ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Δευτέρα 10 Μάιος 2021

Συχνές Ερωτήσεις

Σχετικά με το ερώτημα σας για τη διαδικασία συμπλήρωσης των ποσών στο τμήμα των Εξόδων του πίνακα οικονομικής στοχοθεσίας και συγκεκριμένα για το σύνολο της Γραμμής 8 των Εξόδων σας διευκρινίζουμε ότι τα ποσά αυτά δε θα αναλυθούν μηνιαία στις σχετικές γραμμές του υποβαλλόμενου πίνακα (καθώς τα σχετικά κελιά έχουν γκρι σκίαση και δεν επιτρέπουν τη συμπλήρωση ποσών) αλλά θα συμπεριληφθούν στο συνολικό άθροισμα της Γραμμής Β «Σύνολο Εξόδων», όπως αυτή αναλύεται σε μηνιαίους στόχους, περιλαμβανομένων των ποσών αυτών στους μήνες που εκτιμάται ότι θα εκτελεστούν κατά τη διάρκεια του έτους.
Η διαδικασία αυτή, δηλαδή η άθροιση στη γραμμή Α «Σύνολο Εσόδων» και στη γραμμή Β «Σύνολο Εξόδων» των ποσών των κωδικών που δεν στοχοθετούνται μηνιαία, πρέπει να εφαρμοστεί όπου απαιτείται προκειμένου το οριζόντιο άθροισμα των γραμμών Α «Σύνολο Εσόδων» και Β «Σύνολο Εξόδων» (δηλαδή η στήλη 12μήνου της στοχοθεσίας) να ταυτίζεται με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του Δήμου.

Η στήλη που πρέπει να συμπληρωθεί στην περίπτωση που ο Δήμος κρίνει ότι πρέπει να αναμορφωθούν οι στόχοι του ( και κατ’ επέκταση και ο Πίνακας 5Α «Στοχοθεσία Οικονομικών Αποτελεσμάτων Δήμων και ΝΠΔΔ» με τη διαδικασία που περιγράφεται στην ΚΥΑ 7261/22-2-2013) είναι η στήλη 3 με τίτλο «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ Π/Υ ΚΑΙ ΕΤΗΣΙΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ( σύμφωνα με το άρθρο 3 της παρούσας ΚΥΑ)». Εκτός από τη στήλη 3 θα πρέπει να συμπληρωθεί και η στήλη 2 «ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ Π/Υ ΕΤΟΥΣ (π.χ 2013) - Ετήσιοι Στόχοι» με τα ίδια ποσά που συμπεριλαμβάνονταν στη στήλη αυτή στον αρχικό Πίνακα στοχοθεσίας τον οποίο είχε υποβάλλει ο Δήμος.

Εάν, για παράδειγμα, ο Δήμος έχει προβεί σε αναμόρφωση προϋπολογισμού στα μέσα του Μαΐου του 2013 και επιθυμεί εκ των υστέρων να προβεί και σε αναμόρφωση της αρχικής στοχοθεσίας του τότε πρέπει να ακολουθηθεί η παρακάτω μεθοδολογία κατανομής των στόχων στους μήνες του έτους : Σύμφωνα με το παραπάνω παράδειγμα ο Δήμος προβαίνει στη διαδικασία αναμόρφωσης στόχων το Μάιο, ως εκ τούτου, τα πλέον επίκαιρα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού του είναι αυτά της περιόδου Ιανουαρίου έως και Απριλίου (στοιχεία εισπράξεων και πληρωμών στα έσοδα και έξοδα αντίστοιχα). Κατά τη συμπλήρωση του Πίνακα Στοχοθεσίας Οικονομικών Αποτελεσμάτων τα ποσά που θα συμπληρωθούν στους μήνες Ιανουάριο έως και Απρίλιο, στις σχετικές ομάδες στοχοθεσίας, θα πρέπει να είναι αυτά της εκτέλεσης του προϋπολογισμού ( για να καταστεί αυτό εφικτό πρέπει η οικονομική υπηρεσία του Δήμου να εξάγει την εκτέλεση του προϋπολογισμού από το πρόγραμμα οικονομικής διαχείρισης ανά μήνα). Στη συνέχεια, για τους μήνες Μάιο έως και Δεκέμβριο, κατανέμεται το υπόλοιπο ποσό του αναμορφωμένου προϋπολογισμού του, ανά μήνα και ανά ομάδα στοχοθεσίας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Δήμου για την εκτέλεση του προϋπολογισμού του την περίοδο αυτή.

