ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Τρίτη 03 Αυγούστου 2021

Διακομματική στήριξη στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για πρόσληψη στο Δημόσιο

Διακομματική είναι η στήριξη των κομμάτων της Βουλής (με εξαίρεση το ΚΚΕ) στο γραπτό, πανελλήνιο διαγωνισμό για την πρόσληψη στο Δημόσιο, που προκρίνει το νομοσχέδιο για τον «Εκσυγχρονισμό του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)».

Ο υπουργός Εσωτερικών, κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, στη συνεδρίαση της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ να ξεκαθαρίσουν τη θέση τους και να αποφασίσουν αν πρόκειται, τελικώς, να ψηφίσουν το νομοσχέδιο, ζητώντας τους να εγκαταλείψουν την προσπάθεια για την ανάδειξη τεχνητών διαχωριστικών γραμμών και την περιχαράκωση των πολιτών σε «στρατόπεδα».

Μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εσωτερικών, κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, ανέφερε (αποσπάσματα):

Πιστεύω ότι οι παραδοσιακές διαχωριστικές γραμμές έχουν εκπέσει.

Οι Έλληνες το έζησαν αυτό, ιδίως, τη δύσκολη χρονιά που τελειώνει σε λίγες μέρες.

Αλήθεια, με βάση τις δικές σας διαχωριστικές γραμμές, τον Κυριάκο Μητσοτάκη, που τον Μάρτιο κατέβασε πρώτος σε όλη την Ευρώπη τα ρολά της χώρας με ένα και μόνο κριτήριο, την προστασία της ανθρώπινης ζωής, πού τον κατατάσσετε; Προφανώς, έχετε συνειδητοποιήσει, ότι αυτές οι πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης και η κατεύθυνση την οποία έχει δρομολογήσει έχουν απήχηση στη μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού.

Είμαι ο τελευταίος που θα ισχυριστώ, ότι δεν υπάρχουν προβλήματα και μάλιστα σοβαρά προβλήματα, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, όπως υπάρχουν σε όλη την ανθρωπότητα.

Εσείς προσπαθείτε να περιχαρακώσετε τους πολιτικούς σας χώρους, γιατί αισθάνεστε ότι οι πολίτες, που σας είχαν ψηφίσει στις εκλογές κάνουν, πλέον, άλλες πολιτικές επιλογές, βλέποντας ότι ακολουθούνται μεταρρυθμίσεις και αλλαγές που εκπροσωπούν την μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία του μέτρου και της λογικής.

Διάβαζα με πολύ μεγάλη προσοχή την ανακοίνωση που είχε εκδώσει το Κίνημα Αλλαγής όταν δώσαμε στη δημοσιότητα το νομοσχέδιό μας.

Ακούστε. Αυτή η παράταξη δεν έχει καμία δυσκολία να μιλάει τη γλώσσα της αλήθειας. Είναι επιλογή μας να μιλάμε τη γλώσσα της αλήθειας. Σας είπα νωρίτερα ξεκάθαρες κουβέντες. Ο νόμος Πεπονή ήταν μία σπουδαία μεταρρύθμιση και πήγε μπροστά τη χώρα.

Κυρία συνάδελφε, προσπαθώ να σας καταλάβω. Στην ανακοίνωση του Κινήματος Αλλαγής επιχειρώντας να πείτε ότι αυτό το νομοσχέδιο που κατ’ εμάς είναι μία πολύ σοβαρή μεταρρύθμιση, «είναι προσπάθεια», λέτε εσείς, «αποδόμησης του ΑΣΕΠ για ρουσφέτια» και λέτε επί λέξει στην ανακοίνωση του Κινήματος Αλλαγής:

«Μεγάλη παράλειψη η παντελής απουσία μοριοδότησης της φοίτησης στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, στη σχολή που έχουν επενδυθεί πολλά χρήματα και κόπος και η παράλειψή της από την διαδικασία για την οποία ιδρύθηκε, την στελέχωση των ανώτερων κλιμακίων, συνιστά βαρύτατο ατόπημα που σκοπό έχει την περαιτέρω απαξίωση του Δημοσίου προς όφελος αδιαφανών ιδιωτικών συμφερόντων».

