Παρασκευή 17 Αυγούστου 2018
Για να δείτε το μήνυμα πρέπει να έχετε εγκατεστημένο το Macromedia Flash.
3/5/2010

ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ κ. Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΣΤΟ DIGITAL ECONOMY FORUM ΓΙΑ ΤΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΕΠΕ



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 

τηλ 213-1313581, 213-1313604

fax  210-3393530  210-3636429

e-mail: press­­_office_ypes@ypes.gov.gr

           

ΑΘΗΝΑ, 3 Μαΐου  2010

 

ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

 κ. Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗ

ΣΤΟ DIGITAL ECONOMY FORUM  ΓΙΑ ΤΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΕΠΕ

 

Κυρίες και Κύριοι,

Έχει γίνει πλέον κοινή συνείδηση σε όλους οτι η εποχή που χαρακτηρίστηκε ως μεταπολίτευση τελείωσε. Είχε ασφαλώς μια μεγάλη συμβολή στην πορεία της χώρας. Ανέδειξε και παθογένειες δεκαετιών, που πλέον έγιναν αβάστακτες και οδήγησαν στο τέλος της.

Και αυτό το τέλος της Μεταπολίτευσης φέρνει στο μυαλό όλων μας ένα ερώτημα.

Γιατί φτάσαμε έως εδώ;

Αν η απάντηση πρέπει να είναι μια, τότε αυτή είναι το πελατειακό κι αδιαφανές κράτος.

Τι θα πει πελατειακό κράτος, το ξέρετε όλοι. Είστε και σεις θύματα του, όπως και κάθε  επιχειρηματίας, πολίτης ή εργαζόμενος προσπάθησε να ελιχθεί σε αυτό το περιβάλλον ανομίας το οποίο ανεχθήκαμε.

Είναι αυτό που δίνει πλεονέκτημα σε παρασιτικά συμφέροντα, καταπνίγοντας καινοτόμους και δημιουργικούς επιχειρηματίες.

Είναι αυτό που επιβραβεύει επίορκους κρατικούς λειτουργούς, ταπεινώνοντας όσους μοχθούν με ευσυνειδησία και σεβασμό στον πολίτη.

Είναι αυτό που άφησε να γιγαντωθεί η παρα-οικονομία, η παρα-διοίκηση, το παρα-δικαστικό.

 Είναι το πελατειακό κράτος του συγκεντρωτισμού που υπονομεύει την αυτοδιοίκηση, καθηλώνοντας τη στην αδυναμία, στην εξάρτηση, στην απαξίωση..

Είναι το πελατειακό κράτος του κομματισμού που καταργεί την αξιοκρατία. Της ρουσφετολογίας που φορτώνει στη διοίκηση δημοσίους υπαλλήλους διογκώνοντας το δημόσιο χρέος.

 Είναι το πελατειακό κράτος της γραφειοκρατίας που ταλαιπωρεί  πολίτες και επιχειρήσεις. Της αδιαφάνειας και της διαφθοράς που πληγώνει την κοινωνία, καταρρακώνοντας κάθε είδους ηθική.  

Αυτό το πελατειακό κράτος, το όνειδος της συλλογικής μας ζωής και του δημόσιου βίου μας, βόλεψε πολλούς. Και έχουν όλοι το μερίδιο της ευθύνης τους.

Αυτή η επιδρομή του πελατειακού κράτους ήταν που τα 180 δις χρέους το 2004 τα έκανε 300 σε έξι χρόνια.

180 δις από το 1823 έως το 2004.

Και 120 από το 2004 έως το 2009.

Απίστευτο, αλλά αυτό έγινε.

Σήμερα, ακόμα μετράμε τις πληγές αυτής της λαίλαπας.

Ενδεικτικά μόνο την τελευταία 5ετία αποχώρησαν 127 χιλιάδες υπάλληλοι και διορίστηκαν 186.

Ναι,  60.000 επιπλέον νέοι υπάλληλοι!, πολλοί εξ αυτών με αδιαφανείς διαδικασίες, με την αλήστου μνήμης γαλάζια συνέντευξη.. Και σα να μην έφταναν αυτοί ξεπέρασαν τις 100 χιλιάδες οι νέοι συμβασιούχοι έργου- όλοι χωρίς ΑΣΕΠ, όλοι πελατειακά. Και επειδή ούτε αυτό ήταν αρκετό, 50.000 παιδιά προστέθηκαν με ψευδεπίγραφα δήθεν stage.

