ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Τρίτη 18 Ιουνίου 2024

Συχνές Ερωτήσεις

Όχι, τα προϊόντα των εκπτώσεων που προκύπτουν με βάση τη συμβασιοποίηση των έργων, διατίθενται σε νέα έργα ή δράσεις ύστερα από απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών. Επισημαίνεται ότι η χρηματοδότηση ανέρχεται έως το ύψος των νομικών δεσμεύσεων.

Όχι, η χρηματοδότηση των διαδικαστικών διαδικασιών δεν αποτελεί συνοδευτική δαπάνη.

Ναι, τα δικαιούμενα ποσά περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, το αποδεικτικό που απαιτείται θα είναι το έτος κατασκευής του μεταχειρισμένου μηχανήματος.

Η τεχνική έκθεση δύναται να είναι υπογεγραμμένη και από μηχανικό του Δήμου και από εξωτερικό μηχανικό (ιδιώτη).

Όχι, η λίστα αυτή είναι ενδεικτική. Συμπληρώνετε και περιγράφετε το επιθυμητό μηχάνημα/όχημα στο τέλος της λίστας, στο πεδίο «ΑΛΛΟΥ ΤΥΠΟΥ».

Όχι, οι δικαιούχοι της Πρόσκλησης Ι είναι αποκλειστικά οι Δήμοι.

Η ημερομηνία λήξης της υποβολής των αιτημάτων είναι η 18η Μαΐου 2018. Μέχρι αυτή την ημερομηνία είναι στη διακριτική ευχέρεια των Δήμων πότε θα καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους. Επισημαίνεται ότι η χρηματοδότηση δεν είναι ανταγωνιστική, συνεπώς η σειρά κατάθεσης δεν επηρεάζει το ποσό της χρηματοδότησης ή την δυνατότητα ένταξης στο Πρόγραμμα.

Όχι, η παράγραφος 7 αφορά στη χρηματοδότηση του έργου, μετά την ολοκλήρωση του.

Όχι, στο φάκελο του αιτήματος ένταξης, υποβάλλεται ένα Τεχνικό Δελτίο ανά Δήμο στο οποίο περιγράφονται όλα τα μηχανήματα/οχήματα και συμπληρώνεται ένας συνολικός προϋπολογισμός. Η διαδικασία που θα ακολουθήσει ο Δήμος για την προμήθεια του μηχανήματος/οχήματος αφορά στο νομικό πλαίσιο που δεσμεύει τους ΟΤΑ της χώρας.

Όχι, δεν απαιτείται. Για την ένταξη στο Πρόγραμμα, απαιτείται μόνο:
• η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου περί αποδοχής της συμμετοχής του Δήμου στο Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ»
• το Τεχνικό Δελτίο Έργου,
όπως αυτά περιγράφονται στην Πρόσκληση Ι.
Επισημαίνεται ότι η υπ’αριθμ. 10311/04.04.2018 (ΑΔΑ: 67ΕΣ465ΧΘ7-4Γ2) 1η τροποποίηση της Πρόσκλησης Ι τροποποίησε τη διατύπωση για την Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και τα υπόλοιπα που την αφορούν, ισχύουν σύμφωνα με την Πρόσκληση Ι.

Μπορείτε να τα βρείτε:
• Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα: 
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ  ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ
Επισημαίνεται ότι δίπλα στις Προσκλήσεις είναι αναρτημένο και το αντίστοιχο Τεχνικό Δελτίο Έργου σε επεξεργάσιμη μορφή word.
• Στο Πληροφοριακό Σύστημα του Προγράμματος «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ», όταν αυτό τεθεί σε λειτουργία.

Οι απαιτούμενες ενέργειες καθώς και τα απαραίτητα δικαιολογητικά περιγράφονται αναλυτικά στο ακόλουθο link του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων:

http://www.tpd.gr/?p=4125

Σε περίπτωση που χρειάζεστε επιπλέον διευκρινίσεις, μπορείτε να απευθύνεστε:

Για θέματα έγκρισης και συνομολόγησης δανείων:

ΚΟΝΤΟΡΗΓΑ ΙΩΑΝΝΑ: τηλ. 2132116227,
email. i.kontoriga@tpd.gr

ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ: τηλ. 2132116228,
email d.anagnostopoulos@tpd.gr

Για θέματα εκταμίευσης:

ΞΗΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ: τηλ. 2132116218,
email c.xirou@tpd.gr

ΜΥΡΙΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ: τηλ. 2132116231,
email m.myridaki@tpd.gr

