Συχνές Ερωτήσεις
Στο σχέδιο προϋπολογισμού έτους 2017, το οποίο θα ενσωματωθεί στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων που τηρείται στο Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, στον ΚΑΕ 1212 και για το μέρος που αντιστοιχεί στα έσοδα των δήμων ή των ν.π.δ.δ. που προκύπτουν από την υλοποίηση πράξεων στο πλαίσιο της δράσης «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» έτους 2016-2017, θα εγγραφεί ως ανώτατο ποσό το γινόμενο του 70% της νόμιμης/συνολικής δυναμικότητας της δομής, όπως αυτή αναφέρεται στην άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ή στο θεσμικό πλαίσιο, επί το ετήσιο ανώτατο όριο δαπάνης, που θα καταβάλλεται από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε., ανά κατηγορία Δομής και ανά κατηγορία θέσης αυτών, όπως αυτό προσδιορίζεται στο άρθρο 6 της υπ΄αριθμ. 16/οικ. 578/ΕΥΣΕΚΤ/66166 ΚΥΑ (Β΄1850) και την υπ΄αριθμ. 3070/11/7/2016 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος της Ε.Ε.Τ.Α.Α.
Τυχόν διαφορές που θα προκύψουν, κατόπιν της ολοκλήρωσης της διαδικασίας ελέγχου των δικαιολογητικών και της έκδοσης από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. των σχετικών πινάκων ανά πράξη και ανά Δομή /Φορέα με τα στοιχεία των οφελούμενων και των εξυπηρετούμενων ατόμων ανά Δομή/Φορέα, θα αποτυπωθούν στο σχέδιο του προϋπολογισμού που θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση από το Δημοτικό/ Διοικητικό Συμβούλιο.
Κατά την υποβολή της απόφασης του προϋπολογισμού στην αρμόδια για τον έλεγχο νομιμότητας Αρχή, η Δομή/Φορέας υποχρεούται να προσκομίσει βεβαίωση του ασκούντα χρέη προϊσταμένου οικονομικής υπηρεσίας αυτού, με το ποσό της εγγραφής, όπως αυτό προκύπτει από τους πίνακες των οφελούμενων και των εξυπηρετούμενων ατόμων που θα συνταχθούν από την Ε.Ε.Τ.Α.Α., επί το ετήσιο ανώτατο όριο δαπάνης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προαναφερθείσα ΚΥΑ.
Στον ΚΑΕ 81 ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΠΟΕ εγγράφεται το σύνολο των απλήρωτων υποχρεώσεων όπως αυτές προκύπτουν από το ισοζύγιο της Γενικής Λογιστικής (π.δ 315/99) της 31.12.2017, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις για τις οποίες πληρούνται οι προϋποθέσεις παραγραφής και έχουν δρομολογηθεί οι σχετικές διαδικασίες. Στις περιπτώσεις υποχρεώσεων που έχουν ενταχθεί σε καθεστώς ρύθμισης για αποπληρωμή σε περισσότερα του ενός έτη, στον προϋπολογισμό 2018 εγγράφεται το συνολικό ποσό που πρέπει να καταβληθεί εντός του έτους, όπως αυτό προκύπτει από τη σχετική πράξη πολυετούς ανάληψης υποχρεώσεων.
Στον προϋπολογισμό των δήμων έτους 2018, επί του παρόντος δεν θα εγγραφούν πιστώσεις στους σχετικούς ΚΑΕ που αφορούν το τέλος ακίνητης περιουσίας (ΤΑΠ), τέλος διαφήμισης και φόρο ζύθου. Όποια ποσά αποδοθούν κατά το επόμενο οικονομικό έτος, θα εγγραφούν στον προϋπολογισμού των δήμων με αντίστοιχη αναμόρφωση".