Ένα δεύτερο δημόσιο φτιάχτηκε μόνο τα έξι χρόνια.

Και αν σε αυτούς προσθέσετε την απίστευτη στρατιά των περίφημων γκόλντεν μπόυς, τα χιλιάδες μέλη διοικητικών συμβουλίων, με τους απίστευτους μισθούς, έχετε μια πρώτη εικόνα.

Όλα αυτά είναι η αλήθεια, είναι αναντίλεκτα μέχρι κεραίας. Και δεν περιλαμβάνουν τον τραγικό κατάλογο των σκανδάλων, της διαφθοράς, της ασύδοτης σπατάλης. Γιατί καταλαβαίνετε, όποιος μπαίνει έτσι στο δημόσιο, τι δουλειά κάνει. Πώς επιστρέφει τη χάρη στον πάτρωνα που τον διόρισε.

Κάπως έτσι φορτωθήκαμε 120 δις χρέος σε έξι χρόνια. Πάνω από 20 δις το χρόνο, χωρίς να κάνουμε ολυμπιακούς, χωρίς να κάνουμε νέα έργα υποδομής, χωρίς τίποτα.

Για όλα αυτά έχουμε μια διπλή ευθύνη.

 Πρώτα να πάρουμε κάθε μέτρο που θα αποτρέψει την οικονομική κατάρρευση. Αυτό κάναμε. Και θα τα καταφέρουμε.

Αλλά δεν αρκεί αυτό.

Οφείλουμε να αποδοθεί δικαιοσύνη.

 Δεν μπορεί ο ελληνικός λαός να πληρώνει τα σπασμένα και οι υπαίτιοι της καταστροφής να απολαμβάνουν την ησυχία τους.

Ο ελληνικός λαός δεν αντέχει άλλο την ατιμωρησία.

Το πολιτικό μας σύστημα δεν αντέχει άλλο την ατιμωρησία.

Δεν αντέχει αυτοί που διέλυσαν κράτος και οικονομία να μην οδηγούνται στη λογοδοσία. Όσοι ευθύνονται θα λογοδοτήσουν.

Ο πρωθυπουργός, όλοι μας είμαστε αποφασισμένοι.

 Οι νόμοι θα εφαρμοστούν.

 Κανένας δεν εξαιρείται από την εφαρμογή του.

Θα γίνει ότι επιτρέπεται αλλά και ότι επιβάλλεται μέσα στο πλαίσιο ενός σύγχρονου κράτους δικαίου.

 

Κυρίες και Κύριοι,

Όλα αυτά μόνο μια αξία έχουν πλέον. Να στερεώσουν την απόφαση μας να τελειώσουμε μια για πάντα με αυτό το πελατειακό κράτος..

Άμεσα, χωρίς καμία χρονοτριβή, γιατί κάθε μέρα μας κοστίζει.

Τελειωτικά, χωρίς καμιά εξαίρεση, χωρίς κανένα παράθυρο, γιατί μια μόνο χαραμάδα να αφήσουμε, είναι θέμα χρόνου να γυρίσουμε στο μηδέν.

Οριστικά και αμετάκλητα, ώστε καμιά κυβέρνηση στο μέλλον να μην μπορεί να το επαναφέρει

Η κυβέρνηση έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή το πιο φιλόδοξο σχέδιο διαρθρωτικών αλλαγών που γνώρισε η χώρα.

Δεν κάνει τώρα, υπό την πίεση του ΔΝΤ και της ΕΕ.

Το έκανε από τις 5 Οκτωβρίου. Από την επόμενη μέρα. Γιατί αυτή ήταν η προεκλογική μας δέσμευση. Αυτή ήταν η εντολή που ζητήσαμε και πήραμε από τον ελληνικό λαό. Και αυτή την εντολή θα την υλοποιήσουμε στο ακέραιο, χωρίς καμιά έκπτωση.

Το ότι το πρόγραμμα αυτό έγινε κατόπιν και θεμέλιο του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης, είναι ένας ακόμα λόγος να το προωθήσουμε απαρέγκλιτα, όπως είχαμε σχεδιάσει.

