ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Τρίτη 17 Ιουνίου 2025

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ κ. Γ. Ν. ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ «ΒΗΜΑ FM» ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ Β. ΧΙΩΤΗ KAI Ν. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 

τηλ 213-1313581, 213-1313604

fax  210-3393530  210-3636429

email: press­­_office_ypes@ypes.gov.gr

           

ΑΘΗΝΑ, 16 Μαΐου  2011

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ κ. Γ. Ν. ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ «ΒΗΜΑ FM» ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ Β. ΧΙΩΤΗ KAI Ν. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Συνεχίζουμε την παράδοση κάθε Δευτέρα να έχουμε έναν εκλεκτό προσκεκλημένο και να ανοίγουμε κάποια θέματα έτσι λίγο παραπάνω από το κανονικό.

            Σήμερα μας έχει κάνει τη τιμή να έρθει στο στούντιο, να εγκαταλείψει όλες τις πολλές ασχολίες που έχει ο Υπουργός Εσωτερικών, ο κύριος Γιάννης Ραγκούσης. Καλημέρα κύριε Ραγκούση. Ευχαριστούμε πολύ που είστε μαζί μας.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Καλημέρα κύριε Χιώτη, καλημέρα κύριε Παπαδόπουλε. Εγώ ευχαριστώ και είναι δική μου η τιμή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Στρος Καν. Ένας πολιτικός που βλέπει όλο αυτό το πράγμα, εκτός του ότι ξαφνιαστήκατε και είναι πολύ λογικό. Η πρώτη ανάγνωση που κάνατε όταν ακούσατε αυτήν την είδηση, ποια ήταν;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Κοιτάξτε, ανθρώπινα ήταν μία είδηση η οποία δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι σε όλους μας προκαλεί ένα σοκ. Ιδίως δε, πράγμα που δεν μπορεί να το πει κανείς παρά μόνο ένα Δικαστήριο, αν είναι αλήθεια αυτό. Ένα σοκ και μία οργή, πρέπει να σας πω.

            Τώρα, βέβαια από την άλλη καταλαβαίνει κανείς, εμείς είμαστε υποχρεωμένοι αμέσως το μυαλό μας να πάει στις πολιτικές επιπτώσεις μιας τέτοιας εξέλιξης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Ακριβώς. Αυτό θα σας έλεγα.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Οι οποίες, όπως είναι επίσης γνωστό, δεν είναι ούτε αμελητέες, ούτε ανύπαρκτες. Μένει βέβαια ακόμη κανείς να δει και να τις αποτιμήσει στηn πορεία. Πάντως, γεγονός είναι ότι πρόκειται για μία ιστορία πραγματικά συγκλονιστική και μοναδική στο είδος της, νομίζω θα γράψει ιστορία και μάλιστα θα γράψει ιστορία με μελανά γράμματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Θα μας πάρει πίσω εμάς στις διαβουλεύσεις που έχουμε με το Δ.Ν.Τ. ή ο Οργανισμός είναι Οργανισμός που έχει τους μηχανισμούς του και λειτουργεί κανονικά, δεν θα την επηρεάσει;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Νομίζω και τα δύο, κύριε Χιώτη. Αναπόφευκτα, ήδη τώρα που συνεδριάζει το Eurogroup υπάρχουν κάποιες αλλαγές. Θα υπάρξει παρουσία κάποιων που θα αντικαθιστούν τον κύριο Στρος Καν, αυτό δεν μπορεί να είναι χωρίς επιπτώσεις.

            Τώρα, βέβαια η ζωή προχωράει, οι θεσμοί είναι θεσμοί. Έχουν τις λειτουργίες τους, έχουν τους κανόνες τους. Νομίζω θα ξεπεραστεί, αλλά είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει μία μεταβατικότητα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Μαθαίνουμε ότι μόλις τώρα έφυγαν οι επικεφαλής της τρόικα για να συμμετάσχουν στο Eurogroup στις Βρυξέλλες. Υπάρχουν πληροφορίες ότι η τρόικα μας πιέζει να μην έχουμε μόνο μετατάξεις, αλλά να προχωρήσουμε και σε απολύσεις σε συνδυασμό με τις αποκρατικοποιήσεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Τα το στηρίξετε;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Καταρχήν, κύριε Παπαδόπουλε, να σας πω ότι μιλώντας για το θέμα μετατάξεις ή από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα προς το δημόσιο, ενδεχομένως μιλώντας ή θέτοντας κανείς και ζήτημα απολύσεων, αυτό που πρέπει να υπογραμμίσουμε είναι, ότι το σημαντικότερο από όλα για τη χώρα είναι πως οδεύουμε σε ένα πολύ μικρότερο κράτος από αυτό που μέχρι πρότινος είχαμε.

            Πρέπει να σας πω ότι με πολύ λελογισμένους υπολογισμούς, είτε πάρουμε σαν βάση το 2009, είτε πάρουμε σαν βάση το 2010, σε περίπου 3 χρόνια η Ελλάδα θα έχει ένα δημόσιο στο οποίο θα εργάζονται περίπου 200.000, από 150.000 ως 200.000 λιγότεροι άνθρωποι, άρα και θα μισθοδοτούνται.

            Με τις διάφορες αποφάσεις που αναγκαστήκαμε να πάρουμε πέρσι όσον αφορά τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων σε συνδυασμό με τις αποχωρήσεις, σημαίνει ότι θα έχουμε ένα δημόσιο στο οποίο από τη μια θα εργάζονται από 150.000 ως 200.000 λιγότεροι άνθρωποι, από την άλλη το μισθολογικό κόστος που επιβαρύνει τον προϋπολογισμό, θα έχει πέσει από το 2009 τουλάχιστον κατά 30%, θα οδεύει το 2013 προς τα 16 δις ευρώ και πρέπει να σας πω ότι αυτό θα είναι ένα από τα πιο χαμηλά κόστη λειτουργίας δημόσιας διοίκησης, τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και στις χώρες του ΟΟΣΑ.

            Άρα, δημοσιονομικά, η Ελλάδα πηγαίνει σε μία πολύ θετική κατεύθυνση πάντα με στόχο να αποκτήσει ένα μικρό και βέβαια το άλλο μεγάλο στοίχημα είναι ένα ποιοτικά καλό στη λειτουργία του κράτος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Μέχρι τώρα πάντως λέγαμε ότι απολύσεις δεν θα γίνουν στο δημόσιο. Θα γίνουμε μετατάξεις, θα διακοπούν οι ορισμένου χρόνου συμβάσεις, αλλά αυτός που είναι μόνιμος υπάλληλος ή έχει αορίστου χρόνου μέχρι τώρα δεν κινδύνευε με απόλυση.

            Αυτό που λέγεται τώρα είναι ότι η τρόικα μας πιέζει κάποια μερίδα δημοσίων υπαλλήλων που απασχολούνται σε ΔΕΚΟ ή σε οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, να απολυθούν.

            Ως Υπουργός Εσωτερικών λοιπόν σας ρωτούμε. Υπάρχει τέτοια περίπτωση;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Δεν θα παραλείψω να απαντήσω και σε ερώτηση και προηγουμένως του κυρίου Παπαδόπουλου, αλλά πρέπει να δώσω αυτά τα στοιχεία και να υπογραμμίσω, γιατί με βάση αυτά θα καταλάβετε πώς ακριβώς τεκμηριώνεται η απάντηση που θα σας δώσω στη συνέχεια.

            Ήδη για παράδειγμα επιστρέφοντας λίγο να ολοκληρώσω το συλλογισμό μου, το 2010 αποχώρησαν 53.000 άνθρωποι από το δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

            Μέχρι στιγμής έχουμε δώσει την έγκριση να προσληφθούν μόνο 1.000. Αυτό στην πραγματικότητα σημαίνει ότι έχουν αποχωρήσει 52.000 άνθρωποι από το δημόσιο σε ένα χρόνο. Τώρα θέλετε να το πούμε με τον όρο αποχώρηση, πάντως αυτό είναι το τελικό αποτέλεσμα.

