Συχνές Ερωτήσεις
Ναι, η υποχρέωση παραμονής για το υπόλοιπο της άδειας υφίσταται και στην περίπτωση που οι υπάλληλοι Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων μετατάσσονται σε Δήμους σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις.
1. Όλο το τεχνικό και γεωτεχνικό προσωπικό (μηχανικοί όλων των κλάδων, γεωλόγοι, εργοδηγοί κ.λπ.)
2. Οι δόκιμοι υπάλληλοι που διορίστηκαν μετά την 1.1.2010.
3. Υπάλληλοι που μετατάχτηκαν στις ΤΥΔΚ μετά την 1.1.2010.
4. Υπάλληλοι για τους οποίους υπάρχει δέσμευση δεκαετούς παραμονής στην υπηρεσία μετατάσσονται όπως το ανωτέρω προσωπικό και συνεχίζει τη δεκαετή υπηρεσία στη νέα θέση.
5. Οι υπάλληλοι που υπηρετούσαν στις ΤΥΔΚ την 1.1.2010, αλλά μετακινήθηκαν σε άλλες υπηρεσίες μετά την 1.1.2010.
Οι υπάλληλοι της ΤΥΔΚ Ν. Αιγαίου παραμένουν στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σύμφωνα με το άρθρο 258 παρ. 6 του ν. 3852/10.
Ναι. Οι δόκιμοι υπάλληλοι θα εκληφθούν ως μόνιμοι υπάλληλοι για τους σκοπούς του άρθρου 257 παρ. 2α του «Προγράμματος Καλλικράτης», ανεξαρτήτως εάν έχει συμπληρωθεί ή όχι η διετής δοκιμαστική υπηρεσία τους. Άλλωστε, πρόκειται για υποχρεωτικές μετατάξεις και όχι μετατάξεις κατόπιν αιτήσεως του υπαλλήλου.
Κρίσιμο στοιχείο στην περίπτωση αυτή για την υπαγωγή ή μη των υπαλλήλων στις διατάξεις της παρ. 2α του άρθρου 257 του ν. 3852/2010 είναι τα κύρια καθήκοντα που αυτοί ασκούν. Δηλαδή, αν τα καθήκοντα αυτά τα ασκεί σε οργανική μονάδα της οποίας αρμοδιότητες μεταφέρονται στο σύνολό τους στους Δήμους.
Όσοι υπάλληλοι της Γραμματείας εξυπηρετούν διακριτά και αποκλειστικά τμήμα του οποίου οι αρμοδιότητες μεταβιβάζονται στον οικείο Δήμο, τότε θα υπαχθούν στις διατάξεις του άρθρου 257 παρ.2α ν.3852/2010. Το ίδιο θα ισχύσει και για λοιπές περιπτώσεις υποστηρικτικού προσωπικού (οδηγοί κ.λ.π.). Εάν, ωστόσο, το προσωπικό αυτό εξυπηρετεί και οργανικές μονάδες των οποίων οι αρμοδιότητες δεν μεταφέρονται εν όλω στην πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση, εφαρμογή θα έχουν οι διατάξεις της παρ.2β του άρθρου 257 ν.3852/2010.
Η παράγραφος 2α του άρθρου 256 ν.3852/2010 αφορά και στο αποσπασμένο σε άλλους φορείς προσωπικό των κρατικών περιφερειών, καθώς και στο προσωπικό που έχει μετακινηθεί στην οικεία Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας, υπό την προϋπόθεση, βέβαια, ότι το προσωπικό αυτό υπάγεται σε οργανικές μονάδες των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται συνολικά στην αιρετή περιφέρεια. Η μετάταξη του προσωπικού αυτού, σύμφωνα με την παρ. 2α του άρθρου 256 ν.3852/2010 δεν επιφέρει παύση της απόσπασης ή της μετακίνησης, αλλά με την παρέλευση του χρονικού ορίου της απόσπασης ή της μετακίνησης ο αποσπασμένος ή ο μετακινηθείς υπάλληλος υποχρεούται να επιστρέψει στην υπηρεσία στην οποία έχει εν τω μεταξύ μεταταχθεί.
