ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025

Συχνές Ερωτήσεις

Όπως αναφέρεται και στην ενότητα Γ2 του αρ. 27154/31.07.2015 εγγράφου του ΥΠΕΣΔΑ, συγκεκριμένα στοιχεία του πίνακα 4 «Μακροοικονομικές Προβλέψεις» μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις προβλέψεις της περιόδου 2016 – 2019, σχετικά με την κατηγορία εσόδων 5 «Ίδια Έσοδα» και με την κατηγορία εξόδων 5γ «Λοιπές Λειτουργικές Δαπάνες» με εξαίρεση τις υποκατηγορίες «Δαπάνες αιρετών» και «Φόροι – Τέλη».

Ειδικότερα:
Στην κατηγορία 5 «Ίδια Έσοδα» θα εφαρμοστούν οι προβλέψεις του σεναρίου σχετικά με την ετήσια ποσοστιαία μεταβολή του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (τιμές αγοράς) για τα έτη 2016 έως 2019, με βάση τον τύπο
(Έσοδα έτους ν) = Έσοδα Έτους v-1 +(Έσοδα Έτους ν-1 x Μεταβολή ΑΕγχ.Π% έτους ν)

Πιο συγκεκριμένα:
Σύμφωνα με τον Πίνακα 4 / Υποπίνακας «ΕΓΧΩΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗ ΚΑΙ ΑΚΑΘ. ΕΓΧΩΡΙΟ ΠΡΟΪΟΝ, ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΤΙΜΕΣ», στήλες (%Δ) / Γραμμή 10 «Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (τιμές αγοράς)», το ΒΑΣΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ προβλέπει ότι το ΑΕΠ (σε τιμές αγοράς) θα μεταβληθεί ως εξής στην περίοδο 2016 - 2019:

 Μεταβολή Α.Εγχ.Π %  2016  2017  2018  2019
 10. ΑΚΑΘ. ΕΓΧΩΡΙΟ ΠΡΟΪΟΝ, ΤΙΜΕΣ ΑΓΟΡΑΣ  4,88%  4,80%  4,72%  4,65%

Αν υποτεθεί ότι ο ΟΤΑ έχει καταγράψει στη στήλη « Εκτιμήσεις 2015» ότι το 2015 στην κατηγορία «Έσοδα από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα» θα εισπράξει συνολικά 10.000€, τότε μπορεί να εκτιμήσει ότι τα έσοδα της συγκεκριμένης κατηγορίας θα ανέλθουν

  • για το έτος 2016 στο ποσό των 10.000€ + (10.000€ x 4,88%) = 10.488 €
  • για το έτος 2017 στο ποσό των 10.488 €+ (10.488€ x 4,80%) = 10.992 €,
  • για το έτος 2018 στο ποσό των 10.992 € + (10.992€ x 4,72%) = 11.511 € και
  • για το έτος 2019 στο ποσό των 11.511 € +(11.511€ x 4,65%) = 12.045 €

Επισημαίνεται ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια του ΟΤΑ να αξιολογήσει κατά πόσον τα ποσά που προκύπτουν από την εφαρμογή του μακροοικονομικού σεναρίου είναι ρεαλιστικά ή αν υπερβαίνουν τις πραγματικές δυνατότητες του ΟΤΑ και να κάνει τις αντίστοιχες προσαρμογές.

Αντίστοιχα, στην κατηγορία εξόδων 5γ «Λοιπές Λειτουργικές Δαπάνες» (εξαιρουμένων των υποκατηγοριών «Δαπάνες αιρετών» και «Φόροι – Τέλη») θα εφαρμοστούν οι προβλέψεις του σεναρίου σχετικά με την ετήσια μεταβολή του «Εν. Δείκτη Τιμών Καταναλωτή» για τα έτη 2016 έως 2019, με βάση τον τύπο
(Δαπάνες έτους ν) = Δαπάνες Έτους v-1 +(Δαπάνες Έτους ν-1 x Μεταβολή ΕνΔΚΤ% έτους ν)