Στο Κεφάλαιο 5 των προσκλήσεων του Φιλόδημου Ι γίνεται αναλυτική αναφορά στα απαραίτητα στοιχεία (και συγκεκριμένα και για την ωριμότητα) που πρέπει να διαθέτει κάθε Υποέργο. Εν προκειμένω :
«Εγκεκριμένες τεχνικές µελέτες, τεύχη δηµοπράτησης (σχέδιο ή εγκεκριµένα) και τις εγκρίσεις και τις αδειοδοτήσεις που πιστοποιούν την πληρότητα, καθώς και την ωριµότητα του φακέλου της πρότασης προς δηµοπράτηση».
Η Πρόσκληση στοχεύει να χρηματοδοτήσει άμεσα δημοπρατήσιμα έργα. Στο Φύλλο αξιολόγησης και συγκεκριμένα στο Κριτήριο Δ1 (Στάδιο εξέλιξης των απαιτούμενων ενεργειών ωρίμανσης της πράξης), ο “ικανοποιητικός βαθμός ωριμότητας της πράξης” εξετάζει ακριβώς αυτό, το αν δηλαδή το αιτούμενο έργο διαθέτει ολοκληρωμένη μελέτη συνοδευόμενη από τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις, με αποδεκτή μόνον (σε αυτή τη φάση αξιολόγησης) την έλλειψη πλήρους σειράς εγκεκριμένων Τευχών Δημοπράτησης.
Σχέδια Τευχών Δημοπράτησης μπορούν να υποβληθούν, εφόσον υπάρχουν, ενώ τα εγκεκριμένα Τεύχη θα πρέπει οι Δικαιούχοι να φροντίσουν να τα έχουν αμέσως μετά την ένταξη προκειμένου να εκκινήσουν οι διαδικασίες δημοπράτησης. Άλλωστε, είναι προφανές ότι αν δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες και οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις δεν μπορεί να αξιολογηθεί θετικά και το πρωθύστερο κριτήριο Α2 “Ρεαλιστικότητα προϋπολογισμού” όπως εξειδικεύεται αναλυτικά στο φύλλο αξιολόγησης της Πρόσκλησης.
Εφόσον ένα από τα υποέργα της αίτησης δε διαθέτει πλήρη ωριμότητα/πληρότητα κατά την υποβολή της αίτησης, τότε το συγκεκριμένο υποέργο απορρίπτεται, όπως και κάθε άλλο υποέργο που σχετίζεται λειτουργικά με αυτό (πχ δίκτυα και δεξαμενή νερού, διυλιστήριο και υδραγωγείο κλπ). Τα υπόλοιπα υποέργα της αίτησης παραμένουν προς αξιολόγηση. Ο δικαιούχος δεν μπορεί να επανέλθει για τα υποέργα που απορρίπτονται (όσον αφορά στην συγκεκριμένη πρόσκληση), όταν αυτά ωριμάσουν στο μέλλον, διότι σε κάθε πρόσκληση του Φιλόδημος Ι, κάθε Δικαιούχος υποβάλει μόνο μία αίτηση.
Εναλλακτικός χειρισμός, που επαφίεται αποκλειστικά στην κρίση του Δικαιούχου και μόνο, είναι η απόσυρση της εν λόγω αίτησης και η επανυποβολή της, όταν ωριμάσουν όλα τα υποέργα, με ότι σημαίνει αυτό στο πλαίσιο μίας πρόσκλησης άμεσης αξιολόγησης με δεδομένες ημερομηνίες και τον συνολικά διαθέσιμο προϋπολογισμό.

Εν γένει τα φυσικά αντικείμενα που αναφέρετε είναι στο πνεύμα της πρόσκλησης, θα πρέπει όμως να τηρούνται και τα επιμέρους σημεία της πρόσκλησης (πχ αναθεωρημένα/εγκεκριμένα ΣΔΛΑΠ), και να υπάρχει η ανάλογη ωριμότητα (κάλυψη των σημείων που αναλυτικά αναγράφονται στο κεφάλαιο 5 της πρόσκλησης).