Όπως αναφέρεται και στην αριθμ. 5/14065/9.4.2013 Εγκύκλιό μας, το σύνολο των εσόδων και το σύνολο των εξόδων της στοχοθεσίας, ως σύνολα 12μήνου, θα πρέπει να ταυτίζονται με το σύνολο των εσόδων και το σύνολο των εξόδων του εγκεκριμένου προϋπολογισμού, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί κατά τον χρόνο κατάρτισης και ψήφισης του ΟΠΔ.
Συνεπώς, αν και το ποσό του κωδικού 32, δεν θα στοχοθετηθεί μηνιαία στην σχετική γραμμή (κελιά με γκρι σκίαση), θα συμπεριληφθεί στο συνολικό άθροισμα της Γραμμής «Σύνολο Εσόδων» όπως αυτή αναλύεται σε μηνιαίους στόχους. Αντίστοιχα το ποσό του κωδικού 85, παρότι δεν θα στοχοθετηθεί μηνιαία στην σχετική γραμμή, θα συμπεριληφθεί στο άθροισμα της γραμμής Β «Σύνολο Εξόδων». Σημειώνεται ότι μηνιαία στοχοθετείται μόνο η διαφορά των κωδικών αυτών, στο τμήμα του ΟΠΔ που αφορά τα έσοδα (δηλαδή 32 μείον 85).
Κατ’ εξαίρεση της προηγούμενης παραγράφου είναι δυνατόν επίσης ένας δήμος να συμπεριλάβει στο συνολικό άθροισμα της Γραμμής «Σύνολο Εσόδων» μόνο το ποσό της διαφοράς των κωδικών 32 μείον 85, εφόσον όμως έχει αφαιρέσει το ποσό του κωδικού 85 από τα συνολικά έξοδα (Γραμμή Β «Σύνολο Εξόδων»). Στην περίπτωση αυτή δηλαδή, το σύνολο εσόδων και το σύνολο εξόδων που πρέπει να προκύπτει στις αντίστοιχες γραμμές του ΟΠΔ, για το 12μηνο (έτος), δύναται να διαφοροποιείται από τα αντίστοιχα ποσά του ετήσιου Π/Υ κατά το ποσό του κωδικού «85».

Κατά την πρώτη υποβολή του πίνακα στοχοθεσίας οικονομικών αποτελεσμάτων δεν συμπληρώνονται ποσά στη στήλη (2). Η στοχοθεσία του Π/Υ του έτους αναφοράς (δηλαδή του έτους 2014) συμπληρώνεται στη στήλη (1) με τίτλο «ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΕΤΟΥΣ: Π/Υ ΕΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΥΕΤΑΙ ΣΕ ΣΤΟΧΟΥΣ (π.χ 2014) - Ετήσιοι Στόχοι». Σε περίπτωση τροποποίησης της στοχοθεσίας, στη στήλη (1) συμπληρώνεται ο αναμορφωμένος Π/Υ που «αναλύθηκε» σε νέους στόχους ενώ στη στήλη (2) με τίτλο «ΠΡΟΙΣΧΥΟΥΣΑ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΕΤΟΥΣ: ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ Π/Υ ΕΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΥΘΗΚΕ ΣΕ ΣΤΟΧΟΥΣ (π.χ. 2014)» μεταφέρεται ο π/υ βάσει του οποίου καταρτίστηκε η προηγούμενη στοχοθεσία. Οι δύο αυτές στήλες απεικονίζουν πάντα μεγέθη του Π/Υ του ίδιου οικονομικού έτους).

Ο αριθμός δημοσίευσης που αναφέρεται πιο πάνω στην ερώτηση, έχει γραφτεί στην κυα εκ παραδρομής. Σωστός είναι ο ΑΔΑ:75AΧ465ΧΘ7-ΒΕ2.
Σε κάθε περίπτωση, ισχύει ότι «Οι πιστώσεις που εγγράφονται στον προϋπολογισμό και αφορούν στην κάλυψη δαπάνης για τη σίτιση μαθητών μουσικών και καλλιτεχνικών γυμνασίων και λυκείων, υπολογίζονται στο ύψος των ποσών που αποδόθηκαν στον δήμο για τη σχολική χρονιά 2017-2018», όπως αναφέρεται στην υπ’ αριθμ. 55905/2019 κυα».

Στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2020 και εφεξής, οι επιχορηγήσεις που λαμβάνουν οι δήμοι για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι», εγγράφονται με ανάπτυξη στον Κ.Α. 0629 «Λοιπά έσοδα από θεσμοθετημένους πόρους, δεδομένου ότι πηγή χρηματοδότησης του εν λόγω προγράμματος αποτελεί πλέον ο Κρατικός Προϋπολογισμός.

Στον Κ.Α.Ε 0715 «Τέλος διαφήμισης της κατηγορίας Δ' του άρθρου 15 του ΒΔ 24/9-20/10/1958 (άρθρο 9 Ν 2880/2001)» και στον Κ.Α.Ε. 0441 «Τέλος ακίνητης περιουσίας (άρθρο 24 Ν 2130/93)» θα εγγραφούν τα ποσά που αποδόθηκαν (εισπράχθηκαν) από κάθε δήμο το έτος 2018. Οποιεσδήποτε διαφορές προκύψουν, θα αποτυπωθούν στον προϋπολογισμό του δήμου μετά από σχετική αναμόρφωσή του.

Το ΥΠΕΣΔΑ είναι αρμόδιο για τον σχεδιασμό και την εκτέλεση της στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση.

Ως προμήθεια νοείται η τοποθέτηση και θέση σε λειτουργία εξοπλισμού σε υποδομές που υπάρχουν και με τις οποίες εξασφαλίζεται η άμεση και απρόσκοπτη λειτουργία του εν λόγω εξοπλισμού. Εάν απαιτούνται εργασίες υποδομές (ενδεικτικά: εκσκαφές, δίκτυα, φρεάτια, ρευματοδότηση, θεμελίωση, στερέωση, αγκύρωση κλπ) για την τοποθέτηση και θέση σε λειτουργία του εξοπλισμού, τότε πρόκειται για εργολαβία με επιμετρούμενες εργασίες και πρόβλεψη ειδικής ομάδας εργασιών στον π/υ που αποτελείται από τα στοιχεία εξοπλισμού (ως τεμάχια) με τιμές της αγοράς για τα εν λόγω στοιχεία.

Η τοποθέτηση ταρτάν ή/και χλοοτάπητα σε υφιστάμενο γήπεδο δεν αποτελεί προμήθεια αλλά εργολαβία διότι προκειμένου να είναι ολοκληρωμένη και λειτουργική η εν λόγω παρέμβαση θα πρέπει να συνοδεύεται από τις απαραίτητες συνοδές επεμβάσεις όπως π.χ. έργα αποστράγγισης, έργα διαμόρφωσης κλίσεων κλπ. Η απλή προμήθεια του υλικού και τοποθέτηση δεν εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία και την επίτευξη του στόχου της παρέμβασης σε βάθος χρόνου. Μπορούμε να αποδεχτούμε προμήθεια μόνο στην περίπτωση που υπάρχουν ήδη έτοιμες οι υποδομές και τα συνοδά έργα που προαναφέρονται, επισυνάπτοντας πάντα και την αντίστοιχη βεβαίωση αυτών (σύμφωνα με την ερώτηση 4).

Η δημιουργία αποδυτηρίων δεν συνίσταται στην απλή προμήθεια και τοποθέτηση ενός προκατασκευασμένου οικίσκου (τύπου ISOBOX) σε συγκεκριμένο χώρο. Αντιθέτως, αποτελεί εργολαβία καθώς συνοδεύεται από έργα προετοιμασίας του δαπέδου τοποθέτησης, έργα εξασφάλισης παροχής ύδρευσης και αποχέτευσης και ρευματοδότησης που είναι προφανώς απολύτως απαραίτητα για την λειτουργικότητα της παρέμβασης. Στην εργολαβία αυτή δύναται ο προκάτ οικίσκος να είναι ένα τεμάχιο προς προμήθεια αλλά θα πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύεται από τις προαναφερθείσες συνοδές - επιμετρούμενες εργασίες υποδομής.

Επισυνάπτω μια Βεβαίωση υπογεγραμμένη από την Τεχνική Υπηρεσία ή/και το Δήμαρχο, πως στην εγκατάσταση που πρόκειται να γίνει τοποθέτηση προμήθειας υπάρχουν ήδη όλες οι υποδομές και τα συνοδά έργα που είναι απαραίτητα και εξασφαλίζουν την λειτουργικότητα, την ασφάλεια και την ολοκλήρωση του έργου.

Σύμφωνα με την πρόσκληση IV «Κατασκευή, επισκευή και συντήρηση αθλητικών εγκαταστάσεων των Δήμων» το ανώτερο ποσό που μπορεί να διαθέσει το Υπουργείο Εσωτερικών είναι 600.000,00 € (συμπ. ΦΠΑ). Αν το συνολικό ποσό υπερβαίνει τις 600.000,00 € (συμπ. ΦΠΑ), ο Δήμος θα πρέπει να καλύψει από ιδίους πόρους το υπολειπόμενο ποσό.