Oι πιστώσεις που θα εγγραφούν στους οικείους προϋπολογισμούς των δήμων και των περιφερειών ως έσοδα από επιχορηγήσεις του τακτικού προϋπολογισμού των αναφερόμενων στην ανωτέρω σχετική Σ. Ερώτηση θα υπολογιστούν με τον τρόπο και τις αναγωγές στους μήνες και τα έτη που ορίζονται ρητά στις υπ΄αριθμ. 23976/2016 (Β΄ 2311) και 23977/2016 (Β΄ 2312) όμοιες Κ.Υ.Α και όχι με αναγωγές σε επόμενα έτη.
Είναι σημαντικό για την τήρηση των δημοσιονομικών στοιχείων του υποτομέα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η καταχώρηση των πιστώσεων στους προϋπολογισμούς των δήμων έτους 2019 αναφορικά με συμπληρωματικές κατανομές από ΚΑΠ έτους 2018, να πραγματοποιηθεί σε ΚΑΕ τρέχοντος έτους και όχι στον KAE 21. Οι πιστώσεις που αφορούν την συμπληρωματική κατανομή προς κάλυψη λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών των δήμων (ΑΠ 78020/28-2-2018, ΑΔΑ: 7ΥΙ9465ΧΘ7-2ΚΨ) θα εγγραφούν με αναμόρφωση στον ΚΑΕ 0611, ενώ εκείνες που αφορούν τη συμπληρωματική κατανομή για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών των σχολείων και κατά προτεραιότητα για την κάλυψη δαπανών θέρμανσης των σχολείων (ΑΠ 78021/28-12-2018, ΑΔΑ: 7Μ3Φ465ΧΘ7-3Ν1) θα εγγραφούν στον ΚΑΕ4311. Επιπρόσθετα, προτείνεται να προβείτε σε περαιτέρω ανάλυση των κωδικών, προς διευκόλυνση δικής σας και του έργου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Στον Κ.Α.Ε 0715 «Τέλος διαφήμισης της κατηγορίας Δ' του άρθρου 15 του ΒΔ 24/9-20/10/1958 (άρθρο 9 Ν 2880/2001)» και στον Κ.Α.Ε. 0441 «Τέλος ακίνητης περιουσίας (άρθρο 24 Ν 2130/93)» θα εγγραφούν στον προϋπολογισμό με αναμόρφωση τα ποσά που θα αποδοθούν για το οικονομικό έτος 2019, κατόπιν έκδοσης των σχετικών αποφάσεων του Υπουργού Εσωτερικών.
Οι δήμοι δε θα εγγράψουν στον προϋπολογισμό τους τα ποσά καταβολής των προνοιακών επιδομάτων του διμήνου Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2018, καθότι αυτά αποδίδονται μέσα στο οικονομικό έτος 2019 και η απόδοσή τους θα γίνει από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Οι πιστώσεις για την κάλυψη δαπανών του διατροφικού επιδόματος από 1/1/2019 θα καταβάλλονται από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και ως εκ τούτου δεν θα εγγραφούν πιστώσεις στους προϋπολογισμούς των Περιφερειών.
Για την ανάλυση του ΚΑ 131 «ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ», ισχύουν τα οριζόμενα στην υπ΄αριθμ. 38347/25.07.2018 κ.υ.α. παροχής οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων, οικονομικού έτους 2019 ήτοι:
Η υποκατηγορία εσόδων 131 διαμορφώνεται ως ακολούθως:
131 ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ
1311 ΚΑΠ επενδυτικών δαπανών των δήμων
1312 Επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων άρθρο (13 Ν2880/2001)
1313 Επιχορηγήσεις για πυροπροστασία που προορίζονται για επενδυτικές δαπάνες
1314 Επιχορηγήσεις από το πρόγραμμα "Θησέας" (άρθρα 6-12 ν.3274/2004)
1315 Επιχορηγήσεις από το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι (αρ. 69 του ν. 4509/2017)
1319 Λοιπά Ειδικά προγράμματα
Ο Κ.Α. 1319 εμφανίζεται μόνο στο κύριο μέρος της κ.υ.α., καθώς εκ παραδρομής παραλείφθηκε η απεικόνιση αυτού από το παράρτημα 1, χωρίς τούτο να επηρεάζει την εγκυρότητα και την κανονιστική ισχύ της σχετικής κ.υ.α., καθώς οι δευτερεύοντες κανόνες δικαίου τίθενται με αυτή και δεν παράγονται από τα συνοδευτικά παραρτήματά της.