Όπως έχει απαντηθεί και σε παλαιότερες ερωτήσεις (ενδεικτικά α/α 7 και 17):
Τον σχεδιασμό των έργων τον υλοποιεί ο δικαιούχος, θα μπορούσατε όμως στην περίπτωση σας, εφόσον τα κάτω των 300.000 € έργα είναι ομοειδή και αντίστοιχης ωριμότητας, να επιλέξετε να αποτελέσουν ένα ενιαίο έργο και όχι πολλά μικρά, ώστε να τηρείται το κάτω όριο των 300.000 € της πρόσκλησης.
Κύριο υποέργο λογίζεται εκείνο που π.χ. αφορά στη κατασκευή ενός δικτύου, μίας δεξαμενής ή μιας προμήθειας διαρροών, το κάθε ένα από αυτά πρέπει να είναι πάνω από 300 χιλ.€ (προ ΦΠΑ). Υποέργα που αφορούν σε ΟΚΩ, Αρχαιολογία, Απαλλοτρίωση κτλ δεν έχουν τέτοιο περιορισμό. Το σύνολο των υποέργων υποβάλλονται με μία αίτηση, και ένα τεχνικό δελτίο, και το ποσό χρηματοδότησης είναι έως 3.000.000 € (προ ΦΠΑ).

Εφόσον συντρέχουν αυτά που αναφέρονται στο ερώτημά σας (θιγόμενες υποδομές και μη χρέωση των ιδιοκτητών) είναι επιλέξιμες εργασίες.

Ο δικαιούχος μπορεί να υποβάλει μία Αίτηση η οποία θα έχει τρία διαφορετικά υποέργα που αντιστοιχούν στην Ομάδα Α, εφόσον ισχύουν τα περί διαχειριστικού λόγου στην υποβολή στο ΠΕΠ.
Ο δικαιούχος μπορεί να υποβάλει κάποιο/α υποέργο/α του από τα τρία παραπάνωστην Ομάδα Β, αφού συνεκτιμήσει τις πιθανότητες ένταξης που συγκεντρώνει η κάθε Ομάδα (Α και Β) της Πρόσκλησης.
Θυμίζουμε ότι η Αίτηση είναι μία και ενιαία (περιλαμβάνει και τις δύο Ομάδες Α και Β), και ο συνολικός ΠΥ που χρηματοδοτείται μπορεί να ανέλθει έως τα 3 εκ. €).

1. Εφόσον από το πιστοποιητικό προκύπτει η Επάρκεια του Δικαιούχου, ισχύει ότι και στο ΕΣΠΑ.
2. Δεν απαιτείται χρηματοοικονομική ανάλυση.

1. Ναι, όταν ετοιμαστεί το ηλεκτρονικό σύστημα θα δοθούν κωδικοί στους Δικαιούχους κατόπιν αίτησής τους. Προς το παρόν, όπως αναφέρεται και στην Πρόσκληση, δεν έχει ετοιμαστεί το ηλεκτρονικό σύστημα, συνεπώς η υποβολή της αίτησης γίνεται με φυσική παρουσία στο πρωτόκολλο ή ταχυδρομικά. Τα υπόλοιπα στοιχεία υποβάλλονται σε CD/DVD ή άλλη μορφή (memory stick) προς αποφυγή όγκου χαρτιού.
2. Η πρότασή σας θα εμπίπτει στην Ομάδα Β. Ομάδα Α είναι αυτά τα οποία, όπως αναφέρει η Πρόσκληση, αξιολογήθηκαν και δεν εντάχθηκαν για διαχειριστικούς λόγους (έλλειψη πόρων). Στη δική σας περίπτωση η πρόταση αξιολογήθηκε αρνητικά στο Α’ Στάδιο (πληρότητα), συνεπώς δεν πέρασε όλα τα στάδια αξιολόγησης.
3. Η αξιολόγηση είναι άμεση και τηρείται αυστηρά η σειρά πρωτοκόλλησης των αιτήσεων.

Εδώ καταθέτει και υπογράφει το Τεχνικό Δελτίο ο Δήμος που έχει επάρκεια και αποδέχεται να αναλάβει τα καθήκοντα αυτά. Δικαιούχος ο Δήμος. Φορέας Υλοποίησης επίσης ο Δήμος. Φορέας της Πρότασης είναι η ΔΕΥΑ η οποία έχει την αρμοδιότητα υλοποίησης του έργου, ωστόσο, αυτή την αρμοδιότητα, εν προκειμένω, την εκχωρεί (μέσω της Προγραμματικής) στο Δήμο. Ο Δικαιούχος συμβάλει με ίδιους πόρους (εφόσον απαιτηθεί), αν αυτό έχει καταρχήν συμφωνηθεί με τον Φορέα της πρότασης και αποτυπωθεί στην Προγραμματική συμφωνία.

