Συχνές Ερωτήσεις
Στην περίπτωση που προβλέπονται στον οικείο Κανονισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών ή Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας θέσεις αντίστοιχων ειδικοτήτων με τις αιτούμενες, το ΑΣΕΠ καλείται να διατυπώσει πρόταση στον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την έκδοση της προβλεπόμενης από τις διατάξεις του ν.3812/2009 απόφασης. Το ΑΣΕΠ θα αναρτήσει στην ιστοσελίδα του (www.asep.gr) την εισήγηση ή μη για την έκδοση της ως άνω απόφασης, προκειμένου η υπηρεσία μας να ενημερωθεί και να προβεί σε καταφατική περίπτωση στην έκδοση της απόφασης αυτής, η οποία εν συνεχεία θα αποσταλεί στον οικείο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, προκειμένου να χορηγήσει την έγκριση στο φορέα.
Εξακολουθούν να εξαιρούνται από τις διατάξεις του ν.2190/94, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.2 εδαφ. ιε του ν.3812/2009, καθώς και από την έγκριση της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει. Ως εκ τούτου, εξακολουθούν να συνάπτονται με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 206 παρ.1 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν.3584/2007).
Ναι.
Στην περίπτωση αυτή θα ληφθούν υπόψη οι θέσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που προβλέπονταν στους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των ΟΤΑ (Δήμων, Κοινοτήτων) από τους οποίους προήλθαν οι νέοι Δήμοι.
Εφόσον δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία συγχώνευσης των νομικών προσώπων, την απόφαση θα λάβουν τα διοικητικά συμβούλια των συγχωνευόμενων νομικών προσώπων, των οποίων ως γνωστόν η θητεία έχει παραταθεί. Το ίδιο θα εφαρμοστεί και στην περίπτωση των συγχωνευόμενων επιχειρήσεων των ΟΤΑ, για την αποστολή των αιτημάτων τους στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις.
Υπόχρεος για την πρόσληψη ναυαγοσωστών σε κάθε περίπτωση παραμένει ο δήμος, ως ασκών αρμοδιότητα που συνάπτεται με την ασφάλεια και προστασία των λουομένων. Επομένως, οι πρωτοβάθμιοι ΟΤΑ οφείλουν να αποστείλουν τα αιτήματά τους και για το προσωπικό αυτό. Το δε ύψος της προκαλούμενης δαπάνης για την κάλυψη της ανωτέρω υποχρέωσης λαμβάνεται υπόψη από τον ΟΤΑ κατά το στάδιο κατάρτισης των όρων της διακήρυξης του σχετικού διαγωνισμού ή της σύμβασης μίσθωσης (προκειμένης μίσθωσης με δημοπρασία ή απευθείας, αντίστοιχα), ούτως ώστε να διαμορφωθεί αναλόγως το μίσθωμα που θα καταβάλλεται από τις δραστηριοποιούμενες στη λουτρική εγκατάσταση επιχειρήσεις.
Από το άρθρο 58 παρ.5 του ψηφισθέντος σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και λοιπές διατάξεις», ορίζεται ότι οι υδρονομείς άρδευσης εντάσσονται στις διατάξεις του άρθρου 1 παρ.2 ν.3812/2009. Ως εκ τούτου, από την έναρξη ισχύος της διάταξης η πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού διέπεται από τα οριζόμενα στο άρθρο 211 του ν.3584/2007.
Για το λόγο αυτό, οι εγκρίσεις που χορηγούνται από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει για την πρόσληψη προσωπικού ανταποδοτικού χαρακτήρα δεν θα αφορούν υδρονομείς άρδευσης.