Από την άλλη, θέλω να ξέρετε και αυτό έχει μεγάλη επίσης σημασία, ότι δημοσιονομικά το να μην είχαν έρθει 1.500 περίπου εργαζόμενοι από τον ΟΣΕ προς τις διάφορες υπηρεσίες του δημοσίου, θα ισοδυναμούσε ως όφελος, αν δεν είχαν έρθει, αν είχαν απολυθεί, που ενδεχομένως να το υποστηρίζει κάποιος, το δημοσιονομικό όφελος θα ήταν σχεδόν μηδαμινό. Πρέπει να σας πω ότι είναι κάποιες λίγες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, εάν το δει κανείς μακροπρόθεσμα. Γιατί αν το δει κανείς βραχυπρόθεσμα, όσο και αν σας κάνει εντύπωση, απόλυση εργαζομένων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα αντί να μεταταγούν προς τον δημόσιο τομέα, συνεπάγεται αύξηση του κόστους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Θα πληρώσεις αποζημίωση και λοιπά.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Γιατί ακριβώς θα πληρώσεις αποζημιώσεις, θα σταματήσουν να πληρώνουν εργοδοτικές εισφορές. Δηλαδή, όταν αυτά όλα τα  υπολογίσεις δεν προκύπτει βραχυπρόθεσμα όφελος, προκύπτει κόστος.

Τώρα, το βραχυπρόθεσμα έχει την αξία του διότι μιλάμε για τις δύο χρονιές το 2011 και το 2012 που είναι οι κρίσιμες για να καταφέρει η Ελλάδα να συμμαζέψει τα δημόσια οικονομικά της, για να μπορέσει με το καλό να ξαναβγεί στις αγορές, να ανακτήσει τη διεθνή της αξιοπιστία.

Άρα, λοιπόν, πηγαίνοντας κανείς σε μία λύση που, ακόμα και αν το δει μακροπρόθεσμα, δεν έχει δημοσιονομικό όφελος, και βραχυπρόθεσμα έχει και δημοσιονομικό κόστος, νομίζω ότι θα ήταν τελείως ανόητο ή παράλογο με δημοσιονομικά κριτήρια να έλεγε κανείς απολύστε αυτούς τους ανθρώπους. Αυτό είναι το ένα κομμάτι. 

Το δεύτερο κομμάτι είναι το εξής. Έχω και έχουμε ανακοινώσει εδώ και καιρό, περίπου ένα μήνα, ότι αυτό το σύστημα των τυφλών μετατάξεων βρίσκεται σε μία αντίθεση με το σύστημα των αξιοκρατικών προσλήψεων, διότι όταν κάνουμε μία πρόσληψη στο δημόσιο, εδώ και 1-1,5 χρόνο, πάσης φύσεως πρόσληψη, υπάρχει μία αξιοκρατική διαδικασία που μπαίνει στο τραπέζι.

Περνάει από τα χέρια της ανεξάρτητης αρχής του ΑΣΕΠ, όποιος είναι ικανός μπαίνει, όποιος δεν είναι ικανός δεν μπαίνει στο δημόσιο.

Η διαδικασία των τυφλών μετατάξεων, των οριζόντιων μετατάξεων έχει την αντίθεση, σε σχέση με την προηγούμενη διαδικασία, ότι άρα μπαίνουν στο δημόσιο όλοι ανεξαρτήτως αν είναι άξιοι για αυτό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Μπαίνει ένας εργαζόμενος στον ΟΣΕ, στα μουσεία ας πούμε, και μπορεί να μην μπορεί να κάνει την δουλειά του εκεί πέρα. Είναι αεροσυνοδός ας πούμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Άρα περνάτε τις μετατάξεις τώρα από ΑΣΕΠ;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Άρα, λοιπόν, όπως έχουμε πει, θέλουμε να κάνουμε το επόμενο βήμα γιατί πρέπει να σταματήσει αυτό το τυφλό σύστημα των μετατάξεων, να μην πάμε στο τυφλό σύστημα των απολύσεων αλλά να πάμε σε ένα σύστημα αξιολόγησης. Σε ένα σύστημα αξιολόγησης που πράγματι θα επιβεβαιώνει αν όντως, όπως και στις προσλήψεις έτσι και στις μετατάξεις, κάποιος είναι άξιος να περάσει στο δημόσιο.

Και θέλω να σας πω εδώ, ας πάρουμε τα δύο άκρα. Στη μία περίπτωση που κάποιος δεν είναι άξιος διότι δεν είναι επιμελής, δεν είναι ευσυνείδητος, δεν είναι συναδελφικά σε σχέση τους ανθρώπους με τους οποίους εργάζεται, να το πω έτσι απλά, εντάξει, αυτός δεν μπορεί να πει κανείς ότι αυτόματα πρέπει να συνεχίσει να επιβαρύνει τον Έλληνα φορολογούμενο.

Αν όμως από την άλλη, να πάρουμε το άλλο άκρο, και υπάρχουν ευτυχώς πάρα πολλά τέτοια παραδείγματα, έχεις να κάνεις με εργαζόμενους καταρτισμένους, εκπαιδευμένους, συγκροτημένους και απολύτως αποδοτικούς, αυτούς γιατί να τους χάσεις;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Ποιος θα το κρίνει αυτό; Ποιος θα κρίνει ποιος θα περάσει και ποιος δεν θα περάσει; Γιατί θα μπορούσε να είναι σαν αυτό που έκανε ο κύριος Παυλόπουλος, με τα δικά μας παιδιά να περνάνε και τα άλλα όχι, με τη συνέντευξη.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Είναι πολύ σωστό και πολύ κρίσιμο αυτό το σημείο, κύριε Παπαδόπουλε, γιατί αν δεν δώσουμε εγγυήσεις διαφάνειας αλλά και εγγυήσεις αξιοκρατίας στην επιλογή και αντικειμενικότητας στην επιλογή, τότε πράγματι όποιος και να ήταν δημόσιος υπάλληλος θα αντιδρούσε, διότι θα σου έλεγε: εντάξει, εσείς δεν θα το κάνετε, και αν αύριο το πρωί μας πάρουν στα χέρια τους κάποιοι που κρίνουν τα πράγματα πάλι κομματικά;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Βέβαια, θα γυρίσουμε στις πράσινες συνεντεύξεις και όλα αυτά.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Για αυτό το λόγο μόνο το ΑΣΕΠ, μόνο η ανεξάρτητη αρχή του ΑΣΕΠ θα μπορούσε να αναλάβει μία τέτοια διαδικασία και να παρέχει τα απαραίτητα αντικειμενικά εχέγγυα, τα εχέγγυα αντικειμενικότητας δηλαδή για το ότι αυτές οι διαδικασίες θα οδηγούν στο ποιοτικό αποτέλεσμα που πρέπει να οδηγούν.

Αυτό είναι μία μεγάλη μεταβολή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Άρα, κάποιοι θα κοπούν.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Άρα κάποιοι θα κοπούν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Είναι πολύ σοβαρό αυτό που λέτε.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Άρα κάποιοι θα κοπούν αν δεν αξίζουν πράγματι να συνεχίσουν να δουλεύουν στο δημόσιο τομέα, άρα δεν πρέπει να συνεχίσουν να επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο.

Σας λέω δε ότι εάν μπει το στοιχείο της αξιολόγησης, γιατί αυτό που τελικά έρχεται δεν είναι οι απολύσεις, αυτό που έρχεται είναι η αξιολόγηση. Εάν γνωρίζουν οι εργαζόμενοι ότι θα αξιολογηθούν, τότε στη συντριπτική τους πλειοψηφία θα αξιολογηθούν θετικά διότι θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα του ελληνικού κράτους είναι ότι δεν υπάρχει ένα σύστημα αξιολόγησης εδώ και πολλά χρόνια, άρα κανείς δεν φροντίζει ή δεν έχει κάποιο κίνητρο να αποδίδει όλο και καλύτερα.

Άπαξ και αυτό το σύστημα εγκατασταθεί, τότε δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι όλοι θα δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό. Όσοι δεν τον δώσουν….