Το ποσό της γραμμής των πινάκων 1 και 2 «Έλλειμμα (-) / Πλεόνασμα (+) (Α-Β)» προκύπτει από την αφαίρεση των εκτιμώμενων πληρωμών από τις εκτιμώμενες εισπράξεις κατά το αντίστοιχο έτος χωρίς σε αυτά τα μεγέθη να συμπεριλαμβάνονται έσοδα και έξοδα που αφορούν χρηματοοικονομικές συναλλαγές ( δηλαδή π.χ. έσοδα από δάνεια, χρηματικό / ταμειακό υπόλοιπο, πληρωμές για χρεολύσια).
Επιπρόσθετα, το ποσό της γραμμής «ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΤΑ ESA» συμπεριλαμβάνει τη μεταβολή των υποχρεώσεων εκτός Γενικής Κυβέρνησης κατά τη διάρκεια του έτους χρήσης. Συγκεκριμένα, η μείωση των υποχρεώσεων κατά τη διάρκεια του έτους βελτιώνει το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΤΑ ESA και η αύξησή τους το επιδεινώνει.
Οι δύο αυτές γραμμές δηλαδή το «Έλλειμμα (-) / Πλεόνασμα (+) (Α-Β)» και το «ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΤΑ ESA» προσδιορίζουν το ταμειακό και το δημοσιονομικό αποτέλεσμα αντίστοιχα.
Τα ποσά του πίνακα 6 αφορούν στο συνολικό ποσό που εκτιμάται ότι θα κατανεμηθεί ετησίως ανά φορέα από τους ΚΑΠ και επομένως αφορά στην κάλυψη του συνόλου των δράσεων που χρηματοδοτούνται από τους ΚΑΠ. Επιπλέον, στο κατανεμηθέν ποσό περιλαμβάνονται και οι δαπάνες μισθοδοσίας του προσωπικού των Περιφερειών που από το 2016 και εφεξής θα βαρύνουν τους προϋπολογισμούς των Περιφερειών. Επισημαίνεται ότι οι ετήσιες κατανομές δύναται να αλλάξουν στα επόμενα οικονομικά έτη με βάση τις εκάστοτε ανάγκες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Τα ποσά του πίνακα 5 αφορούν στο συνολικό ποσό που εκτιμάται ότι θα κατανεμηθεί ετησίως ανά Δήμο από τους ΚΑΠ και επομένως αφορά στην κάλυψη του συνόλου των δράσεων που χρηματοδοτούνται από τους ΚΑΠ. Επιπλέον, στο κατανεμηθέν ποσό περιλαμβάνεται, μόνο για το έτος 2016 και το έσοδο του άρθρου 27 του ν.3756/2009 στο πλαίσιο εξόφλησης των πάσης φύσεως οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου προς τους Δήμους, καθώς ολοκληρώνεται η εν λόγω υποχρέωση. Επισημαίνεται ότι οι ετήσιες κατανομές δύναται να αλλάξουν στα επόμενα οικονομικά έτη με βάση τις εκάστοτε ανάγκες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Όχι, ο ΚΑΕ 32 «ΕΙΣΠΡΑΚΤΕΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΑΠΟ ΒΕΒΑΙΩΘΕΝΤΑ ΕΣΟΔΑ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΑ ΕΤΗ», στη στήλη «Εγκεκριμένος Π/Υ 2015», πρέπει να εγγραφεί αφαιρώντας τα ποσά του ΚΑΕ 85 «ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΜΗ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΕΙΣΠΡΑΚΤΕΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ Π.Ο.Ε ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ» προκειμένου να αποτυπώνεται η εκτίμηση είσπραξης της σχετικής κατηγορίας εσόδων. Αντίστοιχα, τα ποσά του ΚΑΕ 85 πρέπει να αφαιρεθούν και από την κατηγορία 5α) Πληρωμές ΠΟΕ. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η ομοιογένεια της συγκεκριμένης στήλης με τις υπόλοιπες στις οποίες συμπληρώνονται, όπως έχει προαναφερθεί, οι εκτιμήσεις εισπράξεων.