Ο Γενικός Γραμματέας της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, αφού διαπιστώσει ότι πρόκειται πράγματι για ανάγκες που δεν ανάγονται στο συνήθη κύκλο καθηκόντων του τακτικού προσωπικού των φορέων, προβαίνει στη σύνταξη εισηγητικής έκθεσης, στην οποία αιτιολογείται πλήρως και με σαφήνεια η αναγκαιότητα χορήγησης της σχετικής έγκρισης. Εάν ο Γενικός Γραμματέας κατά την επεξεργασία των υποβληθέντων σε αυτό στοιχείων διαπιστώσει ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη σύναψη τέτοιων συμβάσεων, δεν θα προωθεί τα σχετικά αιτήματα. Τα υπό προώθηση αιτήματα, συνοδευόμενα από την εισηγητική έκθεση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, θα πρέπει να διαβιβαστούν συγκεντρωτικά για όλους τους φορείς, και όχι μεμονωμένα, στο ΑΣΕΠ, προκειμένου να αποφανθεί ότι πρόκειται για γνήσιες συμβάσεις μίσθωσης έργου που δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία και δεν καλύπτονται με αυτές πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Σε περίπτωση αποδοχής του αιτήματος από το ΑΣΕΠ, η σχετική βεβαίωση θα αποσταλεί απευθείας στην υπηρεσία μας, μαζί με όλο το σχετικό φάκελο του αιτήματος. Για όσες περιπτώσεις αιτημάτων δε δοθεί βεβαίωση από το ΑΣΕΠ, ο σχετικός φάκελος θα επιστραφεί στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση για περαιτέρω ενημέρωση των φορέων αρμοδιότητάς της.
Στην περίπτωση που προβλέπονται στον οικείο Οργανισμό ειδικότητες αντίστοιχες με τα σχετικά αιτήματα, τότε με την εισηγητική έκθεση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορεί να ζητηθεί παράλληλα από το ΑΣΕΠ να διατυπώσει πρόταση στον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την έκδοση της προβλεπόμενης από τις διατάξεις του ν.3812/2009 απόφασης, προκειμένου ο φορέας να μπορεί να συνάψει τις αιτούμενες συμβάσεις έργου, εφόσον εγκριθούν. Το ΑΣΕΠ, εφόσον συμφωνήσει, θα αποστείλει την πρότασή του στην υπηρεσία μας, για την προώθηση της ανωτέρω απόφασης.
Οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ β΄ βαθμού υποβάλλουν τα αιτήματά τους στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, συνοδευόμενα από:
- Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης για την πρόσληψη του προσωπικού αυτού, κατά βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικότητα
- Βεβαίωση ότι έχουν εγγραφεί (ή θα εγγραφούν) στον προϋπολογισμό της επιχείρησης οι απαιτούμενες πιστώσεις για την κάλυψη της μισθοδοσίας του προσωπικού που θα προσληφθεί
- Συμπληρωμένο τον πίνακα του παραρτήματος Β της αριθμ. ΔΙΠΠ/Φ.2.9/31/οικ.80/3-1-2011 εγκυκλίου της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου μας
Στην περίπτωση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου έως ένα έτος για τις ανάγκες χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ή έργων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με δυνατότητα παράτασης ή ανανέωσης της σύμβασης μέχρι τη λήξη του προγράμματος/έργου (άρθρο 21 παρ.3 ν.2190/94), για την ανανέωση των συμβάσεων του υπάρχοντος προσωπικού δεν απαιτείται η χορήγηση της ανωτέρω έγκρισης.
Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν τα αιτήματά τους απευθείας στο ΑΣΕΠ, προκειμένου αυτό να αποφανθεί ότι δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία, συνοδευόμενα από:
- Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης, στην οποία αναφέρεται ο αριθμός των προσώπων και το συγκεκριμένο έργο που θα εκτελέσουν, το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την ολική ή τμηματική παράδοση του έργου, το ποσό της αμοιβής και η κάλυψή τα από τον οικείο προϋπολογισμό, ο τόπος εκτέλεσης του έργου, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του αναδόχου και ο λόγος για τον οποίο απαιτείται η ανάθεση του έργου
- Συμπληρωμένο το παράρτημα Γ από την εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου μας
- Αντίγραφο του Κανονισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών
Στην περίπτωση που δεν προβλέπονται στον οικείο Κανονισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών θέσεις αντίστοιχων ειδικοτήτων με τις αιτούμενες, και το ΑΣΕΠ αποφανθεί ότι πρόκειται για γνήσιες συμβάσεις μίσθωσης έργου που δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία και δεν καλύπτονται με αυτές πάγιες και διαρκείς ανάγκες, προχωρεί σε αποδοχή του αιτήματος, αποστέλλοντας τη σχετική βεβαίωση απευθείας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, προκειμένου ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, εφόσον βέβαια κρίνει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις, να προβεί στη χορήγηση της σχετικής έγκρισης. Για όσες περιπτώσεις αιτημάτων δε δοθεί βεβαίωση από το ΑΣΕΠ, ο σχετικός φάκελος θα επιστραφεί στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση για περαιτέρω ενημέρωση των φορέων αρμοδιότητάς της.