Τα έσοδα του ενιαίου τέλους του έτους 2019 που αποδίδονται  στους Δήμους εντός των διοικητικών ορίων των οποίων λειτουργούν μονάδες προσωρινής φιλοξενίας μεταναστών, βάσει της υπ’ αριθμ. 1312/11.02.2020 (B΄ 407), θα εγγραφούν στους Κ.Α. 2111 «Τακτικά έσοδα από τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού» και 2115 «Τακτικά έσοδα από τέλος ακίνητης περιουσίας». Ο επιμερισμός του ποσού στους ανωτέρω Κ.Α. γίνεται κατά την κρίση του δήμου για την κάλυψη των αναγκών αυτού.Οι δαπάνες που καλύπτονται από τα σχετικά έσοδα είναι εκείνες που ούτως ή άλλως θα μπορούσαν να πληρωθούν από τα έσοδα που εγγράφονται στους ανωτέρω δύο Κ.Α.

Οι πιστώσεις που εγγράφονται στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2021 και αφορούν στην κάλυψη δαπανών επισκευών και συντηρήσεων σχολικών κτιρίων των Δήμων που συστήθηκαν με το άρθρο 154 του ν.4600/2019, παρατίθενται αναλυτικά ανά Δήμο ως ακολούθως:

Α/Α ΔΗΜΟΣ ΠΟΣΟ
1 ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ 45.200,00
2 ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΝΤΙΩΝ ΝΗΣΩΝ 233.600,00
3 ΝΟΤΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ 33.000,00
4 ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ 77.100,00
5 ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ 20.300,00
6 ΣΑΜΗΣ 14.700,00
7 ΣΕΡΒΙΩΝ 24.400,00
8 ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ 9.700,00
9 ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ 201.100,00
10 ΔΥΤΙΚΗΣ ΛΕΣΒΟΥ 73.300,00
11 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ 63.000,00
12 ΔΥΤΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ 33.800,00

Οι πιστώσεις που εγγράφονται στον ΚΑΕ 0441 «Τέλος ακίνητης περιουσίας (άρθρο 24 Ν 2130/93)», υπολογίζονται στο ύψος του ποσού που αποδόθηκε κατά το έτος 2019 (απόφαση κατανομής με ΑΔΑ: 6Ν8Ρ46ΜΤΛ6-ΦΗΟ).

Οι πιστώσεις που εγγράφονται στον ΚΑΕ 0715 ««Τέλος διαφήμισης της κατηγορίας Δ' του άρθρου 15 του ΒΔ 24/9-20/10/1958 (άρθρο 9 Ν 2880/2001)», υπολογίζονται στο ύψος των ποσών που αποδόθηκαν κατά το έτος 2019 (απόφαση κατανομής με ΑΔΑ:6Φ6046ΜΤΛ6-ΡΤΦ).

Η κατανομή εσόδων από το Φόρο Ζύθου (άρθρο 9 ΝΔ 703/70, άρθρο 12 Ν 1080/80) στους δήμους έχει καταργηθεί και ως εκ τούτου στον ΚΑΕ 0512 δεν πρέπει να εγγραφεί ποσό.

Τα έσοδα που αποδίδονται στους δήμους από το Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ για την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών από τις Δομές των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) αρμοδιότητας τους, βάσει της υπ’ αριθμ. 76686/11.11.2020 (ΑΔΑ: ΩΥΧΟ46ΜΤΛ6-5ΨΕ) απόφασης, θα εγγραφούν στον Κ.Α. 1216 «Από εθνικούς πόρους (μέσω του εθνικού τμήματος του Π.Δ.Ε.)».

Για το σκέλος των δαπανών:

  • στην περίπτωση που η αρμοδιότητα λειτουργίας των ΚΔΑΠ ανήκει σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου του δήμου, το σχετικό ποσό θα εγγραφεί στον K.A. 6715 «Επιχορήγηση δημοτικών ή κοινοτικών ΝΠΔΔ» ενώ
  • στην περίπτωση που η αρμοδιότητα λειτουργίας των ΚΔΑΠ ανήκει σε κοινωφελή δημοτική επιχείρηση, το σχετικό ποσό θα εγγραφεί στον K.A 6738 «Χρηματοδοτήσεις κοινωφελών δημοτικών επιχειρήσεων (άρθρου 259 παρ.1 ΚΔΚ)»
1 9 10 11