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Και αν κανείς φοβάται ότι δεν θα περάσει την αξιολόγηση, θα προτιμήσει να φύγει έτσι και αλλιώς.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Και αυτό θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς ότι είναι σαφώς μία εκδοχή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Εσείς θα θέσετε κάποιο περιορισμό; Δηλαδή θα πείτε στο ΑΣΕΠ: από τους 4 που θα δίνουν, τους 3 χρειάζομαι; Ή αν κριθεί από το        ΑΣΕΠ ότι όλοι χρειάζονται να μπαίνουν όλοι;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Σας ξαναλέω ότι δημοσιονομικό και αριθμητικό ζήτημα δεν υπάρχει. Είναι πολλοί λίγοι αυτοί οι οποίοι πρόκειται να μεταταχθούν από τις ΔΕΚΟ προς το δημόσιο.

            Επίσης, σας θυμίζω ότι μέσα στο 1 προς 5 το περίφημο, που καλό είναι να το εξηγήσουμε λίγο γιατί ακούνε πάρα πολλά τέτοια καινούρια σχήματα λόγου και δεν έχουν μάθει ακριβώς ποια είναι η ουσία τους, περιλαμβάνονται μετατάξεις στο 1 προς 5. Το 1 προς 5 τι είναι; Είναι ένας πολύ απλός κανόνας που λέει, ότι αν τη μια χρονιά αποχωρήσουν 10.000 άνθρωποι, την επόμενη χρονιά έχεις δικαίωμα να προσλάβεις μόνο 2.000, δηλαδή 1 προς 5. Το 20% δηλαδή των αποχωρήσεων για την επόμενη χρονιά.

Σε αυτούς που προσλαμβάνεις την επόμενη χρονιά, συμπεριλαμβάνονται και αυτοί που μετατάσσονται. Σας το κάνω συγκεκριμένο. Το 2010 αποχώρησαν από τον δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα 53.000 άνθρωποι.

Μπορούμε να προσλάβουμε μέγιστο αριθμό 10.600.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Ή να μετατάξουμε.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Μέσα εκεί έχουμε ήδη συμπεριλάβει και τους 1.500 για παράδειγμα που από τον ΟΣΕ ήρθαν σε διάφορες υπηρεσίες του δημοσίου. Άρα, αριθμητικό και δημοσιονομικό ζήτημα δεν υπάρχει.

            Σας επαναλαμβάνω ότι βραχυπρόθεσμα κόστος θα υπήρχε. Είμαστε αντίθετοι σε μία λογική τυφλών απολύσεων, είμαστε όμως αντίθετοι και στο να συνεχίζεται μία αναγκαστική προς το παρόν επιλογή των τυφλών μετατάξεων, ιδίως σε ένα δημόσιο που θέλουμε να του δημιουργήσουμε όλες τις προϋποθέσεις για να πάρει μπρος ως κρατική μηχανή σε όλα τα επίπεδα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Να κάνουμε τη διακοπή επειδή είναι πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση και φαντάζομαι θα έχει καθηλώσει και τον κόσμο. Εδώ συζητάμε ένα καινούριο σύστημα τώρα πια. Να κάνουμε τη διακοπή για τις διαφημίσεις κύριε Υπουργέ και να επιστρέψουμε να λύσουμε και όλες τις απορίες μας.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Στο στούντιο μαζί μας ο κύριος Γιάννης Ραγκούσης, ο Υπουργός Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Το είπα σωστά;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Στο 54010 μπορείτε να μας στέλνετε τις παρατηρήσεις σας, τις ερωτήσεις σας για τον Υπουργό ή ότι άλλο θέλετε.

            Η απορία που έχω κρατήσει από τη προηγούμενη συζήτησή μας είναι, πότε αυτό το σύστημα αξιολόγησης των υπαλλήλων που είναι υπό μετάταξη θα αρχίσει να λειτουργεί.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Η προσπάθειά μας είναι εμείς να ετοιμαστούμε το συντομότερο. Έχει μεγάλη σημασία να σας τονίσω κάτι το οποίο βεβαίως διαφεύγει της ευρύτερης δημόσιας συζήτησης που διεξάγεται για τα ζητήματα στη Δημόσιας Διοίκησης, αλλά το καταλαβαίνω γιατί είναι περισσότερο εσωτερικό της θέμα, είναι ότι εμείς έχουμε ήδη κάνει μία πολύ μεγάλη πρόοδο τον τελευταίο χρόνο σε ποιο σημείο;

            Στο σημείο του να εγκατασταθούν διευθυντικά στελέχη στο δημόσιο τα οποία δεν εξαρτώνται από κανέναν. Στηρίζονται και έχουν για αυτό επιλεγεί αποκλειστικά και μόνο στα προσόντα τους, στα αντικειμενικά τους προσόντα.

            Έχουμε φύγει δηλαδή από το κράτος που ο εκάστοτε Υπουργός, επικεφαλής φορέα αποφάσιζε ποιος θα είναι Διευθυντής, γενικός Διευθυντής και Προϊστάμενος, και έχουμε πάει σε ένα σύστημα στο οποίο μόνο τα αντικειμενικά κριτήρια, και τώρα θα μπει και η συνέντευξη, προσδιορίζουν ποιος είναι άξιος να είναι Προϊστάμενος και λοιπά.

            Άρα έχουμε ένα στρώμα διευθυντικών στελεχών στο δημόσιο αντικειμενικά επιλεγμένο και με αξιοκρατικό τρόπο, το οποίο και θα πάρει αυτό ακριβώς το βάρος σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ, για να βγάζει κάθε φορά να κάνει τη συνέντευξη και να βγάζει την όποια απόφαση σχετικά με το αν είναι πράγματι κάποιος άξιος να συνεχίσει την πορεία του στο ελληνικό δημόσιο ή όχι.

            Επίσης να σας πω, και αυτό έχει μεγάλη σημασία, ότι συγκροτήθηκε ήδη ένα Πενταμελές ανεξάρτητο όργανο αποτελούμενο από 4 μέλη του ΑΣΕΠ και ένα του Συνηγόρου του Πολίτη, το λεγόμενο ΕΙΣΕΠ, Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊστάμενων, το οποίο και είναι το αρμόδιο πια όργανο για να κάνει όλες τις συνεντεύξεις και να αποδίδει βαθμό αξιολόγησης στα διευθυντικά στελέχη του δημοσίου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Τώρα, άκουγα τη περασμένη εβδομάδα τον κύριο Λοβέρδο που έλεγε, έχουμε πει οι προσλήψεις να είναι 1 προς 5. Εγώ λέω, έλεγε ο κύριος Λοβέρδος, γιατί όχι και μηδέν προς 5 αν πρόκειται να περισταλεί αυτό το κόστος που προσπαθούμε να κόψουμε.

            Συζητάτε και κάτι τέτοιο;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Εμείς, όπως μπορεί να αποδειχθεί από τη διαχείριση της υπόθεσης προσλήψεων που κάνουμε και θα σας πω τι εννοώ ακριβώς. Ήδη κινούμαστε σε μία κατεύθυνση όσο το δυνατόν μεγαλύτερης μείωσης των προσλήψεων.

            Πρέπει να σας πως ότι ενώ με βάση τον κανόνα 1 προς 5 θα μπορούσαμε να έχουμε προσλάβει 10.600 ανθρώπους από 1η Ιανουαρίου, θα κλείσουμε το πρώτο εξάμηνο του ’11 έχοντας δώσει έγκριση να προσλάβουμε μόνο 1.200 ανθρώπους. 1.000 στον τομέα της υγείας και 200 στον τομέα της δικαιοσύνης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Θα σας πει κάποιος ότι τις κρατάτε για τις εκλογές να τις κάνετε όλες μαζί.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Άρα είμαστε ήδη 1 προς 10 αν το δούμε σε αυτή τη βάση. Θέλω να σας πω ωστόσο, ότι εγώ έχω ξαναπεί ότι υπάρχουν ορισμένοι νευραλγικοί τομείς στο δημόσιο.      Θα σας πω δυο τρία πολύ χαρακτηριστικά παραδείγματα.

            Η υπηρεσία ΔΙΑΣ της αστυνομίας και άλλες ενδεχομένως μονάδες της αστυνομίας. Οι νοσοκομειακές μονάδες, οι εντατικές μονάδες, τα νοσοκομεία Παίδων και ούτε καθεξής. Ακόμα και τα ΚΕΠ, σας λέω, τα οποία εάν και κατά πόσο έχουν ανάγκη ή δεν έχουν ανάγκη ανθρώπινου δυναμικού που πρέπει να προσληφθεί μόνο οι αρμόδιοι Υπουργοί μπορούν να το πιστοποιήσουν αυτό.

Δεν μπορεί ένας τρίτος Υπουργός να έρθει και να πει και ω μη γένοιτο, σας λέω ένα παράδειγμα, να πω εγώ στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ότι δεν εγκρίνονται οι προσλήψεις δασοπυροσβεστών, να έχουμε φωτιές το καλοκαίρι, κούφια η ώρα που το ακούει, να καούν τα δάση μας και να λέμε μετά τι ανοησία για 300 ανθρώπους, ας πούμε, κάηκαν τα δάση μας.

Λοιπόν, τέτοια συζήτηση και τέτοια εξέλιξη δεν μπορεί να υπάρξει στη χώρα.

Σας τονίζω δε ότι και 0 να κάναμε τις προσλήψεις, το δημοσιονομικό όφελος δεν θα υπερέβαινε περίπου για το υπόλοιπο του 2011 τα 70 εκατομμύρια ευρώ. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι πρόκειται για ένα κονδύλι το οποίο σε καμία περίπτωση δεν θα δικαιολογούσε μία στενή και τυφλή προσέγγιση.

Εμείς τι είπαμε, και έχουμε συνεννοηθεί και με το Υπουργείο Οικονομικών για αυτό, ότι αλλού υπάρχει πράγματι πολύ ψαχνό. Πού είναι; Είναι στις προσλήψεις των συμβασιούχων.

Είχαμε πει, και μάλιστα αυτό είχε περάσει και ως συμφωνία και με την τρόικα, να μειωθούν οι προσλήψεις των συμβασιούχων από πέρσι κατά 15%. Άρα φέτος να προσληφθούν περίπου 50.000 άνθρωποι.

Το κόστος πρόσληψης αυτών των 50.000 συμβασιούχων και αυτή τη χρονιά και κάθε χρονιά από τις επόμενες, ισοδυναμεί με πάνω από 1 δις ευρώ.

Άρα η απόφασή μας είναι να πάμε σε ένα δραστικό περιορισμό στις προσλήψεις συμβασιούχων και όχι στις απολύσεις, γιατί έτσι και αλλιώς λήγουν οι συμβάσεις τους και δεν νοείται θέμα απόλυσης. Να πάμε σε 50% περιορισμό των προσλήψεων των συμβασιούχων, άρα να πετύχουμε μία σημαντική εξοικονόμηση της τάξης των 500 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο. Και βεβαίως στο θέμα των προσλήψεων να κάνουμε μία όσο το δυνατόν πιο σφικτή και λελογισμένη χρήση, ακόμα και αυτού του περιθωρίου των 10.600 προσλήψεων που σας είπα. 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Διάβασα ότι σε ένα πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο είπατε πως ενώ το κόστος το μισθολογικό των δημοσίων είναι 22 δις, το κόστος της υγείας, της πρόνοιας και της ασφάλισης φτάνει στα 55 δις. Άρα, λοιπόν, τι εννοείτε; Ότι πρέπει από εκεί να γίνουν οι περικοπές;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Ναι, και μάλιστα με την ευκαιρία να σας πω ότι εγώ θεωρώ ότι υπήρξε ένα πρόβλημα εκεί διότι η ερμηνεία που δόθηκε ήταν μία κλασικού τύπου ερμηνεία: αν το λέει ο ένας υπουργός για τον άλλο υπουργό. Μακριά από εμένα αυτές οι λογικές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Είπε ο Ραγκούσης για το Λοβέρδο ή δεν ξέρω εγώ.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Μακριά από εμένα αυτές οι λογικές. Εγώ το είπα και το ξαναλέω ότι αυτά δεν είναι προβλήματα ούτε του Ραγκούση, ούτε του Λοβέρδου, ούτε της Κατσέλη. Αυτά είναι προβλήματα της χώρας.

Και η έννοια η δική μου, και φαντάζομαι όλων των συναδέλφων, είναι τα προβλήματα της χώρας να αναδείξουμε.

Αυτό που πράγματι είπα, κύριε Παπαδόπουλε, έχετε δίκιο, είναι ότι το μισθολογικό κόστος στο δημόσιο από τα 22 που τα παραλάβαμε το 2009 τείνει να κατέβει στα 16 δις, ενώ οι δαπάνες για υγεία, ασφάλιση και πρόνοια, με βάση τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών πάνω στα οποία χτίστηκε το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα όπως το συζητήσαμε στο υπουργικό συμβούλιο, παραμένουν και θα παραμείνουν και τα επόμενα χρόνια στα 55 δις.

Αυτό δεν είναι πρόβλημα της Κυβέρνησης, αυτό είναι πρόβλημα της χώρας. Και το μεγάλο μου άγχος, αν θέλετε, είναι ότι όσο δεν συγκεντρώνεται η συζήτηση της κοινωνίας πάνω σε αυτό το κονδύλι, άρα όσο δεν συμφωνούμε ως Έλληνες τι πρέπει να κάνουμε για να μειωθεί, θα συνεχίζουν, παρά τις προσπάθειες στους υπόλοιπους τομείς, να παράγονται ελλείμματα, άρα θα παραμένει η ανάγκη δανεισμού της χώρας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Άρα αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κόψουμε τα κοινωνικά επιδόματα ως ένα σημείο, να μειώσουμε τη σπατάλη των νοσοκομείων και τέτοια πράγματα.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Για τη σπατάλη των νοσοκομείων δεν έχω καμία αμφιβολία. Για τα επιδόματα θα μπορούσα να σας το πω αν είχα μία εικόνα αναλυτική τι περιλαμβάνεται μέσα στα 55 δις.

Άρα λοιπόν η πρότασή μου είναι ότι πρέπει η χώρα και το σύνολο των Ελλήνων, να κοιτάξουμε βέβαια πρώτα εμείς, μην παρεξηγηθώ σε αυτό, η ευθύνη δική μας είναι σε τελική ανάλυση ή θα είναι στο τέλος, για να μιλήσω και με τέτοιους όρους, να ανοίξουμε τον φάκελο 55 δις ως χώρα και ως κοινωνία και ό,τι αποφάσεις χρειαστεί να πάρουμε για αυτό, να τις πάρουμε, δεδομένου ότι εάν, οι αριθμοί είναι αμείλικτοι, για αυτά δεν πάρουμε αποφάσεις τότε δεν ξέρω αν θα έχουμε λύσει το πρόβλημα. Ή να το πω διαφορετικά, δεν θα το έχουμε λύσει το πρόβλημα της χώρας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Λοιπόν, θα πρέπει να διακόψουμε εδώ για να ακούσουμε τους τίτλους των ειδήσεων. Αμέσως μόλις επιστρέψουμε θέλουμε να μιλήσουμε λίγο για το ενιαίο μισθολόγιο, γιατί ακούει ο κόσμος ενιαίο μισθολόγιο και θεωρεί ότι αυτό θα σημαίνει νέα μείωση των αποδοχών του.

Να μιλήσουμε για την τρόικα, τι μας ζητάει η τρόικα. Και να μιλήσουμε λίγο και για την Αθήνα με όλη αυτή την ένταση που υπάρχει τις τελευταίες ημέρες.

Τίτλοι ειδήσεων και αμέσως μετά πάλι μαζί με τον Υπουργό Εσωτερικών, τον κύριο Γιάννη Ραγκούση.

 

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Αρκετά μηνύματα προς τον Υπουργό Εσωτερικών τον κύριο Γιάννη Ραγκούση.  Σας διαβάζω ένα που είναι συναφές με την ερώτηση που σας έκανα.

            Θέλουμε να μας πείτε τελικώς πόσο πιεστική είναι η Τρόικα για να εκταμιευθεί η 5η δόση και να μας απαντήσετε και λίγο για αυτό τον θόρυβο που έχει δημιουργηθεί διότι υπάρχουν κάποιοι που υποστηρίζουν ότι με τις καινούργιες συμβάσεις που υπογράφουμε αίρεται η εθνική μας κυριαρχία και η ασυλία για κάθε ιδιωτική και δημόσια περιουσία.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Καταρχήν μια συνολική εικόνα για το τι ακριβώς στις συζητήσεις που έχουν γίνει με τα διάφορα υπουργεία έχει ακριβώς τεθεί στο τραπέζι δεν μπορώ να έχω παρά μόνο για οτιδήποτε σχετικό συζητήσαμε με τα δικά μας θέματα τα οποία σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό είναι θέματα τα οποία προκύπτουν να μην σας πω εξ ολοκλήρου, από έτσι και αλλιώς πολιτικές που είχαμε δεσμευθεί στον ελληνικό λαό ότι θα κάνουμε προκειμένου να αλλάξουμε το κράτος, να αλλάξουμε τη δημόσια διοίκηση αλλά και την Αυτοδιοίκηση.

            Τώρα, από εκεί και μετά ζητήματα νομίζω τέτοιου τύπου όπως κυριαρχίας και ούτω κάθε εξής, υποθήκευσης νησιών που γράφτηκαν και τέτοια πράγματα, νομίζω ότι είναι υπεραρκετή σε κάθε περίπτωση η τοποθέτηση του πρωθυπουργού, μάλιστα έγινε σε συνέντευξη προς ξένη εφημερίδα και η οποία νομίζω με τη φράση ότι ακόμη και η συζήτηση για ένα τέτοιο θέμα είναι προσβλητική για την Ελλάδα, νομίζω ότι έχει στείλει το σαφές μήνυμα εκεί που έπρεπε να το στείλει αν υπάρχουν όντως αποδέκτες ενός τέτοιου μηνύματος που δεν μπορεί να το απαντήσει κανείς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Πάντως υπάρχει η εντύπωση ότι η 5η δόση του δανείου δεν θα δοθεί εάν εμείς δεν προχωρήσουμε σε μαζικές αποκρατικοποιήσεις τις οποίες μας ζητά πιεστικά η Τρόικα και πρέπει να πω εδώ ότι συμφωνεί και Νέα Δημοκρατία μαζί σας εάν κάνετε κάτι τέτοιο.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Ναι, όπως ξέρετε η Κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ένα πλάνο αποκρατικοποιήσεων, πιστεύω ότι θα είναι τα βασικά μέρη και του μεσοπρόθεσμου, όχι απλώς πιστεύω αλλά ξέρω ότι θα είναι από τα βασικά μέρη του μεσοπρόθεσμου.

            Είναι προφανές ότι είναι μια προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε.  Εγώ προσωπικά θα προσέθετα ότι πρέπει να έχουμε επίγνωση ότι δεν είναι μια εύκολη ιστορία αυτή των αποκρατικοποιήσεων.  Διότι ταυτόχρονα πρέπει να συνδυάσεις και να πετύχεις πολλούς στόχους.  Από τον στόχο της διαφάνειας, της απόλυτης διαφάνειας και νομιμότητας έως και το στόχο της καλύτερης και πιο συμφέρουσας εξέλιξης για τα οικονομικά της χώρας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Λέτε ότι κάνατε ένα λάθος που δημιουργήσατε την προσδοκία ότι αυτό μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα, αυτό καταλαβαίνω ότι λέτε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

50 δις μέσα σε τρία χρόνια.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Εντάξει, είναι ο στόχος. Εάν δημιουργήσαμε όντως τέτοια προσδοκία εγώ νομίζω ότι αυτή η προσδοκία πρέπει το συντομότερο να επαναπροσδιοριστεί γιατί όντως είναι ένας νόμος που μακάρι να εξελιχθεί, δεν μπορεί να το αποκλείσει κανείς, αλλά η φύση των θεμάτων αυτών είναι τόσο πολύπλοκη και τόσο σύνθετη που δεν είναι το πιθανότερο από όλα, όλα αυτά να εξελιχθούν ως δια μαγείας και μέσα σε λίγους μήνες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Τι φταίει, κύριε Υπουργέ, και πιστεύει η κοινή γνώμη –προκύπτει και από τις δημοσκοπήσεις, μας το λένε και εμάς οι ακροατές- ότι λέμε ναι στην Τρόικα αυτά θα τα κάνουμε αλλά δεν τα κάνουμε.  Συγχωνεύσεις δημοσίων οργανισμών που δεν έχουν γίνει, κλειστά επαγγέλματα που δεν έχουν ανοίξει. Μια σειρά, για να μην παραθέτω τώρα παραδείγματα πολλά, δεσμεύσεων που έχουμε αναλάβει απέναντι στην Τρόικα οι οποίες δεν έχουν γίνει.

            Οφείλεται σε κακό συντονισμό;  Σε μικρή απόδοση υπουργείων;  Δημιουργείται μια πεποίθηση και στην Ευρώπη ότι τους λέμε συνεχώς ναι και δεν τα κάνουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Αυτό που είπε και η κυρία Διαμαντοπούλου ότι το μισό ΠΑΣΟΚ είναι κατά του μνημονίου.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Κοιτάξτε, εκείνο που θα μπορούσε να πει κάποιος στη θέση τη δική μου απαντώντας σε μια τέτοια ερώτηση νομίζω ότι είναι ότι πιθανότατα να υπάρχουν όντως πεδία στα οποία θα μπορούσε να συζητήσει κανείς το γιατί δεν έγινε αυτό που πλήρως έπρεπε να γίνει και ούτω κάθε εξής.

            Αλλά σίγουρα δεν είμαι εγώ σε θέση να κάνω μια τέτοια συζήτηση γιατί είναι ειδικές περιοχές.  Εκείνο από την άλλη που πρέπει να πω για να αποκαταστήσουμε…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Αν πείτε μια κουβέντα παραπάνω εσείς θα έχουμε πρωτοσέλιδα, οπότε καταλαβαίνω ότι πρέπει να είστε λίγο προσεκτικός.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Όχι, κύριε Χιώτη, θέλω να πω ότι για να δώσουμε πλήρως την εικόνα από την άλλη πρέπει να πούμε και τα παραδείγματα εκείνα τα οποία όχι απλώς έχουν γίνει όπως ακριβώς όχι μόνο η χώρα έχει δεσμευτεί προς την Τρόικα, αυτό είναι το λιγότερο για εμένα, όπως η χώρα όφειλε να κάνει για το δικό της το συμφέρον.  Τα οποία έχουν γίνει και μάλιστα σε μια κατεύθυνση απολύτως αποτελεσματική και ούτω κάθε εξής.

            Δηλαδή για παράδειγμα σας λέω ότι η ριζική αναμόρφωση του χάρτη της Αυτοδιοίκησης με την κατάργηση 4.000 δημοτικών επιχειρήσεων, 700 δήμων και ούτω κάθε εξής είναι γεγονός. Ότι οι δήμοι της χώρας αυτή τη στιγμή και ο δεύτερος βαθμός περνάνε έναν προληπτικό έλεγχο ώστε δεν μπορούν να δαπανήσουν πια κανένα ευρώ των Ελλήνων φορολογουμένων χωρίς να πάρουν έγκριση για αυτό από το Ελεγκτικό Συνέδριο, δηλαδή από τη δικαιοσύνη επίσης είναι γεγονός.

            Άρα θέλω να πω η παρέμβαση μέσα στο εσωτερικό του Δημοσίου.  Δεν υπάρχει καμία πρόσληψη που πια γίνεται αναξιοκρατικά στο Δημόσιο.  Υπάρχει αξιοκρατία στις επιλογές προϊσταμένων που σας είπα προηγουμένως. 

Υπάρχει το πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ μέσα από το οποίο βγαίνουν στη δημοσιότητα όλες οι αποφάσεις του κρατικού μηχανισμού και άρα έχουμε μείωση της διαφθοράς, έχουμε και λήψη ορθολογικών αποφάσεων.  Το νομοσχέδιο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης επίσης είναι γεγονός για να λειτουργεί ηλεκτρονικά το κράτος.

Το 40ωρο, που ήταν μία απόφαση δύσκολη για την Κυβέρνηση, μία απόφαση βασισμένη στην αρχή της δικαιοσύνης που έπρεπε να αποκατασταθεί μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών υπαλλήλων. Είναι γεγονός, θα αρχίσει να εφαρμόζεται μόλις το σχετικό νομοσχέδιο με το καλό ψηφιστεί από την ολομέλεια και δημοσιευτεί στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Αυτό θα γίνει πριν το φθινόπωρο; Γιατί είχα μείνει με την εντύπωση ότι θα …..

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Ναι, ναι, θα γίνει άμεσα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Θα γίνει άμεσα;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Ναι θα γίνει άμεσα. Εκείνο που θα γίνει από το φθινόπωρο, για να προετοιμαστεί σωστά, θα είναι μία στοχευμένη και συντεταγμένη απογευματινή λειτουργία κάποιων δημοσίων υπηρεσιών που συναλλάσσονται με τον πολίτη.

Και μάλιστα να σας το δώσω και αυτό σαν πληροφορία, για να φτάσουμε στη σωστή επιλογή των υπηρεσιών που πρέπει να λειτουργούν κάποια απογεύματα την εβδομάδα, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα ανεβάσουμε ένα portal ειδικό στο οποίο θα μπορούν, όσοι μπορούν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή άμεσα, όσοι δεν μπορούν, μέσω ΚΕΠ ή τηλεφώνου, να δίνουν σε εμάς τρεις κρίσιμες πληροφορίες.

Η πρώτη κρίσιμη πληροφορία είναι πού ταλαιπωρήθηκαν, πού συνάντησαν πρόβλημα στη εξυπηρέτησή τους, με ποια δημόσια υπηρεσία. Πού αποκόμισαν μία θετική εμπειρία στη συναλλαγή τους με το δημόσιο, δεύτερη πληροφορία που έχουμε ανάγκη. Τρίτη πληροφορία ποια είναι η πρότασή τους, ποια είναι υπόδειξή τους για το ποια υπηρεσία πρέπει να λειτουργεί απόγευμα.

Άρα θα αποκτήσουμε ένα σύνολο δεδομένων, τα οποία μας είναι απολύτως απαραίτητα και για παρέμβουμε να διορθώσουμε συγκεκριμένους τομείς λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, γιατί δεν είναι όλη η δημόσια διοίκηση που έχει πρόβλημα. Υπάρχουν τομείς που έχουν πρόβλημα αλλά όχι η δημόσια διοίκηση στο σύνολό της. Πού υπάρχουν θετικά παραδείγματα, να τα αναδείξουμε και να τα επιβραβεύσουμε, και πού πρέπει να ρίξουμε το βάρος….

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Μια και λέμε για νέους νόμους, πότε θα είναι έτοιμο το νέο μισθολόγιο; Πότε θα το ψηφίσετε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Μισό λεπτό. Εδώ θα φάμε χρόνο. Να κάνουμε τις διαφημίσεις, να μας πει αμέσως μετά για το ενιαίο μισθολόγιο και τους μισθούς στις ΔΕΚΟ.

            Διαφημίσεις και επιστρέφουμε.

 

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

ΒΗΜΑ FM 99,5. Στα μικρόφωνα Νότης Παπαδόπουλος και Βασίλης Χιώτης, στο στούντιο μαζί μας ο Υπουργός Εσωτερικών κύριος Γιάννης Ραγκούσης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Λοιπόν, είχαμε μείνει στην ερώτηση αυτή, πότε θα φέρετε το νέο μισθολόγιο, αν πρόκειται να υπάρχουν μειώσεις στους μισθούς των ΔΕΚΟ. Και γενικά ποιοι πρέπει να ανησυχούν από τους δημόσιους υπαλλήλους. 

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Κοιτάξτε, δουλεύουμε εντατικά μαζί με το Υπουργείο Οικονομικών. Πιστεύω, όπως έχουμε έτσι και αλλιώς στοχεύσει, θα τα καταφέρουμε μέσα στον Ιούνιο να έχουμε ολοκληρώσει τη δουλειά, άρα να ξεκινήσει η διαδικασία ψήφισης και πριν την ψήφιση εννοείται η διαβούλευση για το νέο μισθολόγιο.

Όπως έχουμε ξαναπεί, πρέπει να άρουμε αυτές τις απίστευτες αδικαιολόγητες και απαράδεκτες ανισότητες που υπάρχουν ανάμεσα σε υπαλλήλους με τα ίδια προσόντα και τις ίδιες ικανότητες, μόνο και μόνο επειδή κάπου βρέθηκαν κάποιοι στο παρελθόν όχι απλώς σπάταλοι….

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Υπάρχουν διασφαλίσεις και κάποια προνόμια.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Όχι απλώς σπάταλοι, αλλά γενικά χουβαρντάδες υπουργοί. Αυτά θα τα άρουμε.

Δεν γίνεται αλλιώς, πρέπει να υπάρχει ένα απλό, ένα δίκαιο μισθολόγιο, έχουμε βάλει πλώρη για να κάνουμε μία ριζική αλλαγή ώστε να είναι ένα μισθολόγιο κανόνων πολύ συγκεκριμένων, 4-5 πολύ βασικών και συγκεκριμένων κανόνων πάνω στους οποίους θα χτιστεί το νέο μισθολόγιο.

Επίσης, να σας πω, γιατί συνδέεται με το πρώτο που κουβεντιάσαμε, ότι μία από τις καινοτομίες που έχουμε πει ότι θα περιλαμβάνεται στο νέο μισθολόγιο, θα είναι οπωσδήποτε η παύση, η κατάργηση αυτής της λογικής που λέει ότι είναι αυτόματη και η βαθμολογική και η μισθολογική εξέλιξη του δημοσίου υπαλλήλου.

Θα μπει στη μέση και εκεί το στοιχείο της αξιολόγησης και μόνο εφ’ όσον πιστοποιείται ότι δικαιολογείται για κάποιον είτε η βαθμολογική του είτε η μισθολογική του…..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Αξιολόγηση από τους τμηματάρχες, δηλαδή.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Ακριβώς, ακριβώς. Από τους ανθρώπους που όμως θα έχουν αναλάβει αυτοί και θα έχουν και τα εχέγγυα να διεκπεραιώνουν με αξιοκρατικό τρόπο τις κρίσεις τους διότι θα είναι τμηματάρχες οι οποίοι καταρχήν για να εκλεγούν ή να επιλέγονται τμηματάρχες δεν θα εξαρτώνται από την ψήφο των υπαλλήλων, σας είπα προηγουμένως την διαδικασία με την οποία θα επιλέγονται.

Και δεύτερον θα έχουν και εκείνοι το βάρος, γιατί και με το νέο πειθαρχικό δίκαιο θα επιμερίσουμε ευθύνες και σε αυτούς αν το σύστημα δεν δουλεύει όπως πρέπει να δουλεύει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Άρα, καταλαβαίνω ότι θα μειωθούν οι αποδοχές σε Υπουργεία που έχουν διασφαλίσει υψηλές αποδοχές.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Δεν γίνεται αλλιώς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Θα αυξηθούν αυτοί που έχουν χαμηλές αποδοχές;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Ο στόχος μας αυτός είναι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Ο υπάλληλος του Υπουργείου Γεωργίας, ας πούμε, θα δει αύξηση;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Ο στόχος μας είναι να συγκλίνουν αυτοί οι δύο, αυτό σημαίνει ότι άρα κάποιοι υποχρεωτικά θα κατέβουν, κάποιοι άλλοι θα ανέβουν γιατί αλλιώς δεν γίνεται.

Δεν κάνουμε, για μια ακόμα φορά θέλω να το δηλώσω απερίφραστα, δεν προχωρούμε στο νέο μισθολόγιο για να πετύχουμε τη μείωση του μισθολογικού κόστους. Το έχει ανάγκη η Δημόσια Διοίκηση ένα νέο μισθολόγιο καταρχήν σαν εργαλείο για να πετύχουμε την απόλυτη κινητικότητα άρα και την ορθολογική αξιοποίηση του δυναμικού.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Θα συμπεριληφθούν εκεί και οι ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Είναι το περίφημο θέμα των ειδικών μισθολογίων. Αυτά δεν μπορούν να καταργηθούν, το έχουμε ξεκαθαρίσει αυτό το πράγματα, από τη φύση τους.  Γιατί δεν υπάρχουν άλλοι συγκρινόμενοι μαζί τους, άλλες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων.

            Όμως, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι τα ειδικά μισθολόγια δεν μπορεί να μην έχουν, αυτό κάποια στιγμή το είχα πει και είχε λίγο παρερμηνευθεί, δεν μπορεί να μην έχουν παρότι θα είναι διακριτά, θα υπάρχουν ως ξεχωριστά μισθολόγια, μια κοινή λογική με το κεντρικό μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Θα εναρμονιστούν.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Να σας πω τώρα ένα ακραίο παράδειγμα, δεν μπορεί ο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης του ειδικού μισθολογίου να παίρνει πέντε φορές περισσότερα λεφτά από τον πανεπιστημιακής εκπαίδευσης της κεντρικής διοίκησης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Ωστόσο ο Εφοριακός του Υπουργείου Οικονομικών θα σας πει πως είναι δυνατόν εγώ να παίρνω τα ίδια λεφτά με έναν υπάλληλο ενός άλλου Υπουργείου όταν εγώ είμαι μπροστά στην εμπροσθοφυλακή και θέλετε να μαζέψω λεφτά.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Είναι ένα από τα στοιχήματα του νέου μισθολογίου πάνω στα οποία δουλεύουμε, να πετύχουμε τη δυνατότητα να μην υπάρχει αυτό το ισοπεδωτικό ανάλογα τη θέση ευθύνης.

            Άρα τον ειδικό ρόλο που ο καθένας θα έχει να μπορεί η θέση να ανήκει σε μια κατηγορία τέτοια ώστε και η αμοιβή της να είναι αυτή που πρέπει να είναι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Οι μισθοί στις ΔΕΚΟ θα μειωθούν;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Κοιτάξτε, η προσπάθεια να ενταχθεί στο νέο μισθολόγιο και το μισθολόγιο των δημοσίων υπηρεσιών είναι μια προσπάθεια που εμάς μας βρίσκει σύμφωνους.

Πρέπει να σας τονίσω όμως ότι έχει μικρή σημασία με την έννοια ότι οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ είναι πολύ λίγοι αν τους συγκρίνει κανείς με τους εργαζόμενους του στενού δημόσιου τομέα που ως μόνιμο και αορίστου χρόνου είναι περίπου 670.000 άνθρωποι.  Αλλά παρόλα αυτά θα πάμε σε αυτή την κατεύθυνση.

Τώρα, οι όποιες περικοπές και εκεί ήταν να γίνουν όπως ξέρετε έγιναν με την πρόσφατη νομοθεσία που έβαλε ένα πλαφόν στις αποδοχές των..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Δεν θα υπάρξουν άλλες.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Τώρα αυτή τη στιγμή..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Γιατί ακούω ότι υπάρχει δημόσια επιχείρηση που ο υπάλληλος παίρνει 16 ή 17 μισθούς και λέει ο πρόξενος ή ο διπλωματικός υπάλληλος μα είναι δυνατόν να υπηρετώ εγώ στο εξωτερικό και να παίρνω 12 ουσιαστικά και ο άλλος να είναι στην Αθήνα και να παίρνει 16 επειδή είναι σε μια ΔΕΚΟ που κάποια στιγμή κατοχύρωσε κάποια δικαιώματα;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Ναι, το 16 εγώ κύριε Χιώτη δεν το έχω υπόψη μου, δεν την ξέρω τη συγκεκριμένη περίπτωση. Επί της αρχής τοποθετούμαι ότι βεβαίως και αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί εφόσον όπως λέτε ισχύει. Είναι προφανές ότι αυτό το πράγμα δεν μπορεί να συνεχιστεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Για να περάσουμε λίγο στα πολιτικά.  Βγήκε εχθές ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και έκανε δηλώσεις υπέρ της συνεννόησης των δύο κομμάτων, μάθαμε ότι υπάρχουν και τηλεφωνικές επικοινωνίες του Πρωθυπουργού με τον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

            Σκέφτεστε το μεσοπρόθεσμο να το φέρετε με 180;  Και εν πάση περιπτώσει πως θα επιμείνετε σε μια τέτοια κατάσταση;  Μπορεί να πάμε σε εκλογές.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Κύριε Παπαδόπουλε, η προσωπική μου άποψη είναι ότι όχι 180 αλλά να μην πω 300 έπρεπε να είναι οι θετικές ψήφοι όταν η Κυβέρνηση εισηγείται σχέδιο σωτηρίας της χώρας γιατί περί αυτού πρόκειται, τουλάχιστον μιλώντας για τις βασικές επιλογές.  Δεν μιλάω τώρα για τις επιμέρους επιλογές που μπορεί να είναι στοιχεία οικονομικής πολιτικής ή άλλης πολιτικής που εκεί ο καθένας διαφωνεί κλπ.

            Τώρα τι να σας πω;  Η ανάγκη στήριξης ιδίως δε από την Αξιωματική Αντιπολίτευση, που ότι και προσπαθεί να λέει δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι ιστορικά έχει καταγραφεί ως το κόμμα το οποίο είναι βασικός υπαίτιος λόγω των 5,5 χρόνων και έτσι όπως Κυβέρνηση του γεγονότος ότι έφτασε η χώρα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

            Αυτό ο ιστορικός του μέλλοντος, ό,τι και να ισχυρίζονται τα στελέχη και ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι θα το καταγράψει. Άρα, κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητη η στήριξη μιας τέτοιας προσπάθειας που κάνει η χώρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Πάντως δεν θα το ζητήσετε εσείς από ότι κατάλαβα.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Τώρα, από την άλλη να σας πω ότι αύριο ξεκινάει η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και η Αξιωματική Αντιπολίτευση το καταψηφίζει. Ποιο;  Το νομοσχέδιο για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση που εν πάση περιπτώσει ούτε πολιτικά φορτισμένο νομοσχέδιο είναι, ούτε είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει επιβάρυνση, κόστος.

            Απεναντίας, εξυπηρετεί τον πολίτη.  Μεταφέρει τη Δημόσια Διοίκηση σε μια άλλη εποχή, την ηλεκτρονική εποχή και το καταψηφίζουν.  Τώρα, από εκεί και μετά νομίζω ας βγάλει..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Πάντως δεν θα ζητήσετε αυξημένη πλειοψηφία για το μεσοπρόθεσμο.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Τέτοια απόφαση δεν έχει πάρει ο Πρωθυπουργός, δεν έχει πάρει η Κυβέρνηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Πολιτικά μόνο θα καλέσετε να τους στηρίξουν.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Πολιτικά διαρκώς το ζητούμε, και κατά τη γνώμη μου δεν έπρεπε καν, θα έπρεπε να θεωρείται περιττό αν το ζητούμε εμείς ή όχι.  Θα έπρεπε να το κάνουν μόνοι τους συναισθανόμενοι την εθνική τους ευθύνη. 

Αλλά πολύ φοβάμαι ότι ο κος Σαμαράς, γιατί εγώ πρέπει να σας πω ότι σε αυτές τις ανακοινώσεις που έκανε πράγματι υπάρχουν στοιχεία τα οποία είναι λογικά, είναι αυτονόητο κλπ.  Αλλά στο βαθμό που μια πολιτική ηγεσία η οποία παίζει ένα καθοριστικό πολιτικό ρόλο στη σημερινή κρίσιμη εποχή, την εμπόλεμη εποχή στην οποία βρίσκεται η χώρα μας, συνεχίζει το δόγμα της σκοτεινής πλευράς της μεταπολίτευσης που λέει ότι δίνω αυτά που δεν έχω,  είναι μια πολιτική ηγεσία η οποία δεν είναι στο ύψος των περιστάσεων, παρότι είναι προφανές ότι η έννοια της η μεγάλη είναι μόνο το πολιτικό κέρδος μέσα από τέτοιες ανακοινώσεις. Αλλά η χώρα δεν θα μας κρίνει και οι επόμενες γενιές για το αν και κατά πόσο κερδίσαμε πολιτικά από τη διαχείριση των σημερινών υποθέσεων, θα μας κρίνει από το εάν και κατά πόσο καταφέραμε να βγάλουμε τη χώρα από αυτή τη βαθύτατη κρίση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Πάμε στο τελευταίο κομμάτι των διαφημίσεων και να επιστρέψουμε, γιατί αφήσατε αναπάντητη την ερώτηση του Νότη για το πότε θα έχουμε εκλογές.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Ευχαρίστως να σας απαντήσω.

 

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Για τα επόμενα 4 λεπτά ακόμα θα είμαστε μαζί με τον Υπουργό Εσωτερικών τον κύριο Γιάννη Ραγκούση εδώ στο στούντιο και σας ρώτησαν πριν τις διαφημίσεις πότε θα γίνουν οι εκλογές. Δεν περιμένω να μου πείτε πότε, αλλά βλέπω ότι γίνεται ένα διαρκές παιχνίδι με τις εκλογές.

            Ακόμα και τώρα λέτε, ότι αν το μεσοπρόθεσμο για κάποια στιγμή σκαλώσει, δεν υπάρχει άλλη λύση. Θέλω λοιπόν να μου πείτε, πρώτον, πότε πιστεύετε ότι πρέπει να γίνουν εκλογές και δεύτερον, έχετε και στο συρτάρι σας και έναν εκλογικό νόμο, τον οποίο κάποια στιγμή πρέπει να τον βγάλετε. Έτσι δεν είναι;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Έτσι είναι για τον εκλογικό νόμο. Πρέπει να σας πω κύριε Χιώτη και απαντώντας στην ερώτηση του κυρίου Παπαδόπουλου, ότι εγώ πρέπει να δηλώσω φανατικός οπαδός της άποψης ότι στην Ελλάδα πρέπει να τελειώσει κάποια στιγμή αυτό το, πώς να το πω, έτσι το ευχάριστο σπορ, αλλά θεωρώ όχι ωφέλιμο για τον τόπο, όχι μόνο της συζήτησης, αλλά και γενικότερα της προσφυγής σε πρόωρες εκλογές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Το καλλιεργήσατε και εσείς πάντως συχνά πυκνά και στις δημοτικές.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Επιτρέψτε μου να αμυνθώ, επιτρέψτε μου να πω πως όχι, απεναντίας, στις δημοτικές πράγματι επειδή εκεί υπήρχε ένα ζήτημα. Εκεί ποιο ήταν το ζήτημα; Ότι πήρε ο κύριος Σαμαράς τη πρωτοβουλία να εγείρει ζήτημα απονομιμοποίησης της κυβέρνησης.

            Εκεί ήταν υποχρεωμένος το Πρωθυπουργός, και αλίμονο αν δεν το είχε και δεν το είχαμε κάνει, να σηκώσει το γάντι και να πει στην ελληνικό λαό, ότι αν πράγματι έχει κατά νου ως επιλογή του, εννοώ ο πολίτης, να πρέπει να οδηγηθεί χωρίς εκλογές, αυτό να το αποτυπώσει στην κάλπη, διότι δεν θα μπορούσε πράγματι η χώρα, και σκεφτείτε το και εκ των υστέρων, να έχει έναν αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης που κάθε τόσο θα γύριζε στον Πρωθυπουργό και θα του έλεγε, πώς προχωράς; Σου αφαίρεσε ο λαός την εντολή.

            Απόδειξη ότι στις περιφερειακές εκλογές καταποντίστηκες, στις δημοτικές εκλογές δευτερευόντως και ούτω καθ’ εξής. Λοιπόν πρέπει να τελειώσει η ιστορία των πρόωρων εκλογών κατά τη γνώμη μου. Δεν ωφελεί τη χώρα.

            Επίσης πρέπει να σας πω ότι είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που σήμερα χρειάζεται. Σήμερα χρειάζεται δουλειά. Σήμερα χρειάζεται δουλειά όχι μόνο από την κυβέρνηση, από το σύνολο όχι μόνο των πολιτικών δυνάμεων και των παραγωγικών και των κοινωνικών δυνάμεων.

            Οι εκλογές σε καμία περίπτωση δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα, ειδικά μάλιστα από τη στιγμή που πριν από λίγους μήνες είχαμε κάλπη και κατά τη γνώμη μας τοποθετήθηκε ο ελληνικός λαός λέγοντας ότι δεν θέλει τις πρόωρες εκλογές.

            Και με δεδομένη και τη ρευστότητα και τη μεγάλη κρισιμότητα που υπάρχει στο πεδίο το οικονομικό, νομίζω ότι οι εκλογές μόνο κακό θα έκαναν αυτή τη στιγμή στον τόπο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Τον εκλογικό νόμο πότε θα τον ..

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Εκτός εάν, να σας το συμπληρώσω αυτό, εκτός εάν κανείς υποχρεωθεί. Εννοώ για τον Πρωθυπουργό υποχρεωθεί και όπως ξέρετε πολύ καλά, στη συντεταγμένη συνταγματικά Πολιτεία μας, αυτό μόνο οι Βουλευτές μπορούν να το προκαλέσουν με τις επιλογές τους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Να καταψηφίσουν το μεσοπρόθεσμο.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Ναι, παραδείγματος χάρη, μόνο σε μία τέτοια περίπτωση μία κυβέρνηση, ένας Πρωθυπουργός κατά τη γνώμη μου θα ήταν υποχρεωμένος να..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Έχουμε ένα λεπτό. Θέλω σε ένα λεπτό να μου πείτε πότε θα καταθέσετε τον εκλογικό νόμο.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Όταν αποφασίσει ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση. Δεν ..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Θα τον καταθέστε ή υπάρχει περίπτωση να μην..

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Όχι. Είναι δέσμευση από τις αδιαπραγμάτευτες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Και έχω και άλλη μία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Και πότε θα ισχύσει η δημοσιοποίηση του πόθεν έσχες των Βουλευτών στο internet;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Θα ισχύσει άμεσα και σας ευχαριστώ για την ερώτηση κύριε Παπαδόπουλε, διότι μία τροπολογία που καταθέσαμε θα ψηφιστεί αυτήν την εβδομάδα στη Βουλή προκειμένου να συμπεριλάβει τα πόθεν έσχες που πρόκειται και σύμφωνα με τη νομοθεσία θα πηγαίνανε μόνο για μία δημοσίευση άπαξ στον τύπο.

            Αυτά θα αναρτηθούν στο διαδικτυακό τόπο της Βουλής. Είμαστε σε συνεννόηση με τον Πρόεδρο της Βουλής για αυτό το πράγμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Τώρα δηλαδή, τους επόμενους..

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Τώρα, απλώς θέλω να  υπογραμμίσω ότι αυτό δεν συνιστά από μόνο του τη μεγάλη αλλαγή τη συνολική που ετοιμάζουμε στο κομμάτι των οικονομικών των κομμάτων και του πόθεν έσχες των πολιτικών.

            Πρόκειται για μία νομοθετική πρωτοβουλία που πολύ σύντομα θα τη συζητήσουμε όλοι μαζί ως κοινωνία, γιατί αφορά ένα πολύ κρίσιμο θέμα που είναι το πολιτικό σύστημα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Έχω το δικαίωμα της τελευταίας ερώτησης; Παραμένετε συντονιστής της επικοινωνιακής στρατηγικής της κυβέρνησης ή όχι;

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Αφού τη ξέρετε την απάντηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Όχι δεν την ξέρω. Θέλω να την ακούσω.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Την ξέρετε την απάντηση. Συντονιστής δεν ήμουν ποτέ. Συντονιστής ήταν και παραμένει μόνο ο Πρωθυπουργός.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Της επικοινωνιακής στρατηγικής όχι του κυβερνητικού έργου.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Όχι σας λέω. Ποτέ. Σας ξαναλέω, κύριε Χιώτη, ότι το συντονισμό της κυβέρνησης τον έχει ο Πρωθυπουργός και νομίζω ότι αυτό που σαν αποτέλεσμα θα καταγραφεί από αυτήν την κυβέρνηση ως ρεκόρ προσπάθειας και έργων, νομίζω ότι θα ξεπερνάει κατά πολύ το μέσο όρο κάθε άλλης προηγούμενης κυβέρνησης στο τόπο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Κύριε Υπουργέ να σας ευχαριστήσω πολύ που είσαστε σήμερα μαζί μας. Νομίζω ότι αρκετά θέματα αποσαφηνίσατε. Και αρκετά ανοίξατε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Δεν μιλήσαμε για διάφορα πολιτικά. Θα τα πούμε στην επόμενη φορά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

Σε μία ώρα τι να προλάβεις; Προτιμήσαμε να κάνουμε μία δομημένη συζήτηση για το αντικείμενο του Υπουργού. Η δημόσια Διοίκηση είναι ένα τεράστιο αντικείμενο.

Κος ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Σας ευχαριστώ πολύ εγώ για τη φιλοξενία.