Εκτός από τη στήλη «Εγκεκριμένος Π/Υ 2015» η οποία αφορά προϋπολογισθέντα μεγέθη, όλες οι υπόλοιπες στήλες (εκτιμήσεις 2015, 2016,2017,2018,2019) συμπληρώνονται με τα έσοδα και τις δαπάνες, τα οποία αναμένονται να εισπραχθούν και να πληρωθούν αντίστοιχα κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους.
Όπως αναφέρεται και στην ενότητα Γ2 του αρ. 27154/31.07.2015 εγγράφου του ΥΠΕΣΔΑ, συγκεκριμένα στοιχεία του πίνακα 4 «Μακροοικονομικές Προβλέψεις» μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις προβλέψεις της περιόδου 2016 – 2019, σχετικά με την κατηγορία εσόδων 5 «Ίδια Έσοδα» και με την κατηγορία εξόδων 5γ «Λοιπές Λειτουργικές Δαπάνες» με εξαίρεση τις υποκατηγορίες «Δαπάνες αιρετών» και «Φόροι – Τέλη».
Ειδικότερα:
Στην κατηγορία 5 «Ίδια Έσοδα» θα εφαρμοστούν οι προβλέψεις του σεναρίου σχετικά με την ετήσια ποσοστιαία μεταβολή του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (τιμές αγοράς) για τα έτη 2016 έως 2019, με βάση τον τύπο
(Έσοδα έτους ν) = Έσοδα Έτους v-1 +(Έσοδα Έτους ν-1 x Μεταβολή ΑΕγχ.Π% έτους ν)
Πιο συγκεκριμένα:
Σύμφωνα με τον Πίνακα 4 / Υποπίνακας «ΕΓΧΩΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗ ΚΑΙ ΑΚΑΘ. ΕΓΧΩΡΙΟ ΠΡΟΪΟΝ, ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΤΙΜΕΣ», στήλες (%Δ) / Γραμμή 10 «Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (τιμές αγοράς)», το ΒΑΣΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ προβλέπει ότι το ΑΕΠ (σε τιμές αγοράς) θα μεταβληθεί ως εξής στην περίοδο 2016 - 2019:
Μεταβολή Α.Εγχ.Π % | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
10. ΑΚΑΘ. ΕΓΧΩΡΙΟ ΠΡΟΪΟΝ, ΤΙΜΕΣ ΑΓΟΡΑΣ | 4,88% | 4,80% | 4,72% | 4,65% |
Αν υποτεθεί ότι ο ΟΤΑ έχει καταγράψει στη στήλη « Εκτιμήσεις 2015» ότι το 2015 στην κατηγορία «Έσοδα από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα» θα εισπράξει συνολικά 10.000€, τότε μπορεί να εκτιμήσει ότι τα έσοδα της συγκεκριμένης κατηγορίας θα ανέλθουν
- για το έτος 2016 στο ποσό των 10.000€ + (10.000€ x 4,88%) = 10.488 €
- για το έτος 2017 στο ποσό των 10.488 €+ (10.488€ x 4,80%) = 10.992 €,
- για το έτος 2018 στο ποσό των 10.992 € + (10.992€ x 4,72%) = 11.511 € και
- για το έτος 2019 στο ποσό των 11.511 € +(11.511€ x 4,65%) = 12.045 €
Επισημαίνεται ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια του ΟΤΑ να αξιολογήσει κατά πόσον τα ποσά που προκύπτουν από την εφαρμογή του μακροοικονομικού σεναρίου είναι ρεαλιστικά ή αν υπερβαίνουν τις πραγματικές δυνατότητες του ΟΤΑ και να κάνει τις αντίστοιχες προσαρμογές.