Το ότι σήμερα γίνεται το θεμέλιο της νέας αξιοπιστίας της χώρας, αυξάνει την ευθύνη μας να το φέρουμε σε πέρας. Γιατί είναι η απόδειξη ότι η χώρα είναι σε θέση να αποφασίζει, να σχεδιάζει, και κυρίως να υλοποιεί τις πιο δύσκολες, τις πιο μεγάλες μεταρρυθμιστικές τομές.

Δεν μιλώ για προθέσεις. Αυτό το πρόγραμμα διαρθρωτικών αλλαγών ήδη γίνεται πράξη.  Αλλά δυστυχώς γίνεται πράξη χωρίς την αναμενόμενη για τέτοιου είδους θεσμικές τομές συμβολή της αντιπολίτευσης. Τεκμηριώνοντας ό,τι σήμερα στη χώρα συγκρούονται δύο δυνάμεις, δύο λογικές δύο αντιλήψεις. Τι θα συνέβαινε στη χώρα αν δεν είχαμε ήδη ενεργήσει; Αν δεν είχαμε τελειώσει με το απαράδεκτο καθεστώς των stage, των συμβασιούχων από το παράθυρο; Ποια θα ήταν σήμερα η θέση της χώρας και της κυβέρνησης αν δεν είχαμε θεσπίσει το νόμο για την απόλυτη αξιοκρατία στις προσλήψεις και στην εξέλιξη και αντικειμενική επιλογή των διευθυντών και των προϊσταμένων μέσα από τη θεσμοθέτηση του ΕΙΣΕΠ;  Αν δεν είχαμε έτοιμο προς ψήφιση το πρόγραμμα «Καλλικράτης» και το νόμο διαφάνειας για την ανάρτηση όλων των αποφάσεων όλων των κρατικών αξιωματούχων στο διαδίκτυο;

 

Βήμα πρώτο.

Με  το νόμο για την αξιοκρατία στις προσλήψεις με την καθολική και ανεξαίρετη υπαγωγή τους στο ΑΣΕΠ. Τον οποίο καταψήφισε η Νέα Δημοκρατία, με την απίθανη τεκμηρίωση ότι δεν αφήνει καμιά εξαίρεση. Γιατί πράγματι, στο ΑΣΕΠ πλέον υπάγονται για πρώτη φορά όλοι, από τη Βουλή και την προεδρία της Δημοκρατίας, έως την Εκκλησία. Από το τακτικό προσωπικό, έως την μικρότερη σύμβαση έργου. Και αυτόν το νόμο τον καταψήφισε η ΝΔ του κυρίου Σαμαρά.

 

Βήμα δεύτερο

Με το νόμο για την αξιοκρατία στις προαγωγές. Που αναθέτει την ευθύνη επιλογής των Διευθυντών και  των Προϊσταμένων σε ανεξάρτητο Συμβούλιο αποτελούμενο από εκπροσώπους του ΑΣΕΠ και του Συνηγόρου του Πολίτη αντίστοιχα, χωρίς καμιά δυνατότητα πολιτικής παρέμβασης.

Αλλαγές αναμφισβήτητα ιστορικές. Διότι για πρώτη φορά από συστάσεως ελληνικού κράτους,  κανένας υπουργός και κανένας βουλευτής δεν είναι σε θέση να προσλάβει  κάποιον γνωστό ή ημέτερο στο υπουργείο του ή στο δημόσιο τομέα.

 Όπως δεν είναι σε θέση να προάγει και κάποιον γνωστό ή ημέτερο σε θέση Προϊστάμενου ή Διευθυντή στη Δημόσια Διοίκηση. Και αυτό τον νόμο, που βάζει τέλος στην κομματοκρατία στο δημόσιο, που ανοίγει το δρόμο στην αξιοσύνη, και έτσι επιτέλους στην παραγωγικότητα του δημόσιου τομέα, η ΝΔ του κ. Σαμαρά δεν δέχθηκε να τον ψηφίσει και αποχώρησε.

 

Βήμα τρίτο  - θα έπρεπε να πω 16 βήματα μαζί-

γιατί τόσα νομοσχέδια συναποτελούν τον Καλλικράτη.

Με το  Καλλικράτη εισάγουμε τη Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της αποκεντρωμένης διοίκησης.