Η παράγραφος 2α του άρθρου 256 ν.3852/2010 αφορά και σε όσους διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά την 1.1.2010 και τοποθετήθηκαν στις οργανικές μονάδες των κρατικών περιφερειών των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται συνολικά στην αιρετή περιφέρεια.
Η παράγραφος 2α του άρθρου 256 ν.3852/2010 αφορά και σε όσους την 1.1.2010 ασκούσαν τα υπαλληλικά τους καθήκοντα αποκλειστικά ως μέλη της Γραμματείας της Περιφερειακής Επιτροπής Παρακολούθησης του προγράμματος «Θησέας», εφόσον η Γραμματεία της Επιτροπής αυτής λειτουργούσε στη Διεύθυνση Σχεδιασμού και Ανάπτυξης ή αυτοτελώς. Άλλως, λαμβάνεται υπόψη η οργανική μονάδα που υπηρετούσαν την 1.1.2010 οι υπάλληλοι - μέλη της εν λόγω Γραμματείας.
Εφόσον οι μετατάξεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 2α του άρθρου 256 ν.3852/2010 είναι υποχρεωτικές, αφορούν και στους δοκίμους υπαλλήλους που την 1.1.2010 υπηρετούσαν σε οργανικές μονάδες των κρατικών περιφερειών των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται συνολικά στην αιρετή περιφέρεια.
Η παράγραφος 2α του άρθρου 256 ν.3852/2010 αφορά στο προσωπικό που είναι τοποθετημένο στο Γραφείο Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι το προσωπικό αυτό την 1.1.2010 υπηρετούσε σε οργανική μονάδα της κρατικής περιφέρειας, της οποίας οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στο σύνολό τους στην αιρετή περιφέρεια.
Η παράγραφος 2α του άρθρου 256 ν.3852/2010 δεν αφορά στους τέως Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων των Περιφερειών, δεδομένου ότι κατά το κρίσιμο χρονικό σημείο ασκούσαν αρμοδιότητες όλων των θεματικών αντικειμένων της κρατικής Περιφέρειας και όχι μόνο αυτών που μεταφέρονται στην αιρετή Περιφέρεια.
Ναι, μπορούν, εφόσον τους έχει μεταβιβαστεί τέτοια αρμοδιότητα.
Η παράγραφος 2α του άρθρου 256 ν.3852/2010 δεν αφορά στους υπαλλήλους που έχουν δέσμευση πενταετούς παραμονής στις Διευθύνσεις Αστικής Κατάστασης & Αλλοδαπών & Μετανάστευσης των Περιφερειών σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ. 8 περ. α΄ ν.3870/2010 και την 1.1.2010 υπηρετούσαν σε υπηρεσίες της Περιφέρειας των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται συνολικά στην αιρετή περιφέρεια.
Η παράγραφος 2α του άρθρου 256 ν.3852/2010 αφορά σε όλους τους υπαλλήλους που την 1.1.2010 υπηρετούσαν σε υπηρεσίες της Περιφέρειας των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στο σύνολό τους στην αιρετή περιφέρεια, ανεξάρτητα αν μετά την 1.1.2010 τοποθετήθηκαν/μετακινήθηκαν ως προϊστάμενοι οργανικών μονάδων υπηρεσιών των οποίων οι αρμοδιότητες δεν μεταφέρονται συνολικά στην αιρετή περιφέρεια.
Η παράγραφος 2α του άρθρου 256 ν.3852/2010 αφορά στους υπαλλήλους που την 1.1.2010 ασκούσαν τα κύρια καθήκοντά τους σε υπηρεσίες της Περιφέρειας των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στο σύνολό τους στην αιρετή περιφέρεια, ανεξάρτητα αν παράλληλα ασκούσαν και άλλα καθήκοντα.
Η τρίμηνη προθεσμία για την υποβολή της ανέκκλητης δήλωσης σχετικά με τη διατήρηση ή μη του ασφαλιστικού- συνταξιοδοτικού καθεστώτος τους (άρθρο 4 του ν. 3513/2006) αρχίζει από την ημερομηνία μετάταξης των υπαλλήλων, εν προκειμένω από 1-1-2011.
Στους δήμους μεταφέρονται οι αρμοδιότητες της πολεοδομίας των περιπτώσεων 11-17 και 19-24 της παρ. 1 του άρθρου 94 του ν. 3852/2010.