Στην περίπτωση που προβλέπονται στον οικείο Κανονισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών θέσεις αντίστοιχων ειδικοτήτων με τις αιτούμενες, το ΑΣΕΠ καλείται να διατυπώσει πρόταση στον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την έκδοση της προβλεπόμενης από τις διατάξεις του ν.3812/2009 απόφασης. Το ΑΣΕΠ θα αναρτήσει στην ιστοσελίδα του (www.asep.gr) την εισήγηση ή μη για την έκδοση της ως άνω απόφασης, προκειμένου η υπηρεσία μας να ενημερωθεί και να προβεί σε καταφατική περίπτωση στην έκδοση της απόφασης αυτής, η οποία εν συνεχεία θα αποσταλεί στον οικείο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, προκειμένου να χορηγήσει την έγκριση στο φορέα.
Εξακολουθούν να εξαιρούνται από τις διατάξεις του ν.2190/94, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.2 εδαφ. ιε του ν.3812/2009, καθώς και από την έγκριση της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει. Ως εκ τούτου, εξακολουθούν να συνάπτονται με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 206 παρ.1 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν.3584/2007).
Διάκριση χρηματοοικονομικών και μη χρηματοοικονομικών συναλλαγών
Στο δημόσιο λογιστικό, με τον όρο «χρηματοοικονομικές συναλλαγές» νοούνται οι συναλλαγές που δεν επηρεάζουν το δημοσιονομικό αποτέλεσμα και την καθαρή χρηματοοικονομική θέση.
Ως έσοδα από χρηματοοικονομικές συναλλαγές νοούνται οι εισπράξεις από δανεισμό, από πώληση μετοχών, από εξόφληση ομολόγων στη λήξη τους κτλ. Προσοχή: τα έσοδα από τόκους και μερίσματα δεν αποτελούν έσοδα από χρηματοοικονομικές συναλλαγές.
Ως δαπάνες για χρηματοοικονομικές συναλλαγές νοούνται οι πληρωμές για χρεολύσια, οι αγορές μετοχών ομολόγων κτλ. Προσοχή: οι δαπάνες για τόκους δεν αποτελούν δαπάνες για χρηματοοικονομικές συναλλαγές.
Οι λοιπές συναλλαγές χαρακτηρίζονται ως μη χρηματοοικονομικές.
Αναφορά ΜΗΝΙΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2/61968/0094/17.09.2010.
Εκ παραδρομής, στην ενότητα Δ2α της εγκυκλίου 9/2018, κατά την παροχή οδηγιών κατηγοριοποίησης των λογαριασμών της γενικής λογιστικής σε «Υποχρεώσεις σε φορείς εκτός γενικής κυβέρνησης» και σε «Υποχρεώσεις σε φορείς της γενικής κυβέρνησης» (σελίδα 11) γίνεται αναφορά στον λογαριασμό 44 έναντι του σωστού 45
Υποβολή αναφοράς ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥ
(α) Υποχρεωτικότητα: Εφόσον ο φορέας (δήμος, περιφέρεια ή νομικό πρόσωπο) είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού συστήματος, ανεξαρτήτως των διατάξεων που καθορίζουν το εφαρμοστέο λογιστικό σχέδιο, υποχρεούται να αποστέλλει την αναφορά «Στοιχεία Ισοζυγίου Γενικού Καθολικού» στον Κόμβο Διαλειτουργικότητας. Επισημαίνεται ότι με το άρθρο 33 του ν. 4257/2014, όπως ισχύει, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα δημοτικά ιδρύματα, οι σύνδεσμοι, οι ΦΟΔΣΑ, οι κοινωφελείς επιχειρήσεις υποχρεούνται πλέον να εφαρμόζουν το κλαδικό λογιστικό σχέδιο των ΟΤΑ α΄ βαθμού (ΠΔ 315/99). Επιπροσθέτως, υπενθυμίζεται ότι οι ανώνυμες εταιρίες ΟΤΑ, οι ΔΕΥΑ και οι αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα υποχρεούνται στην τήρηση του διπλογραφικού συστήματος σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα (ν. 4308/2014).
(β) Απογραφή έναρξης: Οι εγγραφές έναρξης της νέας χρήσης είναι απαραίτητο να ολοκληρώνονται πριν την προθεσμία υποβολής οικονομικών στοιχείων μηνός Ιανουαρίου (15/02). Στην περίπτωση που, μετά από την οριστικοποίηση των εγγραφών κλεισίματος της προηγούμενης χρήσης προκύψει η ανάγκη για διόρθωση των απογραφής έναρξης, θα πραγματοποιούνται διορθωτικές εγγραφές.
(γ) Αναφορά Δεκεμβρίου: Οι αναφορές του μηνός Δεκεμβρίου αποστέλλονται χωρίς τις εγγραφές μεταφοράς των υπολοίπων στους λογαριασμούς γενικής εκμετάλλευσης (80) και ισολογισμού (89).
(δ) Επικαιροποίηση αναφοράς λόγω οριστικοποίησης των εγγραφών κλεισίματος του προηγούμενου έτους: Σε αυτή την περίπτωση, αποστέλλεται μόνο η αναφορά μηνός Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους. Τα στοιχεία με την ορθή απογραφή έναρξης θα διατεθούν στον Κόμβο μέσω της αναφοράς του μήνα κατά τον οποίο οριστικοποιήθηκαν οι εγγραφές κλεισίματος του προηγούμενου έτους. (Δηλαδή, αν οι εγγραφές κλεισίματος έτους 2017 οριστικοποιηθούν τον Ιούνιο του 2018, τότε τα οριστικά στοιχεία της απογραφής έναρξης έτους 2018 θα διατεθούν στον Κόμβο με την αναφορά του Ιουνίου 2018).
Αναφορά ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΠΙΔ
Στήλες «Εγκεκριμένος προϋπολογισμός» και «Διαμορφωμένος προϋπολογισμός»: Συμπληρώνονται υποχρεωτικά εφόσον στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει την οικονομική λειτουργία του ΝΠΙΔ προβλέπεται η κατάρτιση ετήσιου προϋπολογισμού. Σε διαφορετική περίπτωση αναγράφεται η τιμή μηδέν (0). Προσοχή: Με την ταξινόμηση ενός φορέα στη γενική κυβέρνηση, εκκινεί άμεσα η υποχρέωση κατάρτισης προϋπολογισμού και τήρησης του ΠΔ 80/2016 περί ανάληψης υποχρεώσεων.
Πληρωμές υποχρεώσεων προηγούμενων οικονομικών ετών: Όταν η αναφορά ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ υποβάλλεται ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΗ ΒΑΣΗ), οι πληρωμές που αφορούν σε υποχρεώσεις της 31.12 του προηγούμενου έτους εξαιρούνται από όλες τις στήλες της αναφοράς. Εφιστάται η προσοχή στις περιπτώσεις καταγραφής για πρώτη φορά μέσα στο τρέχον έτος υποχρεώσεων προηγούμενων οικονομικών ετών (πχ καταχώρηση στο έτος 2018 τιμολογίου που είχε εκδοθεί το 2017): αυτές οι περιπτώσεις περιλαμβάνονται κανονικά στην αναφορά. Όταν η αναφορά υποβάλλεται ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΒΑΣΗ), οι πληρωμές που αφορούν σε υποχρεώσεις της 31.12 του προηγούμενου έτους ενσωματώνονται στον ΚΑΕ «XA.01.04 Λοιπά έξοδα» :
Εισπράξεις απαιτήσεων προηγούμενων οικονομικών ετών: Όταν η αναφορά ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ υποβάλλεται ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΗ ΒΑΣΗ), τότε υπάρχουν δύο ενδεχόμενα:
α) Στον «ΚΑΕ SA.01.01 Έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα (από πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών)», στη στήλη ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΝΤΑ καταγράφεται το ύψος των αναγνωρισμένων εσόδων μέχρι το μήνα αναφοράς, όπως αυτά προκύπτουν από τα εκδοθέντα τιμολόγια και λοιπά παραστατικά της περιόδου αναφοράς, μειωμένων κατά το ποσό των αντίστοιχων επισφαλών απαιτήσεων. Όταν εφαρμόζεται αυτή η προσέγγιση, οι εισπράξεις απαιτήσεων προηγούμενων οικονομικών ετών δεν περιλαμβάνονται στην αναφορά.