Αντίστοιχα, στην κατηγορία εξόδων 5γ «Λοιπές Λειτουργικές Δαπάνες» (εξαιρουμένων των υποκατηγοριών «Δαπάνες αιρετών» και «Φόροι – Τέλη») θα εφαρμοστούν οι προβλέψεις του σεναρίου σχετικά με την ετήσια μεταβολή του «Εν. Δείκτη Τιμών Καταναλωτή» για τα έτη 2016 έως 2019, με βάση τον τύπο
(Δαπάνες έτους ν) = Δαπάνες Έτους v-1 +(Δαπάνες Έτους ν-1 x Μεταβολή ΕνΔΚΤ% έτους ν)
Πιο συγκεκριμένα:
Σύμφωνα με τον Πίνακα 4 / «ΑΠΟΠΛΗΘΩΡΙΣΤΕΣ (% Μεταβολές)», Γραμμή 10 «Εν. ΔΕΙΚΤΗΣ ΤΙΜΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ», το ΒΑΣΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ προβλέπει ότι ο Εν.ΔΤΚ θα μεταβληθεί ως εξής στην περίοδο 2016 - 2019:
Μεταβολή Εν. ΔΤΚ % | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
10. Εν. ΔΕΙΚΤΗΣ ΤΙΜΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ | 1,10% | 1,20% | 1,20% | 1,20% |
Αν υποτεθεί ότι ο ΟΤΑ έχει καταγράψει στη στήλη «Εκτιμήσεις 2015» ότι το 2015 στην κατηγορία «Παροχές Τρίτων» θα καταβάλει συνολικά 20.000€ , τότε μπορεί να εκτιμήσει ότι τα έξοδα της συγκεκριμένης κατηγορίας θα ανέλθουν
- για το έτος 2016 στο ποσό των 20.000€ + (20.000€ x 1,10%) = 20.220 €
- για το έτος 2017 στο ποσό των 20.220 € +(20.220 € x 1,10%) = 20.463€,
- για το έτος 2018 στο ποσό των 20.463€ + (20.463€ x 1,20%) = 20.708 € και
- για το έτος 2019 στο ποσό των 20.708 € + (20.708 € x 1,20%) = 20.957 €
Είναι στη διακριτική ευχέρεια του ΟΤΑ να αξιολογήσει κατά πόσον τα ποσά που προκύπτουν από την εφαρμογή του μακροοικονομικού σεναρίου είναι ρεαλιστικά ή αν υπερβαίνουν τις πραγματικές δυνατότητες του ΟΤΑ και να κάνει τις αντίστοιχες προσαρμογές. Ωστόσο, η οποιαδήποτε απόκλιση από τη βασική μεθοδολογία του Βασικού Σεναρίου κρίνεται σκόπιμο να καταγραφεί στο συνοδευτικό έγγραφο με το οποίο θα αποσταλεί στο ΥΠΕΣΔΑ η εκτίμηση του ΟΤΑ σχετικά με το ΜΠΔΣ 2016 – 2019.
Όχι αυτό δεν είναι υποχρεωτικό. Εφόσον, υπάρχουν στη διάθεση του ΟΤΑ στοιχεία εκτέλεσης του Π/Υ 2015 μέχρι 31.07.2015 ή μέχρι 31.08.2015, μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτά για την πραγματοποίηση των εκτιμήσεων.
Στην κατηγορία 4 «Έσοδα από προγράμματα της Ε.Ε.», εντάσσεται υποχρεωτικά ο κωδικός 121C του στατιστικού δελτίου της ΕΕΤΑΑ. Εδώ επίσης μπορούν να ενταχθούν και οι κωδικοί 131C και 132C με την προϋπόθεση όμως ότι δεν θα συμπεριληφθούν και στην κατηγορία 2 «Επιχορηγήσεις από ΠΔΕ (περιλαμβανομένων των εσόδων από ΕΣΠΑ)».
Δεδομένου ότι δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση περί του αντιθέτου, οι εκτιμήσεις των ΟΤΑ για το κλείσιμο του 2015 θα πρέπει να θεωρήσουν ως δεδομένο ότι θα υλοποιηθεί ο προγραμματισμός της Κεντρικής Κυβέρνησης σχετικά με τις αποδόσεις προς τους ΟΤΑ μέσω του Τακτικού Προϋπολογισμού και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Ως εγκεκριμένος Π/Υ 2015 θεωρείται ο διαμορφωμένος Π/Υ 2015 του φορέα, όπως αυτός έχει προκύψει μετά από τις αναμορφώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια του έτους.
Όχι, σε κάθε περίπτωση οι Περιφέρειες θα πρέπει να υπολογίζουν μόνο τους υπαλλήλους των οποίων η μισθοδοσία βαρύνει τον Π/Υ τους. Σε περίπτωση όμως που τα επόμενα έτη η μισθοδοσία του εν λόγω προσωπικού αναμένεται να βαρύνει τον Π/Υ των Περιφερειών, αυτό θα πρέπει να αποτυπωθεί στις εκτιμήσεις των επόμενων ετών.
Όχι. Η αναγραφή των κατηγοριών προσωπικού εντός της παρένθεσης είναι ενδεικτική. Η βασική κατηγοριοποίηση του προσωπικού γίνεται βάσει του αν αυτό μισθοδοτείται με το ενιαίο μισθολόγιο ή όχι.
Τα ποσά του κωδικού 6055 θα συμπληρώνονται από τους Φορείς στην υποκατηγορία της γραμμής «Αμοιβές Προσωπικού» με τίτλο «Πρόσθετες και παρεπόμενες παροχές».
Ο πίνακας 3 «Εξέλιξη προσωπικού» αφορά στην εξέλιξη του προσωπικού του οποίου η μισθοδοσία επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του ΟΤΑ. Συγκεκριμένα, για αυτά τα έτη 2013 και 2014 θα πρέπει να συμπληρωθούν τα απολογιστικά στοιχεία αποχωρήσεων, προσλήψεων, μετατάξεων και αριθμού προσωπικού.
Διευκρινίζονται τα εξής:
• Το κόστος μισθοδοσίας στην αρχή του έτους θα πρέπει να αποτυπώνει τη δαπάνη που θα καταβαλλόταν κατά τη διάρκεια του έτους στην υποθετική περίπτωση που το προσωπικό του φορέα είχε μείνει σταθερό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους (αν δηλαδή δεν είχε υπάρξει καμία εισροή ή εκροή προσωπικού λόγων συνταξιοδοτήσεων, κινητικότητας, μετατάξεων, αποσπάσεων κλπ).
• Στο τμήμα του πίνακα όπου πρέπει να συμπληρωθούν οι αποχωρήσεις προσωπικού, πέρα από τον αριθμό των αποχωρούντων θα πρέπει να συμπληρωθεί και το ποσό που εξοικονόμησε ο ΟΤΑ, για το συγκεκριμένο έτος, λόγω των συγκεκριμένων αποχωρήσεων.
• Στο τμήμα του πίνακα όπου πρέπει να συμπληρωθούν οι εισροές προσωπικού, πέρα από τον αριθμό των εισροών θα πρέπει να συμπληρωθεί και το ποσό με το οποίο επιβαρύνθηκε ο φορέας, για το συγκεκριμένο έτος, λόγω των συγκεκριμένων εισροών.
• Το κόστος μισθοδοσίας στο τέλος του έτους προκύπτει από τον εξής τύπο: + κόστος μισθοδοσίας αρχής έτους
– κόστος που εξοικονομήθηκε από τις αποχωρήσεις
+ κόστος που δημιουργήθηκε από τις εισροές προσωπικού.
Το κόστος μισθοδοσίας των υπαλλήλων που είναι αποσπασμένοι, αποτυπώνεται στα στοιχεία του φορέα μέσα από τον προϋπολογισμό του οποίου καταβάλλεται η μισθοδοσία τους. Ενδεχόμενες αποχωρήσεις ή εισροές προσωπικού λόγω απόσπασης, συμπληρώνονται στις γραμμές 2β,2γ και 3β,3γ αντίστοιχα.
Παραδείγματα:
Α) Υπάλληλος ΟΤΑ συνταξιοδοτήθηκε στις 30.06.2013. Η περίπτωση αυτή θα καταγραφεί στη γραμμή 2α. Στο πεδίο του ποσού, θα συμπληρωθεί το ποσό που εξοικονομήθηκε από το κόστος της μισθοδοσίας, λόγω της μη καταβολής μισθοδοσίας στον συγκεκριμένο υπάλληλο για την περίοδο 01.07.2013 – 31.12.2013.
Β) Υπάλληλος μετατάχθηκε στις 30.06.2014 σε ΟΤΑ από την οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση στο πλαίσιο της κινητικότητας. Η περίπτωση αυτή θα καταγραφεί στη γραμμή 3γ. Στο πεδίο του ποσού, θα συμπληρωθεί το ποσό με το οποίο επιβαρύνθηκε ο φορέας καταβάλλοντας τη μισθοδοσία του υπαλλήλου για την περίοδο 01.07.20143 – 31.12.2014.
Γ) ΟΤΑ απασχόλησε στο πλαίσιο της Κοινωφελούς Εργασίας (ΕΣΠΑ) δύο (2) άτομα για διάστημα 7 μηνών. Δεδομένου ότι οι αμοιβές των ωφελούμενων καταβάλλονται από τον ΟΑΕΔ, τα ποσά αυτά δεν αποτυπώνονται στον πίνακα 3. Εφόσον, όμως, οι ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλονται μέσω του Π/Υ του ΟΤΑ, τότε στον πίνακα 3 θα πρέπει να συμπληρωθούν τα ποσά των ασφαλιστικών εισφορών.
1 Η συνολική δαπάνη που ζητείται αναφέρεται στο συνολικό ετήσιο κόστος των συμβάσεων που παρατήθηκαν ή μόνο στο επιπλέον κόστος που προκαλείται από την παράταση των συμβάσεων;
Απάντηση: Η συνολική δαπάνη που ζητείται για τα έτη 2015 και 2016 αφορά στο κόστος που προκαλείται από την παράταση των συμβάσεων και όχι στο συνολικό κόστος των συμβάσεων (δηλ. δαπάνη που προκαλείται από την εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν στην παράταση των συμβάσεων)
2 Όσοι φορείς προέβησαν σε παράταση των συμβάσεων βάσει των διατάξεων του άρθρου 12 του Ν. 4366/2016 (κύρωση της από 24-12-2015 ΠΝΠ, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 184/30-12-2015), σε ποια πεδία του ΠΙΝΑΚΑ 2 πρέπει να τις καταγράψουν;
Απάντηση: Η από 24-12-2015 ΠΝΠ (Α’ 184/30-12-2015) που κυρώθηκε με το Ν. 4366/2016 όπως και ο Ν.4351/2015 (Α’ 164/4-12-2015) τροποποιούν το άρθρο 167 του Ν 4099/2012, παρατείνοντας τις συμβάσεις έως 31-12-2016. Συνεπώς όσες παρατάσεις συμβάσεων πραγματοποιήθηκαν βάσει της ΠΝΠ / Ν.4366/2016 εμπίπτουν στην περίπτωση (β) του πίνακα (γραμμές 4 και 5) και η δαπάνη που προκλήθηκε για το έτος 2016 θα πρέπει να καταχωρηθεί στη γραμμή 9, ενώ τυχόν δαπάνη προκληθείσα για το έτος 2015, στη γραμμή 8
3 Στον αριθμό των ατόμων των οποίων οι συμβάσεις παρατάθηκαν βάσει του άρθρου 49 του Ν. 4325/2015, θα πρέπει να συμπεριληφθούν και εκείνα τα άτομα των οποίων οι συμβάσεις παρατάθηκαν μέχρι μία ημερομηνία προγενέστερη της 31-12-2015;
Απάντηση: Εννοείται ότι συμπεριλαμβάνονται και αυτές οι συμβάσεις, καθώς από τις ανωτέρω διατάξεις προκύπτει η δυνατότητα του φορέα να επιλέξει την ημερομηνία λήξης των συμβάσεων, με απώτερο χρόνο την 31-12-2015 («…μπορούν να παρατείνονται μέχρι την 31.12.2015»)
1 Όταν ένας υπάλληλος προέρχεται από μετάταξη και η διαπιστωτική πράξη για τη βαθμολογική κατάταξή του έχει βγει από το φορέα προέλευσης, ποιος συμπληρώνει στον ΠΙΝΑΚΑ Α τα στοιχεία;
Ο φορέας προέλευσης, ο οποίος και εξέδωσε την πράξη
2 Όταν οι διαπιστωτικές πράξεις για τη βαθμολογική κατάταξη των υπαλλήλων είναι ατομικές, θα πρέπει να αποτυπωθούν όλες στον Πίνακα Α.;
Ναι, πρέπει όλες να αποτυπωθούν.
Εάν οι Α.Π έχουν συνεχόμενη αρίθμηση και είναι της ίδιας ημερομηνίας, θα πρέπει να αποτυπωθούν, σε μία γραμμή, ως εξής: 1-100/8-7-2016).
Εάν έχουν εκδοθεί σε διαφορετικές ημερομηνίες ή οι αριθμοί δεν είναι συνεχόμενοι : Στην πρώτη γραμμή 1-35/1-7-2016, στη δεύτερη γραμμή 36-58/4-7-2016 και στην τρίτη γραμμή 59-100/8-7-2016 ή στην πρώτη γραμμή 1-35/1-7-2016, στη δεύτερη γραμμή 70-100/1-7-2016
3 Στο συνημμένο αρχείο της εγκυκλίου με τίτλο «ΚΩΔΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΦΟΡΕΩΝ» εμφανίζονται και επιχειρήσεις. Πρέπει και αυτές να αποστείλουν στοιχεία;
OXI. Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο (σελ.9) αλλά και όπως προκύπτει από τους παραλήπτες της (σελ.1), υπόχρεοι συμπλήρωσης και αποστολής του Πίνακα (Α) για τη βαθμολογική κατάταξη των υπαλλήλων είναι οι Δήμοι, Περιφέρειες, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ΟΤΑ, ιδρύματα ΟΤΑ και Σύνδεσμοι ΟΤΑ.
Για τη μεταβολή ή καταγραφή της εγκριτικής απόφασης υπαλλήλων που είναι ήδη απογεγραμμένοι στην εφαρμογή, απαιτείται καταρχήν η διαγραφή τους και μετέπειτα η άμεση, εκ νέου, εισαγωγή τους στην εφαρμογή (σημ. υπάρχει δυνατότητα μαζικής εισαγωγής πολλαπλών υπαλλήλων μέσω αρχείου excel).
Κατά τη διαγραφή των συγκεκριμένων υπαλλήλων, στο πεδίο «αιτιολογία» θα πρέπει να επιλεγεί «Λοιπές Περιπτώσεις» και κατά την επανα-εισαγωγή τους, ως αιτιολογία, «προσθήκη στο μητρώο υπάρχοντος υπαλλήλου».
Το πρότυπο του πίνακα που πρέπει να αποστέλλεται στο ΑΣΕΠ και μπορεί να κοινοποιείται στη Διεύθυνση Προσωπικού Τ.Α του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης είναι (πατήστε εδώ). Μπορείτε επίσης να το αναζητήσετε στο δικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ, στην ενότητα «Συμβάσεις» / Προσ. Έκτ. Ανάγκης»(http://www.asep.gr/asep/site/home/Tabs/symbaseis-ergou/pea_tab.csp?tabId=5&lcmenuId=).
O ενδεδειγμένος πίνακας που πρέπει να αποστέλλεται στο ΑΣΕΠ και να κοινοποιείται στο Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (1. Διεύθυνση Προγραμματισμού & Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού και 2. Διεύθυνση Προσωπικού Τ.Α) είναι (πατήστε εδώ).
Όχι, δεν αναμένουμε την περαίωση της διαδικασίας συγκέντρωσης των βιβλίων και μπορεί ο δήμαρχος να εκδώσει την σχετική απόφαση και πριν από αυτήν.