Στους δήμους μεταφέρονται οι αρμοδιότητες της πρόνοιας των περιπτώσεων 9-13, 15-19 και 21-23 της παρ. 3Β του άρθρου 94 του ν. 3852/2010.
Όχι, η διάταξη της περίπτωσης 19 της παρ. 2 του άρθρου 94 του ν. 3852/10 αφορά μόνο τη χορήγηση τεχνικών επαγγελματικών αδειών που σχετίζονται με την εγκατάσταση, λειτουργία και στη συντήρηση ανελκυστήρων.
Σύμφωνα με το άρθρο 35 του ΚΚΔΚΥ, ο υπάλληλος πρέπει να εκτελεί τα καθήκοντα του κλάδου για τον οποίο προσλήφθηκε και μόνο σε περιπτώσεις επιτακτικής και επείγουσας υπηρεσιακής ανάγκης επιτρέπεται η ανάθεση συναφών καθηκόντων άλλου κλάδου, κατόπιν απόφασης του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου. Σε κάθε περίπτωση η ανάθεση αυτή δεν πρέπει να υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες με δυνατότητα παράτασης ακόμη έξι (6) μήνες μετά από αιτιολογημένη απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Όχι, βλ. σχετ. άρθρο 42 ΚΚΔΚΥ. Επιπλέον, βάσει του άρθρου 25 παρ. 2 ΚΚΔΚΥ η αποδοχή του διορισμού δηλώνεται με την ορκωμοσία.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 παρ. 1 περ.δ του π.δ.164/2004, οι διαδοχικές συμβάσεις μειωμένου ωραρίου εργασίας, συνιστούν συμβάσεις αορίστου χρόνου μειωμένης απασχόλησης, αντίστοιχης με την αναγραφόμενη στην αρχική σύμβαση, και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να μετατραπούν σε συμβάσεις πλήρους απασχόλησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Στις περιπτώσεις αυτές η κάλυψη των κενών θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων στους ΟΤΑ Α’ Βαθμού γίνεται με ορισμό από το δήμαρχο σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του άρθρου 100 του ν. 3584/2007 περί αναπλήρωσης προϊσταμένων. Επισημαίνεται ότι ο ορισμός τους θα ισχύσει για το μεταβατικό χρονικό διάστημα και μέχρι την επιλογή προϊσταμένων από τα νέα υπηρεσιακά συμβούλια που θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας συγκρότησής τους.
Όσες από τις υποψήφιες που δεν προσήλθαν, λόγω κύησης στην επιτροπή της οικείας Περιφέρειας για τις αθλητικές δοκιμασίες ή στην υγειονομική επιτροπή, έχουν υψηλή μοριοδότηση στον πίνακα κατάταξης που τις καθιστά, εξ’ αυτού του λόγου κατ’ αρχήν προσληπτέες, θα υποβληθούν στη διαδικασία των αγωνισμάτων μετά τον τοκετό και τη λοχεία, συνεπεία προφανούς συνδρομής λόγου ανωτέρας βίας, η δε αντίστοιχη θέση θα θεωρείται προσωρινά κενή μέχρι την επιτυχή ολοκλήρωση των αθλητικών διαδικασιών. Όσες από αυτές έχουν χαμηλή μοριοδότηση, η οποία δεν μπορεί να πιθανολογήσει την πρόσληψή τους, δεν είναι αναγκαίο να προσέλθουν στα αγωνίσματα και μετά την πάροδο του ενός μηνός θα διαγραφούν από τους οικείους πίνακες, χωρίς δικαίωμα συμμετοχής στην περαιτέρω διαδικασία. Κατόπιν των ανωτέρω, και εφόσον ολοκληρωθούν και οι ψυχοτεχνικές δοκιμασίες για τους υπόλοιπους υποψήφιους, θα συνταχθεί ο τελικός πίνακας κατάταξης, στον οποίο οι θέσεις των ανωτέρω υποψηφίων (αποκλειστικά και μόνο για τις κυοφορούσες με υψηλή μοριοδότηση) θα μείνουν προσωρινά κενές.
