Βασικά σημεία παρέμβασης Υπουργού ΔΜ&ΗΔ στο Real FM
PDF | DOC | Βασικά σημεία παρέμβασης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, στο ραδιοφωνικό σταθμό REAL FM και στη δημοσιογράφο κυρία Κάτια Μακρή.
- Η χώρα είχε υποχρέωση να βάλει 12.500 υπαλλήλους σε καθεστώς κινητικότητας μέχρι τις 30 Ιουνίου. Όταν ανέλαβα το Υπουργείο δεν βρήκα κανέναν. Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να γίνει μία γρήγορη αναπροσαρμογή ως προς τη στρατηγική διαπραγμάτευσης με την Τρόικα, προκειμένου να κερδηθεί έστω και ο ελάχιστος χρόνος και να πείσουμε για την αξιοπιστία των όσων λέμε, προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση. Αυτή εξασφαλίστηκε μέσα από μία ανακατανομή των στόχων της κινητικότητας, σε μία πρώτη δόση (4.200), η οποία θα γίνει στα τέλη Ιουλίου, μια δεύτερη που θα γίνει στα τέλη Σεπτεμβρίου και μια τρίτη (12.500) η οποία πηγαίνει στο τέλος του χρόνου.
- Μπορέσαμε και παρουσιάσαμε ένα αξιόπιστο σχέδιο στην Τρόικα. Πιστεύω πραγματικά ότι αν δεν έκλεινε το μέτωπο της Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα ήταν πολύ δύσκολο για το Eurogroup να εγκρίνει τη δόση.
- Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει επιτελικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία, το οποίο σημαίνει ότι συντονίζει όλα τα υπόλοιπα Υπουργεία τα οποία συνεισφέρουν, μέσα από τη δουλειά που έχουν κάνει, στους εργαζόμενους υπαλλήλους που θα μπουν στο καθεστώς της κινητικότητας.
- Ο στόχος των 4.000 υποχρεωτικών αποχωρήσεων για το 2013 παραμένει, παρότι δεχθήκαμε ασφυκτικές πιέσεις για να αυξηθεί ο αριθμός αυτός για τα έτη 2013 – 2014, να ξεπεράσει δηλαδή τις 15.000 και να υπάρξει παράλληλα μία ανακατανομή των απολύσεων πιο εμπροσθοβαρής.
- Με βάση τη συμφωνία η οποία υπάρχει με την Τρόικα για κάθε υποχρεωτική απομάκρυνση θα υπάρχει και μία πρόσληψη, το οποίο σημαίνει ότι έχουμε δύο ισοζύγια στην ουσία – ένα ισοζύγιο υποχρεωτικών αποχωρήσεων κι ένα ισοζύγιο προσλήψεων.
- Υπάρχει μια πολύ σημαντική επιτάχυνση στη διαδικασία των πειθαρχικών ελέγχων των υπαλλήλων. Ενδεικτικά αναφέρω ότι πριν από μία εβδομάδα επιτέλους βγήκε στο δευτεροβάθμιο πειθαρχικό η απόφαση για την οριστική απομάκρυνση των περίφημων δολοφόνων του Δημάρχου του Παγγαίου, οι οποίοι ήταν στη φυλακή αλλά εξακολουθούσαν να πληρώνονται από το Δημόσιο, ιστορίες δηλαδή οι οποίες δεν περιποιούν τιμή στη χώρα μας.
- Για οποιονδήποτε υπάλληλο εισέλθει στο καθεστώς της κινητικότητας σε πρώτη φάση, που θα το κάνουμε και για πολύ περισσότερους στη συνέχεια, θα υπάρξει ένας έλεγχος της εγκυρότητας των δικαιολογητικών με τα οποία προσελήφθη στο Δημόσιο.
- Υπάρχουν μια σειρά από κριτήρια για τους υπαλλήλους που μπαίνουν σε καθεστώς κινητικότητας. Αυτό το οποίο έχω πει και στο οποίο επιμένω, είναι ότι ως ένα κριτήριο το οποίο είναι βασικά δίκαιο, θα συνυπολογιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό ο τρόπος με τον οποίον μπήκαν αυτοί οι υπάλληλοι στο Δημόσιο – αν μπήκαν δηλαδή με σκληρές διαδικασίες ΑΣΕΠ, αξιολογικές και αξιοκρατικές διαδικασίες ή αν μπήκαν με άλλους τρόπους.
- Το γεγονός ότι η Δημοτική Αστυνομία δεν επιτελεί πλήρως το καθήκον της και το έργο της είναι κάτι το οποίο είναι λίγο-πολύ γνωστό. Το ζήτημα της ενσωμάτωσης της Δημοτικής Αστυνομίας στην ΕΛ.ΑΣ. έχει συζητηθεί κι άλλες φορές, άσχετα από την όλη διαδικασία της κινητικότητας. Θεωρώ ότι επειδή τα στελέχη της Δημοτικής Αστυνομίας σε πολύ μεγάλο βαθμό είναι πολύ άξια, νέα παιδιά, που η συντριπτική τους πλειοψηφία έχει μπει με προδιαγραφές ΑΣΕΠ, έχουν περάσει εξετάσεις, έχουν περάσει εκπαίδευση, έχουν προσόντα, θα αξιοποιηθούν πλήρως και πολύ καλύτερα από την Ελληνική Αστυνομία.
- Αν αυτά τα πράγματα είχαν γίνει πριν από 3 χρόνια ή πριν από 5 ή πριν από 10 χρόνια, να πάω και πιο πίσω – πάω στα 3 γιατί τότε ξεκίνησε ο σχεδιασμός του πρώτου μνημονίου – δεν θα είχαμε φτάσει μέχρι εδώ. Δεν θα είχαμε 1.500.000 ανέργους στον ιδιωτικό τομέα και δεν θα είχαμε ψαλιδισμένους μισθούς και συντάξεις. Φτάσαμε εδώ πέρα διότι αργήσαμε πάρα πολύ ν’ ακουμπήσουμε ουσιαστικά ένα υπερτροφικό πελατειακό κράτος το οποίο ήταν η πηγή του κακού.