β) Στον «ΚΑΕ SA.01.01 Έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα (από πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών)», στη στήλη ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΝΤΑ καταγράφεται το ύψος των πραγματικά εισπραχθέντων εσόδων μέχρι το μήνα αναφοράς. Όταν εφαρμόζεται αυτή η προσέγγιση, οι εισπράξεις απαιτήσεων προηγούμενων οικονομικών ετών περιλαμβάνονται κανονικά στην αναφορά.
Ταμειακό υπόλοιπο προϋπολογισμού προηγούμενης χρήσης (SZ.01): Ο εν λόγω ΚΑΕ συμπληρώνεται μόνο από τα ΝΠΙΔ που ο τύπος προϋπολογισμού τους εμπίπτει στις περιπτώσεις ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΗΜΩΝ ή ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ή ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΒΑΣΗ).
Χειρισμός ΦΠΑ κατά την υποβολή των οικονομικών στοιχείων ΝΠΙΔ
Α. Το ΝΠΙΔ υποβάλλει στοιχεία σε ταμειακή βάση.
(α) Εφόσον κατά τη δημιουργία λογαριασμού στην εφαρμογή http://komvos.ypes.gr/stats, στο πεδίο «Τύπος Προϋπολογισμού» της καρτέλας «Οργανωτικές μονάδες» έχει δηλωθεί ότι ο τύπος προϋπολογισμού του ΝΠΙΔ εμπίπτει σε μία από τις εξής περιπτώσεις: ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΗΜΩΝ ή ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ τότε, ούτως ή άλλως, η αξία του ΦΠΑ είναι ενσωματωμένη στα έσοδα και τα έξοδα της περιόδου αναφοράς. Δηλαδή δεν απαιτείται ιδιαίτερος χειρισμός.
(β) Στις περιπτώσεις όπου έχει δηλωθεί ότι ο τύπος προϋπολογισμού του ΝΠΙΔ εμπίπτει στην περίπτωση: ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΒΑΣΗ), τότε στις αναφορές ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ και ΕΝΔΟΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ (η τελευταία εφόσον προβλέπεται να αποστέλλεται) η αξία του ΦΠΑ εσόδων και δαπανών πρέπει να καταγράφεται, στα έσοδα στον ΚΑΕ «SA.06.01 Λοιπά έσοδα» και στα έξοδα στον ΚΑΕ «XA.01.04 Λοιπά έξοδα». Στην αναφορά ΜΗΝΙΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2/61968/0094/17.09.2010 θα καταγράφεται στο πεδίο «Υποχρεώσεις σε φορείς της γενικής κυβέρνησης» μόνο το πιστωτικό υπόλοιπο του λογαριασμού 54.00 «Φόρος προστιθέμενης αξίας» και όχι το ενδεχόμενο χρεωστικό υπόλοιπο (το οποίο ούτως ή άλλως στο τέλος της χρήσης πρέπει να μεταφερθεί στον 33 («Συμψηφιστέος στην επόμενη χρήση ΦΠΑ.»)
Β. Το ΝΠΙΔ υποβάλλει στοιχεία σε δεδουλευμένη βάση
Σε αυτή την περίπτωση, κατά τη δημιουργία λογαριασμού στην εφαρμογή http://komvos.ypes.gr/stats, στο πεδίο «Τύπος Προϋπολογισμού» της καρτέλας «Οργανωτικές μονάδες» έχει δηλωθεί ότι ο τύπος προϋπολογισμού του ΝΠΙΔ είναι ΒΑΣΕΙ ΕΓΛΣ (ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΗ ΒΑΣΗ).
Σε αυτή την περίπτωση, η αξία του ΦΠΑ δεν συμπεριλαμβάνεται στις κατηγορίες εσόδων και εξόδων των αναφορών ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ και ΕΝΔΟΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ (η τελευταία εφόσον προβλέπεται να αποστέλλεται). Ομοίως, θα εξαιρείται από την αναφορά ΜΗΤΡΩΟ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ. Στην αναφορά ΜΗΝΙΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ 2/61968/0094/17.09.2010 θα καταγράφεται στο πεδίο «Υποχρεώσεις σε φορείς της γενικής κυβέρνησης» μόνο το πιστωτικό υπόλοιπο του λογαριασμού 54.00 «Φόρος προστιθέμενης αξίας» και όχι το ενδεχόμενο χρεωστικό υπόλοιπο (το οποίο ούτως ή άλλως στο τέλος της χρήσης πρέπει να μεταφερθεί στον 33 «Συμψηφιστέος στην επόμενη χρήση ΦΠΑ.»)
- Πού βρίσκεται το ενημερωτικό υλικό για τον Κόμβο Διαλειτουργικότητας?
Απ. Ολόκληρο το ενημερωτικό υλικό (νομοθεσία, προδιαγραφές, οδηγός χρήσης εφαρμογής κλπ.) βρίσκεται στο site του ΥΠΕΣ:
- Είμαι στατιστικός ανταποκριτής και θέλω να εγγραφώ στην εφαρμογή stats του Κόμβου Διαλειτουργικότητας. Τι κάνω?
Απ. Ακολουθήστε τις οδηγίες που θα βρείτε στον οδηγό χρήσης της εφαρμογής stats (σελ. 1 - 2) και ο οποίος βρίσκεται εδώ:
- Δεν μου ανοίγει η σελίδα της εφαρμογής stats του Κόμβου Διαλειτουργικότητας. Τι φταίει?
Απ. Η εφαρμογή του Κόμβου Διαλειτουργικότητας είναι προσβάσιμη αποκλειστικά και μόνο εντός δικτύου ΣΥΖΕΥΞΙΣ. Υπό την προϋπόθεση ότι η πρόσβαση γίνεται από υπολογιστή που διαθέτει δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ, η σελίδα της εφαρμογής stats είναι διαθέσιμη ως:
http://komvos.ypes.gr/stats (προϋποθέτει DNS και δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ)
ή εναλλακτικά:
http://10.193.25.194/stats (προϋποθέτει μόνο δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ)
Αν δεν έχει διαπιστωθεί κάποιο κεντρικό πρόβλημα στις υποδομές του Κόμβου Διαλειτουργικότητας, τότε η αδυναμία πρόσβασης οφείλεται σε ρυθμίσεις του υπολογιστή/δικτύου του στατιστικού ανταποκριτή και θα πρέπει να ελεγχθεί από τους τεχνικούς του φορέα.
- Αντιμετωπίζω τεχνικό πρόβλημα με την υποβολή στοιχείων ή τη λειτουργία της εφαρμογής stats.
Απ. Για οποιοδήποτε αμιγώς τεχνικό πρόβλημα εκτός των ανωτέρω (π.χ αδυναμία επικοινωνίας των web services, αλλαγή τεχνικών στοιχείων των web services, προβλήματα χειροκίνητης υποβολής αρχείων κλπ.) στέλνετε e-mail στο: komvos_oik@ypes.gr συμπεριλαμβάνοντας τα στοιχεία σας, τα στοιχεία του φορέα σας, σύντομη περιγραφή του προβλήματος και αν είναι δυνατόν και printscreen που δείχνει το πρόβλημα.