Απαραίτητες Προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι ενδιαφερόμενοι: 1. Να έχουν προσληφθεί πριν από την ισχύ του π.δ. 23/2002, δηλαδή πριν την 7η Φεβρουαρίου 2002. 2. Να κατέχουν τα προσόντα της θέσης στην οποία αιτούνται μετάταξη. Διαδικασία - Δικαιολογητικά: Αίτηση ενδιαφερομένων Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 42, παρ. 4 του ν. 3801/ 2009 οι ενδιαφερόμενοι δημοτικοί αστυνομικοί που επιθυμούν να μεταταχθούν σε άλλο κλάδο της ίδιας κατηγορίας, θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση στην υπηρεσία τους μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από τη δημοσίευση του ανωτέρω νόμου. Όπως σας έχουμε, ήδη, ενημερώσει με την υπ’ αριθμ. 66867/ 30.10.2009 εγκύκλιό μας, η αποκλειστική αυτή προθεσμία, λόγω των Εθνικών Εκλογών της 4ης Οκτωβρίου 2009 και των απαγορευτικών διατάξεων του άρθρου 28, παρ. 1 και 2 του Ν. 2190/ 1994 (Α’ 28), καθορίζεται χρονικά από τις 8 Οκτωβρίου 2009 έως και τις 8 Δεκεμβρίου 2009. Σε περίπτωση που ενδιαφερόμενος έχει υποβάλει αίτηση μετάταξης κατά την περίοδο από 4 Σεπτεμβρίου μέχρι και 4 Νοεμβρίου 2009, αυτή δε χρειάζεται να επανυποβληθεί, συμμορφούμενη με την ανωτέρω εγκύκλιό μας, εφόσον το δημοτικό συμβούλιο έλαβε τη σχετική απόφαση μετά τη λήξη της περιόδου αναστολής των διοικητικών μεταβολών λόγω της προκήρυξης των Εθνικών Εκλογών, δηλαδή μετά τις 7 Οκτωβρίου 2009. Τούτο διότι, η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου λήφθηκε νομίμως χρονικά και φέρει το τεκμήριο της νομιμότητας, και τυχόν ανάκλησή της θα ήταν αντίθετη στις αρχές της χρηστής διοίκησης και της εμπιστοσύνης των διοικούμενων. Ωστόσο, σε περίπτωση που δεν έχει ληφθεί σχετική απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο, οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να έχουν υποβάλει αίτηση εντός της προθεσμίας που θέτει η προμνημονευόμενη εγκύκλιό μας. Απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου για τη μετάταξη. Η απόφαση μετάταξης εκδίδεται από το αρμόδιο για το διορισμό όργανο ύστερα από γνώμη του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου, και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με μέριμνα του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας. Σε περίπτωση που δεν υφίσταται κενή οργανική θέση στον Οργανισμό Εσωτερικής υπηρεσίας του Δήμου ή της Κοινότητας, συνίσταται προσωρινή προσωποπαγής θέση με την ανωτέρω απόφαση. Οι υπάλληλοι μετατάσσονται με το βαθμό που κατέχουν και ο χρόνος που έχει διανυθεί στον κλάδο του ένστολου προσωπικού θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, για όλες τις συνέπειες, στον κλάδο στον οποίο μετατάσσονται.
Ο Γενικός Γραμματέας της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, αφού διαπιστώσει ότι πρόκειται πράγματι για ανάγκες που δεν ανάγονται στο συνήθη κύκλο καθηκόντων του τακτικού προσωπικού των φορέων, προβαίνει στη σύνταξη εισηγητικής έκθεσης, στην οποία αιτιολογείται πλήρως και με σαφήνεια η αναγκαιότητα χορήγησης της σχετικής έγκρισης. Εάν ο Γενικός Γραμματέας κατά την επεξεργασία των υποβληθέντων σε αυτό στοιχείων διαπιστώσει ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη σύναψη τέτοιων συμβάσεων, δεν θα προωθεί τα σχετικά αιτήματα. Τα υπό προώθηση αιτήματα, συνοδευόμενα από την εισηγητική έκθεση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, θα πρέπει να διαβιβαστούν συγκεντρωτικά για όλους τους φορείς, και όχι μεμονωμένα, στο ΑΣΕΠ, προκειμένου να αποφανθεί ότι πρόκειται για γνήσιες συμβάσεις μίσθωσης έργου που δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία και δεν καλύπτονται με αυτές πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Σε περίπτωση αποδοχής του αιτήματος από το ΑΣΕΠ, η σχετική βεβαίωση θα αποσταλεί απευθείας στην υπηρεσία μας, μαζί με όλο το σχετικό φάκελο του αιτήματος. Για όσες περιπτώσεις αιτημάτων δε δοθεί βεβαίωση από το ΑΣΕΠ, ο σχετικός φάκελος θα επιστραφεί στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση για περαιτέρω ενημέρωση των φορέων αρμοδιότητάς της.
Στην περίπτωση που προβλέπονται στον οικείο Οργανισμό ειδικότητες αντίστοιχες με τα σχετικά αιτήματα, τότε με την εισηγητική έκθεση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορεί να ζητηθεί παράλληλα από το ΑΣΕΠ να διατυπώσει πρόταση στον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την έκδοση της προβλεπόμενης από τις διατάξεις του ν.3812/2009 απόφασης, προκειμένου ο φορέας να μπορεί να συνάψει τις αιτούμενες συμβάσεις έργου, εφόσον εγκριθούν. Το ΑΣΕΠ, εφόσον συμφωνήσει, θα αποστείλει την πρότασή του στην υπηρεσία μας, για την προώθηση της ανωτέρω απόφασης.
Οι πάσης φύσεως επιχειρήσεις των ΟΤΑ α΄ βαθμού υποβάλλουν τα αιτήματά τους στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, συνοδευόμενα από:
- Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης για την πρόσληψη του προσωπικού αυτού, κατά βαθμίδα εκπαίδευσης και ειδικότητα
- Βεβαίωση ότι έχουν εγγραφεί (ή θα εγγραφούν) στον προϋπολογισμό της επιχείρησης οι απαιτούμενες πιστώσεις για την κάλυψη της μισθοδοσίας του προσωπικού που θα προσληφθεί
- Συμπληρωμένο τον πίνακα του παραρτήματος Β της αριθμ. ΔΙΠΠ/Φ.2.9/31/οικ.80/3-1-2011 εγκυκλίου της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου μας
Στην περίπτωση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου έως ένα έτος για τις ανάγκες χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ή έργων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με δυνατότητα παράτασης ή ανανέωσης της σύμβασης μέχρι τη λήξη του προγράμματος/έργου (άρθρο 21 παρ.3 ν.2190/94), για την ανανέωση των συμβάσεων του υπάρχοντος προσωπικού δεν απαιτείται η χορήγηση της ανωτέρω έγκρισης.
Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν τα αιτήματά τους απευθείας στο ΑΣΕΠ, προκειμένου αυτό να αποφανθεί ότι δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία, συνοδευόμενα από:
- Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης, στην οποία αναφέρεται ο αριθμός των προσώπων και το συγκεκριμένο έργο που θα εκτελέσουν, το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την ολική ή τμηματική παράδοση του έργου, το ποσό της αμοιβής και η κάλυψή τα από τον οικείο προϋπολογισμό, ο τόπος εκτέλεσης του έργου, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του αναδόχου και ο λόγος για τον οποίο απαιτείται η ανάθεση του έργου
- Συμπληρωμένο το παράρτημα Γ από την εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου μας
- Αντίγραφο του Κανονισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών ή Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας
Στην περίπτωση που δεν προβλέπονται στον οικείο Κανονισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών ή Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας θέσεις αντίστοιχων ειδικοτήτων με τις αιτούμενες, και το ΑΣΕΠ αποφανθεί ότι πρόκειται για γνήσιες συμβάσεις μίσθωσης έργου που δεν υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία και δεν καλύπτονται με αυτές πάγιες και διαρκείς ανάγκες, προχωρεί σε αποδοχή του αιτήματος, αποστέλλοντας τη σχετική βεβαίωση απευθείας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, προκειμένου ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, εφόσον βέβαια κρίνει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις, να προβεί στη χορήγηση της σχετικής έγκρισης. Για όσες περιπτώσεις αιτημάτων δε δοθεί βεβαίωση από το ΑΣΕΠ, ο σχετικός φάκελος θα επιστραφεί στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση για περαιτέρω ενημέρωση των φορέων αρμοδιότητάς της.