Πιο συγκεκριμένα:
Σύμφωνα με τον Πίνακα 4 / «ΑΠΟΠΛΗΘΩΡΙΣΤΕΣ (% Μεταβολές)», Γραμμή 10 «Εν. ΔΕΙΚΤΗΣ ΤΙΜΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ», το ΒΑΣΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ προβλέπει ότι ο Εν.ΔΤΚ θα μεταβληθεί ως εξής στην περίοδο 2016 - 2019:

 Μεταβολή Εν. ΔΤΚ %  2016  2017  2018  2019
 10. Εν. ΔΕΙΚΤΗΣ ΤΙΜΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ  1,10%  1,20%  1,20%  1,20%

Αν υποτεθεί ότι ο ΟΤΑ έχει καταγράψει στη στήλη «Εκτιμήσεις 2015» ότι το 2015 στην κατηγορία «Παροχές Τρίτων» θα καταβάλει συνολικά 20.000€ , τότε μπορεί να εκτιμήσει ότι τα έξοδα της συγκεκριμένης κατηγορίας θα ανέλθουν

  • για το έτος 2016 στο ποσό των 20.000€ + (20.000€ x 1,10%) = 20.220 €
  • για το έτος 2017 στο ποσό των 20.220 € +(20.220 € x 1,10%) = 20.463€,
  • για το έτος 2018 στο ποσό των 20.463€ + (20.463€ x 1,20%) = 20.708 € και
  • για το έτος 2019 στο ποσό των 20.708 € + (20.708 € x 1,20%) = 20.957 €

Είναι στη διακριτική ευχέρεια του ΟΤΑ να αξιολογήσει κατά πόσον τα ποσά που προκύπτουν από την εφαρμογή του μακροοικονομικού σεναρίου είναι ρεαλιστικά ή αν υπερβαίνουν τις πραγματικές δυνατότητες του ΟΤΑ και να κάνει τις αντίστοιχες προσαρμογές. Ωστόσο, η οποιαδήποτε απόκλιση από τη βασική μεθοδολογία του Βασικού Σεναρίου κρίνεται σκόπιμο να καταγραφεί στο συνοδευτικό έγγραφο με το οποίο θα αποσταλεί στο ΥΠΕΣΔΑ η εκτίμηση του ΟΤΑ σχετικά με το ΜΠΔΣ 2016 – 2019.  

Όχι αυτό δεν είναι υποχρεωτικό. Εφόσον, υπάρχουν στη διάθεση του ΟΤΑ στοιχεία εκτέλεσης του Π/Υ 2015 μέχρι 31.07.2015 ή μέχρι 31.08.2015, μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτά για την πραγματοποίηση των εκτιμήσεων.

Στην κατηγορία 4 «Έσοδα από προγράμματα της Ε.Ε.», εντάσσεται υποχρεωτικά ο κωδικός 121C του στατιστικού δελτίου της ΕΕΤΑΑ. Εδώ επίσης μπορούν να ενταχθούν και οι κωδικοί 131C και 132C με την προϋπόθεση όμως ότι δεν θα συμπεριληφθούν και στην κατηγορία 2 «Επιχορηγήσεις από ΠΔΕ (περιλαμβανομένων των εσόδων από ΕΣΠΑ)».

Δεδομένου ότι δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση περί του αντιθέτου, οι εκτιμήσεις των ΟΤΑ για το κλείσιμο του 2015 θα πρέπει να θεωρήσουν ως δεδομένο ότι θα υλοποιηθεί ο προγραμματισμός της Κεντρικής Κυβέρνησης σχετικά με τις αποδόσεις προς τους ΟΤΑ μέσω του Τακτικού Προϋπολογισμού και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Ως εγκεκριμένος Π/Υ 2015 θεωρείται ο διαμορφωμένος Π/Υ 2015 του φορέα, όπως αυτός έχει προκύψει μετά από τις αναμορφώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια του έτους.

Όχι, σε κάθε περίπτωση οι Περιφέρειες θα πρέπει να υπολογίζουν μόνο τους υπαλλήλους των οποίων η μισθοδοσία βαρύνει τον Π/Υ τους. Σε περίπτωση όμως που τα επόμενα έτη η μισθοδοσία του εν λόγω προσωπικού αναμένεται να βαρύνει τον Π/Υ των Περιφερειών, αυτό θα πρέπει να αποτυπωθεί στις εκτιμήσεις των επόμενων ετών.