Καλά με συγχωρείτε, η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης έγινε το 83 από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ . Δεν μάθατε ακόμα ότι τα στελέχη που εισάγονται στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης είναι, πλέον, δημόσιοι υπάλληλοι και έχουν εισαχθεί στο Ελληνικό Δημόσιο;

Ο αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ μας είπε ότι αυτό δεν είναι μία μεγάλη μεταρρύθμιση. Δεν είναι καν μεταρρύθμιση, διότι είναι η επανάληψη του νόμου Πεπονή, με τις κατευθύνσεις του Αλέξη Τσίπρα. Γιατί δεν την ψηφίζετε τότε κύριε συνάδελφε; Ποια δυσκολία έχετε; Αφού συνεχίζουμε να κάνουμε πράξη το νόμο Πεπονή, που επιτέλους τον επαινέσατε και μας λέτε ότι έχουμε μέσα και τις κατευθύνσεις του αρχηγού σας, γιατί δεν τις ψηφίζετε;

Η προσπάθεια να φτιάξεις μια κομματική στρατηγική εάν δεν είναι σοβαρή, συνεπής και αξιόπιστη οδηγεί, απλώς, σε κραυγαλέους παραλογισμούς που προφανώς θύματα έχουν εκείνους που τους εκφέρουν.

Προφανώς ο νόμος του αείμνηστου Πεπονή προέβλεπε τη δυνατότητα γραπτών διαγωνισμών. Γιατί δεν λέτε στον ελληνικό λαό αυτό που γνωρίζει ότι τόσα χρόνια, 26 χρόνια, το 95% των προκηρύξεων έγιναν χωρίς διαγωνισμούς κύριοι; Άρα ποιος γραπτός διαγωνισμός υπάρχει;

Κανένας γραπτός διαγωνισμός δεν υπάρχει στην πράξη. Βασική, ουσιαστική πλευρά αυτού του νομοσχεδίου που φέρνουμε είναι η καθιέρωση του γραπτού Πανελληνίου διαγωνισμού γνώσεων, δεξιοτήτων και επαγγελματικής συμπεριφοράς, με κεντρική φιλοσοφία αυτό που ανέφερε η αξιότιμη κυρία Γιαννάκου, τη λογική των ερωτήσεων με πολλαπλές απαντήσεις ως βασική λογική.

Αυτή περιγράφεται μέσα στο νομοσχέδιό μας, προκειμένου να μπαίνουν στο Δημόσιο οι πιο άξιοι, οι πιο ικανοί, οι αποδεδειγμένα καλύτεροι, με αντικειμενικό και αξιόπιστο τρόπο που, διαχρονικά, θα ακολουθείται και θα υποστηρίζεται από το σύνολο του πολιτικού συστήματος και όλες τις κυβερνήσεις. Γιατί φαντάζομαι ότι κανείς, πλέον, δεν θέλει να πάρει πίσω την κεντρική ουσία που είναι το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού, μία που εμείς το αναβαθμίζουμε, το ενισχύουμε, του δίνουμε περαιτέρω ρόλο και δυνατότητα να κάνει σωστά τη δουλειά του και να την κάνει πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.

Αυτή είναι η πεμπτουσία αυτής της αλλαγής. Αυτής της μεταρρύθμισης, για την οποία αποφύγατε κύριοι και του ΣΥΡΙΖΑ και του Κινήματος Αλλαγής, να τοποθετηθείτε.

Σε ό,τι αφορά στην ουσία του νομοσχεδίου, ο κ. Θεοδωρικάκος είπε μεταξύ άλλων:

-Στρατηγικός στόχος αυτών των μεταρρυθμίσεων είναι ένα σύγχρονο Κράτος, αποτελεσματικό, φιλικό στην κοινωνία, που συμβάλλει στην ανάπτυξη της οικονομίας και στην εξυπηρέτηση των πολιτών.

-Το σχέδιο νόμου που συζητούμε, θεμελιώνει και θεσμικά κατοχυρώνει την αξιοκρατία στο Δημόσιο, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει τη διαφάνεια και την ταχύτητα στην επιλογή προσωπικού.

-Βασικός πυλώνας του σχεδίου νόμου, αποτελεί ο γραπτός πανελλήνιος διαγωνισμός γνώσεων, δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας, ώστε να επιλέγεται ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση.

-H αφετηρία της όλης διαδικασίας, είναι η έγκριση του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων από το υπουργικό συμβούλιο. Αυτή την είχε αρχικά περιγράψει ο νόμος 4590/19 της κ. Ξενογιαννακοπούλου, που στη συνέχεια εξελίχθηκε και ολοκληρώθηκε με τον νόμο 4622/19 για την εισαγωγή του επιτελικού Κράτους και τη σύνδεση του προαναφερόμενου προγραμματισμού με των ετήσιων σχεδίων δράσης.

-Παράλληλα εξελίσσεται η άσκηση επικαιροποίησης του προσοντολογίου συνδέοντας τον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας, με τη στελέχωση του Δημοσίου, απαραίτητο κρίκο στην αλυσίδα των μεταρρυθμίσεων, που έχει εκκινήσει αρκετά χρόνια τώρα και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2021.

