Γ. Γ. Εσωτερικών και Οργάνωσης
Το τμήμα είναι αρμόδιο για:
- το συντονισμό και την εποπτεία της ορθής χρήσης και αξιοποίησης των ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων των κρατικών Περιφερειών του ν. 2503/1997 και των πρώην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, που έχουν μεταφερθεί στην αρμοδιότητα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού, καθώς και των ενοποιημένων πληροφοριακών συστημάτων των νέων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού, που προέκυψαν από τις συνενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων, σύμφωνα με τον ν.3852/2010 (Α΄ 87),
- τη σύνταξη και κοινοποίηση πρότυπων διακηρύξεων για ανάθεση και εκτέλεση έργων πληροφορικής από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και τεχνικών και διοικητικών οδηγιών για την ορθή παρακολούθηση και παραλαβή τους,
- την ανάλυση και αξιολόγηση της λειτουργίας και της απόδοσης των πληροφοριακών συστημάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και την εισήγηση μέτρων για την απλούστευση και τον ανασχεδιασμό διοικητικών διαδικασιών σε συνεργασία με τις καθ’ ύλην συναρμόδιες υπηρεσίες της Κεντρικής Διοίκησης,
- την αναλυτική καταγραφή του είδους της πληροφορίας που τηρείται τοπικά στα πληροφορικά συστήματα των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με σκοπό την αποφυγή πλεονασμών, επικαλύψεων και ασυνέπειας των πληροφοριακών δεδομένων σε επίπεδο επικράτειας,
- τη δημιουργία μητρώου παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και τον σχεδιασμό μέτρων ολοκλήρωσης αυτών σε επίπεδο επικράτειας,
- τον εντοπισμό βέλτιστων πρακτικών παροχής ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με σκοπό την επιβράβευση και τη διάχυσή τους στους υπόλοιπους φορείς με ανάλογες ανάγκες,
- την ανάπτυξη, τη λειτουργία και την επέκταση των Πληροφοριακών Συστημάτων που αφορούν στην υποστήριξη της λειτουργίας των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των νομικών προσώπων αυτών και
- την προώθηση και υποστήριξη συστημάτων που αφορούν στον περιορισμό της γραφειοκρατίας, όπως τα συστήματα ψηφιακής υπογραφής, ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων και συστημάτων παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών στον πολίτη, από τους φορείς της αποκεντρωμένης Διοίκησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- τη διαχείριση του Κόμβου Διαλειτουργικότητας ΥΠΕΣ, που αφορά στη συλλογή από φορείς Τ.Α. και Νομικών Προσώπων Τ.Α. οικονομικών στοιχείων, εκτέλεση εργασιών άντλησης και υποβολής μηνιαίων στοιχείων στο ΓΛΚ, διαχείριση λογαριασμών χρηστών και τεχνικών αιτημάτων, διοχέτευση οικονομικών στοιχείων φορέων Τ.Α. σε τρίτους φορείς (π.χ. ΓΛΚ, ΕΛ.ΣΤΑΤ.), υποστήριξη για θέματα δημιουργίας αναφορών του υποσυστήματος Επιχειρηματικής Ευφυίας, ενσωμάτωση στοιχείων Ενιαίας Αρχής Πληρωμών (ΕΑΠ) και Μητρώου Ανθρωπίνου Δυναμικού κτλ.
- τη διαχείριση του ΚΣΗΔΕ (Κεντρικό Σύστημα Διακίνησης Εγγράφων) για τους ΟΤΑ και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, που αφορά στη συλλογή στοιχείων εποπτών από όλους τους Δήμους, Περιφέρειες και Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας, συστημικός ορισμός εποπτών, κατανομή Ψηφιακών Πιστοποιητικών στους φορείς, υποστήριξη φορέων σε προβλήματα και διαδικασίες του ΚΣΗΔΕ, κτλ.