠ αποφανθεί ότι πρόκειται για γνήσιες συμβάσεις μίσθωσης έργου που δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία και δεν καλύπτονται με αυτές πάγιες και διαρκείς ανάγκες, προχωρεί σε αποδοχή του αιτήματος, αποστέλλοντας τη σχετική βεβαίωση απευθείας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, προκειμένου ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, εφόσον βέβαια κρίνει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις, να προβεί στη χορήγηση της σχετικής έγκρισης. Για όσες περιπτώσεις αιτημάτων δε δοθεί βεβαίωση από το ΑΣΕΠ, ο σχετικός φάκελος θα επιστραφεί στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση για περαιτέρω ενημέρωση των φορέων αρμοδιότητάς της.

Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν τα αιτήματά τους απευθείας στο ΑΣΕΠ, προκειμένου αυτό να αποφανθεί ότι δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία, συνοδευόμενα από:

  • Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης, στην οποία αναφέρεται ο αριθμός των προσώπων και το συγκεκριμένο έργο που θα εκτελέσουν, το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την ολική ή τμηματική παράδοση του έργου, το ποσό της αμοιβής και η κάλυψή τα από τον οικείο προϋπολογισμό, ο τόπος εκτέλεσης του έργου, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του αναδόχου και ο λόγος για τον οποίο απαιτείται η ανάθεση του έργου
  • Συμπληρωμένο το παράρτημα Γ από την εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου μας
  • Αντίγραφο του Κανονισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών

Στην περίπτωση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου έως ένα έτος για τις ανάγκες χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ή έργων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με δυνατότητα παράτασης ή ανανέωσης της σύμβασης μέχρι τη λήξη του προγράμματος/έργου (άρθρο 21 παρ.3 ν.2190/94), για την ανανέωση των συμβάσεων του υπάρχοντος προσωπικού δεν απαιτείται η χορήγηση της ανωτέρω έγκρισης.

Οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ β΄ βαθμού υποβάλλουν τα αιτήματά τους στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, συνοδευόμενα από:

  • Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης για την πρόσληψη του προσωπικού αυτού, κατά βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικότητα
  • Βεβαίωση ότι έχουν εγγραφεί (ή θα εγγραφούν) στον προϋπολογισμό της επιχείρησης οι απαιτούμενες πιστώσεις για την κάλυψη της μισθοδοσίας του προσωπικού που θα προσληφθεί
  • Συμπληρωμένο τον πίνακα του παραρτήματος Β της αριθμ. ΔΙΠΠ/Φ.2.9/31/οικ.80/3-1-2011 εγκυκλίου της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου μας

Στην περίπτωση που προβλέπονται στον οικείο Οργανισμό ειδικότητες αντίστοιχες με τα σχετικά αιτήματα, τότε με την εισηγητική έκθεση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορεί να ζητηθεί παράλληλα από το ΑΣΕΠ να διατυπώσει πρόταση στον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την έκδοση της προβλεπόμενης από τις διατάξεις του ν.3812/2009 απόφασης, προκειμένου ο φορέας να μπορεί να συνάψει τις αιτούμενες συμβάσεις έργου, εφόσον εγκριθούν. Το ΑΣΕΠ, εφόσον συμφωνήσει, θα αποστείλει την πρότασή του στην υπηρεσία μας, για την προώθηση της ανωτέρω απόφασης.

1 2 3 4 5 22