α) Για το πλάνο δημοσιότητας θα υπάρξει ενημέρωση κατά την ένταξη.
β) Την πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού θα την πραγματοποιήσει η αρμόδια εφορεία αρχαιοτήτων με τις διαδικασίες που ακολουθεί. Το ΦΠΑ είναι επιλέξιμο.
γ) Οι Δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλλουν αντίγραφο της αίτησής τους (και των συνημμένων αυτής) στα Προγράμματα που υπέβαλαν και που αναφέρονται στην ενότητα 2 της παρούσας πρόσκλησης (ήτοι ΥΜΕΠΕΡΑΑ, Αναπτυξιακά Προγράμματα Ειδικού Σκοπού, ΠΕΠ) και επιπρόσθετα ότι προκύπτει σε σχέση με τα λοιπά απαραίτητα έγγραφα της Ομάδας Β (όπως αναλυτικά καταγράφονται στην Πρόσκληση) προκειμένου, όπως αναφέρει η Πρόσκληση, να υποστηρίξουν την πρότασή τους στο επίπεδο της σκοπιμότητας (π.χ. τεκμηρίωση με τα στοιχεία των ΣΔΛΑΠ), ωριμότητας, αδειοδοτήσεων, τεκμηρίωσης ιδιοκτησιακού καθεστώτος εφόσον απαιτείται, τεκμηρίωση προμήθειας, επάρκειας κλπ.

Τα στοιχεία που ενδιαφέρουν αναγράφονται στο άνω αριστερά τμήμα των Προσκλήσεων του Φιλόδημου Ι. Η κωδικοποίηση αφορά στο ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο είναι υπό κατασκευή και θα ακολουθήσει μελλοντική ενημέρωση.

Το κοινό έργο του Συνδέσμου ύδρευσης δύναται να επιμεριστεί βάσει των παροχών/εξυπηρετούμενων κατοίκων, και το αντίστοιχο οικονομικό αντικείμενο που θα προκύπτει «πιστώνεται» σε κάθε Δήμο (χωρικά όρια) και προσμετράται έτσι στο πλαίσιο του ορίου των 3 εκ €.
Όπως αναφέρεται στην Πρόσκληση, υπερβάσεις του ορίου των 3,0 εκ € δικαιολογούνται σε παρεμβάσεις διαχείρισης υδατικών πόρων στο πλαίσιο μίας ολιστικής υιοθέτησης έργων / προμηθειών σε επίπεδο νήσου ή εν γένει μίας ευρύτερης περιοχής που χαρακτηρίζεται από αρνητικό υδατικό ισοζύγιο.

α) Η αναβάθμιση των υφιστάμενων ογκομετρικών υδρομέτρων με την προσθήκη της δυνατότητας μεταφοράς πληροφοριών είναι εν γένει επιλέξιμη καθώς συνιστά δράση η οποία θα βοηθήσει το Φορέα λειτουργίας να υπολογίσει σε πρώτο χρόνο τις καταναλώσεις νερού και να αρχίσει να έχει εικόνα του ισοζυγίου νερού στην περιοχή/ζώνη του δικτύου ύδρευσης.
β) Στην ειδική περίπτωση αυτή (όπως θα τεκμηριωθεί αναλόγως από τον Δικαιούχο), θα θεωρηθεί επιλέξιμη η τοποθέτηση νέου ογκομετρικού υδρομέτρου κατόπιν βεβαίωσης του Δικαιούχου ότι το υδρόμετρο αυτό δεν θα χρεωθεί και στον κάτοχό του, συνεπώς δεν θα διπλο-πληρωθεί.

Όχι, απορρίπτεται μόνο το υποέργο, αρκεί να μην επηρεάζονται (συνάφεια και λειτουργικότητα) άλλα υποέργα της Πρότασης.

α. Μπορεί να υποβληθεί το Σχέδιο Προγραμματικής που είχε υποβληθεί και στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ με τις σχετικές αναφορές στο παρόν Πρόγραμμα του Φιλόδημου.
β. Όχι εφόσον από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ ο εν λόγω έλεγχος (διερεύνηση τιμών και τεκμηρίωση Π/Υ) ήταν θετικός. Στον Φιλόδημο υποβάλετε εντύπως την πρωτότυπη αίτηση αρμοδίως υπογεγραμμένη και σε ένα cd/dvd/memory stick όλα τα έγγραφα του φακέλου.
γ. Θα σας δοθούν σαφής οδηγίες κατά την ένταξη για τις απαραίτητες Πινακίδες έργου και τις ανακοινώσεις στο διαδίκτυο.
δ. Ο ΦΠΑ για την προμήθεια δεν είναι επιλέξιμος (κύριος του έργου η ΔΕΥΑ).

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ο ΦΠΑ δεν αναγράφεται στα παραστατικά Αναδόχων έργων ύδρευσης και αποχέτευσης στη φάση υλοποίησης του έργου. Για τα υποέργα που αφορούν σε Προμήθειες, και ενδεχομένως και σε ΟΚΩ, Αρχαιολογία, ο ΦΠΑ αναγράφεται.
Όσον αφορά στο υποέργο Αρχαιολογία αυτό θα είναι ξεχωριστό, θα πρέπει να υπάρχει η σχετική αλληλογραφία με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού, από την οποία να προκύπτει η εκτίμηση των απαιτούμενων δαπανών (βάσει του μεγέθους και του είδους του έργου). Εφόσον δεν προσδιορίζεται το εν λόγω ποσό ο Δικαιούχος αναλαμβάνει την ευθύνη για την εύρυθμη υλοποίηση του έργου και επανεξετάζεται η πράξη βάσει των αλλαγών που ενδεχομένως προκύπτουν στο φυσικό και οικονομικό αντικείμενο.

Σε ποια Ομάδα (Α-Β) ανήκει το κάθε υποέργο θα δηλώνεται στην Αίτηση χρηματοδότησης του Δικαιούχου, ενώ θα ελέγχεται και από τη φύση του έργου κατά την Αξιολόγηση της Πράξης.
Τα μέλη της Επιτροπής Διαπίστωσης τιμών δύναται να είναι στελέχη του Φορέα τα οποία ορίζονται με κλήρωση και σχετική Απόφαση με αντικείμενο εργασίας την συγκέντρωση προσφορών από τουλάχιστον δύο (2) προμηθευτές του αιτούμενου εξοπλισμού. Στόχος της ενέργειας αυτής είναι η τεκμηρίωση της αιτούμενης δαπάνης, η διασφάλιση της ρεαλιστικότητας του αιτούμενου ποσού.

Η ΔΕΥΑ (με αρμοδιότητα έργων ύδρευσης και αποχέτευσης) θα πρέπει είτε να διαθέτει εγχειρίδιο διαδικασιών είτε να συντάξει συνοπτικό έγγραφο που να περιγράφει τις διαδικασίες που ακολουθεί για τα υποέργα που αιτείται (με αναφορά στη σχετική νομοθεσία, το απαιτούμενο προσωπικό και την εμπειρία του σε υλοποίηση και παρακολούθηση παρόμοιων έργων), είτε, τέλος, να προβεί σε προγραμματική συμφωνία με άλλο δικαιούχο που διαθέτει την σχετική επάρκεια. Στο πλαίσιο του Προγράμματος Φιλόδημος δεν υπάρχει συγκεκριμένο υπόδειγμα, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το υπόδειγμα Προγραμματικής Συμφωνίας του Άρθρου 100 του Ν.3852/2010
Ο κάθε Δικαιούχος υποβάλει μία μόνο αίτηση (ένα τεχνικό δελτίο) που περιλαμβάνει όλα τα αιτούμενα υποέργα. Για το υποέργο που έχει κατατεθεί στο ΠΕΠ χρειάζεται επίσημο έγγραφο από την οικεία ΕΥΔΕΠ το οποίο θα ξεκαθαρίζει τα εξής δύο σημεία που τίθενται στην Πρόσκληση Ύδρευσης του Φιλόδημου:
- Εφόσον η αίτηση που υποβλήθηκε στο ΠΕΠ αξιολογήθηκε αλλά δεν ήταν εφικτό να ενταχθεί λόγω διαχειριστικών αιτίων (π.χ. υπερδέσμευση κλπ), τότε το έργο αυτό θα υποβληθεί στην Ομάδα Α της Πρόσκλησης Ύδρευσης του Φιλόδημου.
- Εφόσον όμως η αίτηση που υποβλήθηκε στο ΠΕΠ είναι σε ονοματισμένη πρόσκληση, και επίκειται η ένταξή της, δεν είναι επιλέξιμη από το Πρόγραμμα του Φιλόδημου.
Επισημαίνεται ότι το παρόν Πρόγραμμα λειτουργεί συμπληρωματικά άλλων Προγραμμάτων (π.χ. Τομεακών, Περιφερειακών, Ειδικών Αναπτυξιακών) με στόχο την ικανοποίηση των αυξημένων αναγκών που δεν είναι εφικτό να καλυφθούν από αυτά.

1 16 17 18 19