Μια διαρθρωτική αλλαγή πρωτοφανούς έκτασης και βάθους, στην οποία πάλι η ΝΔ εμφανίζεται αντίθετη. Ελπίζω ειλικρινά να μην επιβεβαιωθώ και να αλλάξουν στάση, αλλά φοβούμαι ότι το πελατειακό κράτος που έκτισαν, αδυνατούν ακόμα και τώρα να εγκαταλείψουν.

 

Βήμα τέταρτο

Με το  νόμο για τη διαφάνεια, που έχει ήδη παραδοθεί στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής για την απαραίτητη  επεξεργασία και θα γίνει νόμος του κράτους.. Αναφέρομαι στην πρόσφατη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για την υποχρεωτική ανάρτηση στο διαδίκτυο κάθε απόφασης κάθε φορέα δημόσιας εξουσίας.

 

 

Κυρίες και Κύριοι,

Απαραίτητο εργαλείο για το πέρασμα στη νέα εποχή είναι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση.

 Πεποίθησή μας είναι ότι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση μπορεί να αποτελέσει το μοχλό εφαρμογής πολιτικών που ενισχύουν τη διαφάνεια και τη λογοδοσία.

 Μπορεί να συμβάλει  στην αποτελεσματική αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων.

Να διασφαλίσει την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών στις καθημερινές τους δραστηριότητές.

Να συνεισφέρει στην ανοικτή διακυβέρνηση και την κοινωνική διαβούλευση παρέχοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση των δημοσίων πολιτικών.

Να συνδράμει στην καταπολέμηση της σπατάλης, της διαφθοράς και της γραφειοκρατίας.

 

Για όλους αυτούς τους λόγους έχουν σχεδιαστεί και υλοποιούνται παρεμβάσεις που ενισχύουν,

- τις παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τον πολίτη (G2C),

-  προς τις επιχειρήσεις (G2B) και

- προς άλλες δημόσιες υπηρεσίες (G2G). Οι παρεμβάσεις που έχουν δρομολογηθεί, αφορούν:

-  στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών που θα υποστηρίξουν τη νέα αρχιτεκτονική του διοικητικού χάρτη της χώρας.

- στην ενίσχυση της διαφάνειας με την εφαρμογή της υποχρεωτικής ανάρτησης όλων των αποφάσεων  στο Διαδίκτυο.

 - στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών μεταξύ δημοσίων υπηρεσιών  και

- στην κάρτα πολίτη,

Ταυτόχρονα εισάγουμε ένα νέο σύστημα διακυβέρνησης, με νέους θεσμούς, όπως τον συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης. Στο πρότυπο του συνηγόρου, δημιουργούμε σε κάθε δήμο και περιφέρεια το θεσμικό σας συνομιλητή για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζετε με την αυτοδιοικητική γραφειοκρατία.

Ταυτόχρονα, σε κάθε δήμο αναλαμβάνει αντιδήμαρχος τις αρμοδιότητες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και διαφάνειας.

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Καλλικράτης», η ανάπτυξη υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης θα δώσει τη δυνατότητα  να αξιοποιηθούν ουσιαστικά στο μέγιστο βαθμό τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ, «Διοικητική Μεταρρύθμιση» και «Ψηφιακή Σύγκλιση», η υλοποίηση του Ψηφιακού Δήμου και της Ψηφιακής Περιφέρειας  ώστε:

η νέα αιρετή περιφερειακή διοίκηση και η τοπική αυτοδιοίκηση να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικές και διαφανείς, όσον αφορά το έργο που επιτελούν και τους πόρους που αξιοποιούν

το δίκτυο εξυπηρέτησης των πολιτών να επεκταθεί μέχρι και το πιο απομακρυσμένο χωριό, χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα τεχνολογικά μέσα και το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό

Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζεται η εγκατάσταση και λειτουργία 1.200 νέων e-ΚΕΠ. Στόχος μας είναι να συμπληρωθεί το δίκτυο των 1.000 λειτουργούντων ΚΕΠ με νέες μονάδες σε σημεία καλά επιλεγμένα με αξιοποίηση ολοκληρωμένου γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών (GIS).