-Το συνεκτικό αποτέλεσμα του μεταρρυθμιστικού εγχειρήματος περιλαμβάνει και την ολοκλήρωση της εκπόνησης του συνόλου των Ειδικών Περιγραμμάτων Θέσης, των οποίων η επεξεργασία, είχε ξεκινήσει την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζεται έως σήμερα με ταχύτατους ρυθμούς.

-Με το σχέδιο νόμου που συζητούμε, σήμερα, εισάγεται μια σειρά βασικών καινοτομιών, οι οποίες είναι εστιασμένες και στηρίζονται πάνω στο κεκτημένο των 26 χρόνων της εμπειρίας από τον νόμο Πεπονή (2190/94)

-Πριν την κατάθεσή του, προηγήθηκε μια πολύμηνη εξαντλητική επεξεργασία του Υπουργείου Εσωτερικών σε αγαστή συνεργασία με το ΑΣΕΠ και διάλογος, με τα κόμματα και όλους τους θεσμικούς φορείς.

-Για τους μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών και τα διδακτορικά διπλώματα, υπάρχει πρόβλεψη συγκεκριμένων προσαυξήσεων, που ευνοεί τα αυξημένα τυπικά προσόντα και συντελεί στην επιλογή των καλύτερων. Μάλιστα, η προσαύξηση αφορά έως δύο και όχι έναν τίτλο όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.

-Μέσω συγκεκριμένων ποσοστών που καθορίζονται από το νόμο, διασφαλίζεται η εισαγωγή συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, συγγενείς ΑΜΕΑ), συμμετέχοντας στον Πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό, πάντοτε ωστόσο στη βάση του διαγωνισμού.

-Τα ΑΜΕΑ υπάγονται στη διαδικασία της μοριοδότησης με ξεχωριστή προκήρυξη και όπως και για τους υποψηφίους ΥΕ, θα υπάρχει διαδικασία επιλογής με σειρά προτεραιότητας.

-Ενισχύεται περισσότερο το ΑΣΕΠ, το οποίο όντας ιστορικά ταυτισμένο με τις έννοιες της αμεροληψίας και της αντικειμενικότητας, έχει την ευθύνη των σχετικών διαδικασιών που απαιτούνται.

-Το ΑΣΕΠ ενισχύεται με έναν Αντιπρόεδρο, έξι συμβούλους ενώ, ήδη, έχει εγκριθεί στους προγραμματισμούς προσλήψεων των ετών 2020 και 2021 η ενίσχυσή του με σαράντα άτομα προσωπικό, που θα υποστηρίξουν το επιπλέον φορτίο και τον αναβαθμισμένο θεσμικό του ρόλο. Στρατηγικός στόχος είναι το ΑΣΕΠ να αποτελεί το κέντρο των πολιτικών για το Ανθρώπινο Δυναμικό του Ελληνικού Δημοσίου.

-Δίνεται έμφαση στην ψηφιοποίηση του συνόλου των διαδικασιών και στις διαλειτουργικότητες, ώστε να θωρακιστεί το αδιάβλητο και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες πρόσληψης. Στόχος είναι η σύντμηση του χρόνου στο ένα έτος από την έκδοση της ΠΥΣ του προγραμματισμού των προσλήψεων έως την έκδοση του πίνακα διοριστέων.

-Ομαδοποιούνται οι προκηρύξεις ανάλογα με την κατηγορία εκπαίδευσης και τους κλάδους και καθιερώνεται ένας τουλάχιστον Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός ανά δύο χρόνια.

-Η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση είναι επιβεβλημένο να γίνει το συντομότερο ,καθώς η εφαρμογή της απαιτεί μια μακρά περίοδο προσαρμογής με στόχο ο πρώτος γραπτός διαγωνισμός με το νέο σύστημα να γίνει έως το τρίτο τρίμηνο του 2022, προκειμένου να καλυφθούν οι θέσεις που θα έχει εγκρίνει το Υπουργικό Συμβούλιο του Σεπτεμβρίου του 2021.

-Πολιτική επιλογή μας είναι η ενίσχυση της αξιοκρατίας. Το συγκεκριμένο ν/σ, που αποτελεί μια μεταρρυθμιστική τομή, αφορά το σύνολο της κοινωνίας αλλά πάνω από όλα τους νέους ανθρώπους στους οποίους, αν θέλουμε η πατρίδα μας να έχει μέλλον και προοπτική, οφείλουμε να τους δώσουμε όλες τις ευκαιρίες που τους αξίζουν.

Ετικέτες: ΑΣΕΠΒΟΥΛΗΔΗΜΟΣΙΟΚΡΑΤΟΣΚΥΒΕΡΝΗΣΗΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣΥΠΕΣΥπουργείο Εσωτερικών