Όχι. Η αναγραφή των κατηγοριών προσωπικού εντός της παρένθεσης είναι ενδεικτική. Η βασική κατηγοριοποίηση του προσωπικού γίνεται βάσει του αν αυτό μισθοδοτείται με το ενιαίο μισθολόγιο ή όχι.

Τα ποσά του κωδικού 6055 θα συμπληρώνονται από τους Φορείς στην υποκατηγορία της γραμμής «Αμοιβές Προσωπικού» με τίτλο «Πρόσθετες και παρεπόμενες παροχές».

Ο πίνακας 3 «Εξέλιξη προσωπικού» αφορά στην εξέλιξη του προσωπικού του οποίου η μισθοδοσία επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του ΟΤΑ. Συγκεκριμένα, για αυτά τα έτη 2013 και 2014 θα πρέπει να συμπληρωθούν τα απολογιστικά στοιχεία αποχωρήσεων, προσλήψεων, μετατάξεων και αριθμού προσωπικού.
Διευκρινίζονται τα εξής:
• Το κόστος μισθοδοσίας στην αρχή του έτους θα πρέπει να αποτυπώνει τη δαπάνη που θα καταβαλλόταν κατά τη διάρκεια του έτους στην υποθετική περίπτωση που το προσωπικό του φορέα είχε μείνει σταθερό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους (αν δηλαδή δεν είχε υπάρξει καμία εισροή ή εκροή προσωπικού λόγων συνταξιοδοτήσεων, κινητικότητας, μετατάξεων, αποσπάσεων κλπ).
• Στο τμήμα του πίνακα όπου πρέπει να συμπληρωθούν οι αποχωρήσεις προσωπικού, πέρα από τον αριθμό των αποχωρούντων θα πρέπει να συμπληρωθεί και το ποσό που εξοικονόμησε ο ΟΤΑ, για το συγκεκριμένο έτος, λόγω των συγκεκριμένων αποχωρήσεων.
• Στο τμήμα του πίνακα όπου πρέπει να συμπληρωθούν οι εισροές προσωπικού, πέρα από τον αριθμό των εισροών θα πρέπει να συμπληρωθεί και το ποσό με το οποίο επιβαρύνθηκε ο φορέας, για το συγκεκριμένο έτος, λόγω των συγκεκριμένων εισροών.
• Το κόστος μισθοδοσίας στο τέλος του έτους προκύπτει από τον εξής τύπο: + κόστος μισθοδοσίας αρχής έτους
– κόστος που εξοικονομήθηκε από τις αποχωρήσεις
+ κόστος που δημιουργήθηκε από τις εισροές προσωπικού.
Το κόστος μισθοδοσίας των υπαλλήλων που είναι αποσπασμένοι, αποτυπώνεται στα στοιχεία του φορέα μέσα από τον προϋπολογισμό του οποίου καταβάλλεται η μισθοδοσία τους. Ενδεχόμενες αποχωρήσεις ή εισροές προσωπικού λόγω απόσπασης, συμπληρώνονται στις γραμμές 2β,2γ και 3β,3γ αντίστοιχα.
Παραδείγματα: 
Α) Υπάλληλος ΟΤΑ συνταξιοδοτήθηκε στις 30.06.2013. Η περίπτωση αυτή θα καταγραφεί στη γραμμή 2α. Στο πεδίο του ποσού, θα συμπληρωθεί το ποσό που εξοικονομήθηκε από το κόστος της μισθοδοσίας, λόγω της μη καταβολής μισθοδοσίας στον συγκεκριμένο υπάλληλο για την περίοδο 01.07.2013 – 31.12.2013.
Β) Υπάλληλος μετατάχθηκε στις 30.06.2014 σε ΟΤΑ από την οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση στο πλαίσιο της κινητικότητας. Η περίπτωση αυτή θα καταγραφεί στη γραμμή 3γ. Στο πεδίο του ποσού, θα συμπληρωθεί το ποσό με το οποίο επιβαρύνθηκε ο φορέας καταβάλλοντας τη μισθοδοσία του υπαλλήλου για την περίοδο 01.07.20143 – 31.12.2014.
Γ) ΟΤΑ απασχόλησε στο πλαίσιο της Κοινωφελούς Εργασίας (ΕΣΠΑ) δύο (2) άτομα για διάστημα 7 μηνών. Δεδομένου ότι οι αμοιβές των ωφελούμενων καταβάλλονται από τον ΟΑΕΔ, τα ποσά αυτά δεν αποτυπώνονται στον πίνακα 3. Εφόσον, όμως, οι ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλονται μέσω του Π/Υ του ΟΤΑ, τότε στον πίνακα 3 θα πρέπει να συμπληρωθούν τα ποσά των ασφαλιστικών εισφορών.

Για το εγχειρίδιο πρόσβασης, πατήστε εδώ

ΠΡΟΣΟΧΗ : Την πρώτη φορά που θα καταχωρήσετε την ανωτέρω ηλεκτρονική διεύθυνση ενδέχεται να εμφανιστεί μήνυμα σχετικά με την ασφάλεια αυτής της τοποθεσίας Web. Ακολουθήστε τις οδηγίες του παραρτήματος του εγχειριδίου (πατήστε εδώ)

1 Η συνολική δαπάνη που ζητείται αναφέρεται στο συνολικό ετήσιο κόστος των συμβάσεων που παρατήθηκαν ή μόνο στο επιπλέον κόστος που προκαλείται από την παράταση των συμβάσεων;

Απάντηση: Η συνολική δαπάνη που ζητείται για τα έτη 2015 και 2016 αφορά στο κόστος που προκαλείται από την παράταση των συμβάσεων και όχι στο συνολικό κόστος των συμβάσεων (δηλ. δαπάνη που προκαλείται από την εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν στην παράταση των συμβάσεων)

2 Όσοι φορείς προέβησαν σε παράταση των συμβάσεων βάσει των διατάξεων του άρθρου 12 του Ν. 4366/2016 (κύρωση της από 24-12-2015 ΠΝΠ, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 184/30-12-2015), σε ποια πεδία του ΠΙΝΑΚΑ 2 πρέπει να τις καταγράψουν;

Απάντηση: Η από 24-12-2015 ΠΝΠ (Α’ 184/30-12-2015) που κυρώθηκε με το Ν. 4366/2016 όπως και ο Ν.4351/2015 (Α’ 164/4-12-2015) τροποποιούν το άρθρο 167 του Ν 4099/2012, παρατείνοντας τις συμβάσεις έως 31-12-2016. Συνεπώς όσες παρατάσεις συμβάσεων πραγματοποιήθηκαν βάσει της ΠΝΠ / Ν.4366/2016 εμπίπτουν στην περίπτωση (β) του πίνακα (γραμμές 4 και 5) και η δαπάνη που προκλήθηκε για το έτος 2016 θα πρέπει να καταχωρηθεί στη γραμμή 9, ενώ τυχόν δαπάνη προκληθείσα για το έτος 2015, στη γραμμή 8

3 Στον αριθμό των ατόμων των οποίων οι συμβάσεις παρατάθηκαν βάσει του άρθρου 49 του Ν. 4325/2015, θα πρέπει να συμπεριληφθούν και εκείνα τα άτομα των οποίων οι συμβάσεις παρατάθηκαν μέχρι μία ημερομηνία προγενέστερη της 31-12-2015;

Απάντηση: Εννοείται ότι συμπεριλαμβάνονται και αυτές οι συμβάσεις, καθώς από τις ανωτέρω διατάξεις προκύπτει η δυνατότητα του φορέα να επιλέξει την ημερομηνία λήξης των συμβάσεων, με απώτερο χρόνο την 31-12-2015 («…μπορούν να παρατείνονται μέχρι την 31.12.2015»)

1 Όταν ένας υπάλληλος προέρχεται από μετάταξη και η διαπιστωτική πράξη για τη βαθμολογική κατάταξή του έχει βγει από το φορέα προέλευσης, ποιος συμπληρώνει στον ΠΙΝΑΚΑ Α τα στοιχεία;

Ο φορέας προέλευσης, ο οποίος και εξέδωσε την πράξη

2 Όταν οι διαπιστωτικές πράξεις για τη βαθμολογική κατάταξη των υπαλλήλων είναι ατομικές, θα πρέπει να αποτυπωθούν όλες στον Πίνακα Α.;

Ναι, πρέπει όλες να αποτυπωθούν.
Εάν οι Α.Π έχουν συνεχόμενη αρίθμηση και είναι της ίδιας ημερομηνίας, θα πρέπει να αποτυπωθούν, σε μία γραμμή, ως εξής: 1-100/8-7-2016).
Εάν έχουν εκδοθεί σε διαφορετικές ημερομηνίες ή οι αριθμοί δεν είναι συνεχόμενοι : Στην πρώτη γραμμή 1-35/1-7-2016, στη δεύτερη γραμμή 36-58/4-7-2016 και στην τρίτη γραμμή 59-100/8-7-2016 ή στην πρώτη γραμμή 1-35/1-7-2016, στη δεύτερη γραμμή 70-100/1-7-2016

3 Στο συνημμένο αρχείο της εγκυκλίου με τίτλο «ΚΩΔΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΦΟΡΕΩΝ» εμφανίζονται και επιχειρήσεις. Πρέπει και αυτές να αποστείλουν στοιχεία;

OXI. Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο (σελ.9) αλλά και όπως προκύπτει από τους παραλήπτες της (σελ.1), υπόχρεοι συμπλήρωσης και αποστολής του Πίνακα (Α) για τη βαθμολογική κατάταξη των υπαλλήλων είναι οι Δήμοι, Περιφέρειες, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ΟΤΑ, ιδρύματα ΟΤΑ και Σύνδεσμοι ΟΤΑ.

Για τη μεταβολή ή καταγραφή της εγκριτικής απόφασης υπαλλήλων που είναι ήδη απογεγραμμένοι στην εφαρμογή, απαιτείται καταρχήν η διαγραφή τους και μετέπειτα η άμεση, εκ νέου, εισαγωγή τους στην εφαρμογή (σημ. υπάρχει δυνατότητα μαζικής εισαγωγής πολλαπλών υπαλλήλων μέσω αρχείου excel).
Κατά τη διαγραφή των συγκεκριμένων υπαλλήλων, στο πεδίο «αιτιολογία» θα πρέπει να επιλεγεί «Λοιπές Περιπτώσεις» και κατά την επανα-εισαγωγή τους, ως αιτιολογία, «προσθήκη στο μητρώο υπάρχοντος υπαλλήλου».

Το πρότυπο του πίνακα που πρέπει να αποστέλλεται στο ΑΣΕΠ και μπορεί να κοινοποιείται στη Διεύθυνση Προσωπικού Τ.Α του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης είναι (πατήστε εδώ). Μπορείτε επίσης να το αναζητήσετε στο δικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ, στην ενότητα «Συμβάσεις» / Προσ. Έκτ. Ανάγκης»(http://www.asep.gr/asep/site/home/Tabs/symbaseis-ergou/pea_tab.csp?tabId=5&lcmenuId=).

O ενδεδειγμένος πίνακας που πρέπει να αποστέλλεται στο ΑΣΕΠ και να κοινοποιείται στο Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (1. Διεύθυνση Προγραμματισμού & Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού και 2. Διεύθυνση Προσωπικού Τ.Α) είναι (πατήστε εδώ).

Όχι, δεν αναμένουμε την περαίωση της διαδικασίας συγκέντρωσης των βιβλίων και μπορεί ο δήμαρχος να εκδώσει την σχετική απόφαση και πριν από αυτήν.

Οι βασικές αλλαγές που επέρχονται στα πιστοποιητικά είναι οι εξής: • Μετά το εθνόσημο του δήμου, πάνω αριστερά, παραμένουν τα στοιχεία ως είχαν: Ελληνική Δημοκρατία Νομός… Δήμος … • Αντικαθίσταται παντού η λέξη ΟΤΑ με τη λέξη δήμος. • Όπου υπάρχει επιλογή μεταξύ δημάρχου ή προέδρου της κοινότητας διατηρείται μόνο το πρώτο (και στην υπογραφή των πιστοποιητικών). • Όπου στα πιστοποιητικά υπάρχει το πεδίο πρώην μερίδα, εκτυπώνεται η μερίδα του Kαποδίστριακού ΟΤΑ και, για να προκύπτει το στοιχείο προέλευσης, προστίθεται μετά από τον αριθμό της μερίδας η φράση «της δημοτικής ενότητας» <…>). • Στα στοιχεία των πιστοποιητικών (π.χ. στην ενότητα της γέννησης, στην ενότητα του γάμου), μετονομάζονται τα Τ.Δ. σε Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα, προστίθεται ο Καλλικράτειος δήμος, και παραμένουν ως είχαν ο Οικισμός, η Πόλη, ο Νομός και η Χώρα. (Κατόπιν επικοινωνίας με το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, η Δημοτική Ενότητα γέννησης (ο Καποδιστριακός ΟΤΑ) δεν απαιτείται στα πιστοποιητικά για έκδοση αστυνομικής ταυτότητας.)

Οι οικογενειακές μερίδες οι οποίες έχουν αριθμό αλλά δεν έχουν κανένα στοιχείο, είναι δηλαδή κενές και στα βιβλία και στο μηχανογραφικό σύστημα δημοτολογίου, δεν πρέπει να συμπεριληφθούν στην επαναρίθμηση. Οι οικογενειακές μερίδες οι οποίες περιέχουν κάποια στοιχεία (δηλαδή δεν είναι κενές στο βιβλίο) τα οποία για οποιοδήποτε λόγο δεν μεταφέρθηκαν στο μηχανογραφικό σύστημα δημοτολογίου (δηλαδή φαίνονται σε αυτό ως κενές), θα συμπεριληφθούν στην επαναρίθμιση, αφού συμπληρωθούν με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στις αντίστοιχες μερίδες στα βιβλία.

Το νέο βιβλίο δημοτολογίου αφορά μόνο σε όσους δήμους έχουν προέλθει από συνένωση Καποδιστριακών ΟΤΑ και όχι σε όσους δεν επέρχεται καμία μεταβολή με το Πρόγραμμα Καλλικράτης.

Πιστοποιητικά θα εκδίδονται μόνο από την έδρα του δήμου. Η εξυπηρέτηση στις δημοτικές ενότητες θα γίνεται μέσω ΚΕΠ. Οι αιτήσεις θα προωθούνται μέσω των ΚΕΠ στην έδρα.

Εφόσον μεταφέρονται τα βιβλία στην έδρα του δήμου, αυτονόητο είναι ότι κάθε μεταβολή και αλλαγή επ’ αυτών θα γίνεται στην έδρα του δήμου.

Εφόσον μεταφέρονται τα βιβλία στην έδρα του δήμου, αυτονόητο είναι ότι θα μεταφερθούν και οι φάκελοι των δημοτών προκειμένου να ενημερώνονται αυτοί με τα απαραίτητα, εκ του νόμου, δημόσια έγγραφα που απαιτούνται για τις μεταβολές της αστικής κατάστασης των δημοτών και να πραγματοποιείται κάθε σχετικός έλεγχος.

Προφανώς προσπαθείτε να καταχωρήσετε την πληροφορία στο πεδίο «πόλη» κάτι που δεν είναι ορθό. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Εθνικού Δημοτολογίου, όταν η γέννηση έλαβε χώρα εντός Ελλάδος υποχρεωτική είναι η συμπλήρωση του πεδίου «ΟΤΑ» (και επιπλέον προαιρετική των πεδίων «Τοπικό Διαμέρισμα» και «οικισμός»). Το πεδίο «πόλη» συμπληρώνεται μόνο όταν η χώρα γέννησης είναι διάφορη της Ελλάδος.

Ναι, ανεξαρτήτως του είδους εγγραφής, δηλαδή τόσο στις κανονικές όσο και στις ενδεικτικές εγγραφές, θα πρέπει να συμπληρώνετε όλα τα απαιτούμενα στοιχεία διαγραφής, όταν λαμβάνει χώρα ένα γεγονός που συνεπάγεται τη διαγραφή του ατόμου από την οικογενειακή μερίδα, όπως για παράδειγμα ο θάνατος, το διαζύγιο, η προσβολή πατρότητας κλπ. Η τακτική που ακολουθούσατε δεν ήταν η ορθή, καθώς δυσχέραινε την ορθή απεικόνιση της οικογενειακής κατάστασης του αρχικού μέλους της μερίδας.

Σύμφωνα με το άρθρο 6 του προεδρικού διατάγματος 497/1991 «Κώδικας διαταγμάτων για τα δημοτολόγια» κάθε μεταβολή στο δημοτολόγιο ενεργείται πάντοτε με πράξη του Δημάρχου ή του προέδρου της Κοινότητας. Το π.δ. δε διακρίνει μεταξύ κανονικών και ενδεικτικών εγγραφών αλλά αναφέρεται γενικά στις μεταβολές. Επομένως, για οποιαδήποτε μεταβολή λάβει χώρα σε εγγραφή δημοτολογίου, κανονική ή ενδεικτική, απαιτείται να ληφθεί απόφαση του αρμοδίου οργάνου.

Κάθε μέλος μιας οικογενειακής μερίδας απαιτείται να έχει συγγενική σχέση με το αρχικό μέλος της μερίδας αυτής. Επομένως, το τέκνο για το οποίο ρωτάτε δεν μπορεί να εγγραφεί σ΄αυτήν τη μερίδα, καθώς δεν έχει καμία συγγενική σχέση με το αρχικό μέλος της.

Ναι, μπορείτε να καταχωρήσετε τη μερίδα αυτή και θα είναι πολύ λίγα τα υποχρεωτικά πεδία που θα σας ζητηθούν. Αυτό γιατί το Εθνικό Δημοτολόγιο έχει προβλέψει τη διαδικασία της "ψηφιοποίησης" για τις περιπτώσεις χειρόγραφων μερίδων/μελών οι οποίες δεν έχουν καταχωρηθεί στην ηλεκτρονική εφαρμογή δημοτολογίου. Παρέχεται η δυνατότητα της εκ των υστέρων καταχώρισης των μερίδων/μελών αυτών, με την επισήμανσή τους ως ¨ψηφιοποιημένων¨ και την ελαχιστοποίηση των απαραίτητων προς συμπλήρωση υποχρεωτικών πεδίων.

Όπως προκύπτει από το ανωτέρω μήνυμα του ΟΠΣΕΔ, ο ΟΤΑ προέλευσης είναι και αυτός ενταγμένος στο ΟΠΣΕΔ και επομένως δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την κίνηση «εισαγωγή εγγραφών λόγω χειρόγραφης μεταδημότευσης» η οποία επιτρέπεται μόνο όταν ο ΟΤΑ προέλευσης δεν έχει εισαχθεί στο Εθνικό Δημοτολόγιο. Αυτό που θα πρέπει, λοιπόν, να κάνετε είναι να ακολουθήσετε την αυτοματοποιημένη διαδικασία μεταδημότευσης που έχει υλοποιηθεί στα πλαίσια του έργου του Εθνικού Δημοτολογίου, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία που οφείλει να σας παρέχει η, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Εθνικού Δημοτολογίου σχεδιασμένη, τοπική εφαρμογή δημοτολογίου σας.

Το Εθνικό Δημοτολόγιο έχει προβλέψει στην κίνηση «εισαγωγή εγγραφών λόγω χειρόγραφης μεταδημότευσης» να μη ζητούνται υποχρεωτικά τα ληξιαρχικά στοιχεία. Επομένως, με αυτή την κίνηση θα πρέπει να εγγράψετε τον μεταδημοτεύοντα στο Δήμο σας και δε θα σας ζητηθούν τα ελλείποντα ληξιαρχικά στοιχεία γέννησης.

Όταν ένα ανήλικο τέκνο ακολουθήσει τον/τους γονέα/γονείς του σε μια μεταδημότευση, τότε ως τρόπος κτήσης δημοτικότητας από τις τιμές του κωδικολογίου του Εθνικού Δημοτολογίου θα πρέπει να επιλεγεί η τιμή «Λόγω μεταδημότευσης του γονέα».

1 11 12 13 14 15 20