 Τα e-ΚΕΠ θα είναι στελεχωμένα με το κατάλληλο προσωπικό, ώστε να παρέχονται φιλικές υπηρεσίες προς τους πολίτες, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Ταυτόχρονα, το πρόγραμμα Καλλικράτης συνοδεύεται από ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα εφαρμογής, ώστε την 1η Ιανουαρίου να είναι και λειτουργικά έτοιμη η Νέα Αρχιτεκτονική. Αξιοποιούμε τους πόρους της Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τα απαραίτητα έργα: τη ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων των συνενούμενων δήμων και περιφερειών, την λειτουργική  ενοποίηση όλων των υπηρεσιών τους, από τις τεχνικές υπηρεσίες και τα λογιστήρια, έως το πρωτόκολλο. Αλλά και την εκπόνηση πρότυπων οργανισμών λειτουργίας, την δημιουργία μονάδων διαφάνειας σε κάθε δήμο, έργα κατάρτισης του προσωπικού.

 

Κυρίες και Κύριοι,

Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση αποτελεί ουσιαστικό εργαλείο, όχι μόνο για την αναβάθμιση των λειτουργιών της δημόσιας διοίκησης, αλλά και για την ενίσχυση της διαφάνειας σε όλο το εύρος του Δημοσίου.

 

Κυρίες και Κύριοι,

Η επίτευξη των στρατηγικών αυτών στόχων της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης δεν είναι εφικτή χωρίς τη διασφάλιση διαλειτουργικότητας μεταξύ συστημάτων δημοσίων υπηρεσιών.

Η διαλειτουργικότητα αποτελεί βασικό πυλώνα για την παροχή αποτελεσματικών δημόσιων υπηρεσιών, τη μείωση των διοικητικών βαρών, την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και της πλημμελούς παροχής υπηρεσιών προς πολίτες και επιχειρήσεις.

Δυστυχώς, σήμερα, η χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση πάσχει, μεταξύ άλλων, από την απομόνωση των συστημάτων, τη χρήση διαφορετικών τεχνολογιών και την απουσία προτύπων. Πρόκειται για δυσχέρειες που συνολικά οδηγούν στη δυσκολία ή συχνά και στην αδυναμία ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ δημόσιων υπηρεσιών. Ως αποτέλεσμα, η δημόσια διοίκηση ζητά από τον πολίτη ή την επιχείρηση να συγκεντρώσει έγγραφα που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση μίας διαδικασίας και να τα παραδώσει στο δημόσιο φορέα που τα ζητά, ενώ πρακτικά η συλλογή θα έπρεπε και θα μπορούσε να είναι απόλυτη υποχρέωση της δημόσιας διοίκησης.

Στόχος μας είναι στο πλαίσιο μιας απλουστευμένης διοικητικής διαδικασίας, η ανταλλαγή εγγράφων μεταξύ υπηρεσιών του ίδιου δημόσιου φορέα, ή μεταξύ διαφορετικών φορέων της δημόσιας διοίκησης να πραγματοποιείται με ηλεκτρονικά μέσα και την κατάλληλη αξιοποίηση τεχνολογιών.

  .

Κυρίες και Κύριοι, 

Οι δράσεις ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που σχεδιάζουμε αποσκοπούν, μεταξύ άλλων, στην ανάκαμψη της οικονομίας. Καταλυτικής σημασίας στρατηγική αποτελεί ο προσανατολισμός μας στην αξιοποίηση της τεχνολογίας υπολογιστικής ισχύος σύννεφου (cloud computing).

Η αξιοποίηση τεχνολογιών υπολογιστικής ισχύος σύννεφου θα οδηγήσει:

στη βέλτιστη αξιοποίηση υφιστάμενων υποδομών υλικού της δημόσιας διοίκησης, όπου φιλοξενούνται εφαρμογές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης,

στην επίτευξη οικονομιών κλίμακας μέσω της κεντρικής προμήθειας, εγκατάστασης και συντήρησης οριζόντιου υπολογιστικού, αποθηκευτικού και δικτυακού εξοπλισμού,

στην επίτευξη οικονομιών κλίμακας μέσω της μείωσης των υφιστάμενων κατανεμημένων υπολογιστικών κέντρων των φορέων του δημοσίου σε κεντρικές υποδομές.

Με τον τρόπο αυτό, οι φορείς απαλλάσσονται αφενός από το κόστος εγκατάστασης υπολογιστικών κέντρων, αφετέρου από το κόστος της απαραίτητης δικτυακής υποδομής. Σε συνδυασμό με τα πολλαπλά οικονομικά οφέλη, η τεχνολογία υπολογιστικής ισχύος σύννεφου παρέχει σημαντική ευελιξία στην ανανέωση και αναβάθμιση του λογισμικού και υλικού λόγω της διαχείρισης σε κεντρικές υποδομές.

Επιπλέον, όπου υιοθετηθούν λύσεις Πλατφόρμας ως Υπηρεσία (Platform as a Service) και Λογισμικού ως Υπηρεσία (Software as a Service), παρέχεται επιπλέον μείωση στα έξοδα εγκατάστασης και ρύθμισης εφαρμογών, συντήρησης, διαχείρισης αδειών χρήσης όπου υπάρχουν κ.λπ.

Όπως είναι γνωστό, το Υπουργείο Οικονομικών αναπτύσσει την Ενιαία Αρχή Πληρωμών στο δημόσιο, με στόχο την καλύτερη παρακολούθηση της μισθοδοσίας και την ακριβή αποτύπωση των αμοιβών και - σε επόμενο στάδιο - κάθε είδους αποζημιώσεων των δημοσίων υπαλλήλων. Παράλληλα, στο Υπουργείο Εσωτερικών ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός και αρχίζει η ανάπτυξη του Εθνικού Μητρώου Δημοσίων Υπαλλήλων, το οποίο θα διασυνδέεται με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών, ώστε να επιτευχθεί η ανάπτυξη ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης των  υπαλλήλων του δημόσιου τομέα. Εργαλείο  απαραίτητο  για τη λήψη ορθολογικών αποφάσεων από κάθε σύγχρονη και αποτελεσματική διοίκηση.

Προχωρώντας σε μία σημαντική πρωτοβουλία, δρομολογούμε επίσης την «Κάρτα  Πολίτη». Πρόκειται για μία ταυτότητα προηγμένης μορφής που θα αξιοποιείται τόσο για τη φυσική ταυτοποίηση των πολιτών στην καθημερινή ζωή αντικαθιστώντας την αστυνομική ταυτότητα, όσο και για την ψηφιακή αυθεντικοποίηση των πολιτών στο χώρο του Διαδικτύου.

Στο πλαίσιο σχετικής μελέτης εφαρμογής και αξιοποιώντας τη διεθνή εμπειρία σε ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία, το Βέλγιο, η Αυστρία και η Εσθονία, η Κάρτα  Πολίτη, μετά τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των εθνικών μας μητρώων, θα αξιοποιείται για την παροχή κρίσιμων υπηρεσιών για το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Για παράδειγμα η δυνατότητα παραγωγής ηλεκτρονικής υπογραφής του κατόχου για το σύνολο των ηλεκτρονικών του συναλλαγών με φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Η αξιοποίηση της Κάρτας Πολίτη για την πρόσβαση σε πλήθος αναπτυγμένων αλλά και αναπτυσσόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, όπως εκείνων για τους πολίτες-δημότες, τους πολίτες-ασφαλισμένους, τους πολίτες-αγρότες, τους πολίτες-φοιτητές, τους πολίτες-μετανάστες, εκτιμάται ότι θα βελτιώσει δραστικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.

 

 

Κυρίες και Κύριοι,

Κλείνοντας,  θέλω να επιστρέψω στην αφετηρία του ελληνικού προβλήματος.

 1. Στρατηγικός στόχος και προτεραιότητα μας είναι να τελειώσουμε με το πελατειακό κράτος που μας έφερε ως το χείλος της χρεωκοπίας.

2. Προχωρούμε σε ένα πρόγραμμα διαρθρωτικών αλλαγών που δεν έχει προηγούμενο με γνώμονα τον πολίτη και την εξυπηρέτηση του από τη μια, και τις ανάγκες της ανάπτυξης της χώρας από την άλλη. Και ταυτόχρονα την δημοσιονομική ανάταξη της χώρας με δραστική περιστολή των δαπανών.

3. Βασικό εργαλείο για τους στόχους αυτούς είναι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Γιατί είναι ο μόνος δρόμος που συνδυάζει τη διαφάνεια με την αποτελεσματικότητα, την ανάπτυξη με την εξοικονόμηση των πόρων.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας