Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018
Για να δείτε το μήνυμα πρέπει να έχετε εγκατεστημένο το Macromedia Flash.
12/6/2011

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ κ. Γ. Ν. ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «CRASH» ΚΑΙ ΣΤΟN ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ Ν. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 

τηλ 213-1313581, 213-1313604

fax  210-3393530  210-3636429

e-mail: press­­_office_ypes@ypes.gov.gr

           

ΑΘΗΝΑ, 12 Ιουνίου  2011

 

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

κ. Γ. Ν. ΡΑΓΚΟΥΣΗ

ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «CRASH»

ΚΑΙ ΣΤΟN ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ Ν. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

 

 

Λένε πως το κίνημα των πλατειών και των αγανακτισμένων πολιτών έφεραν αμηχανία στα πολιτικά κόμματα! Εσείς που αναδειχθήκατε μέσα από τους μηχανισμούς ενός σοσιαλδημοκρατικού κόμματος, πώς νιώθετε αλήθεια απέναντί τους;

Καταρχάς μακριά από μένα κάθε διάθεση δημαγωγίας και λαϊκισμού. Μιλώντας προσωπικά,  η πρώτη αντίδραση είναι ενός ανθρώπου που για πρώτη φορά μετέχει σε κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που από την πρώτη μέρα προσπαθεί στο πλαίσιο μιας συλλογικής προσπάθειας να διασώσει τη χώρα. Λοιπόν, οργίζομαι και εγώ και αγανακτώ από την πρώτη στιγμή, με αυτούς οι οποίοι μας παρέδωσαν ένα ανέντιμο, ανήθικο, άδικο και διαλυμένο κράτος. Αλλά το εθνικό και πατριωτικό μας καθήκον ήταν και παραμένει να αποτρέψουμε τη στάση πληρωμών.

Για αυτό θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι δε νιώθουμε «απέναντι» σε κανέναν που διαδηλώνει με ειρηνικό τρόπο. Δεν νιώθουμε αντίπαλο κανένα πολίτη. Θα έλεγα δε, ότι είναι απολύτως υγιές η νέα γενιά να αγωνιά, να συζητά και να ψάχνει λύσεις για ένα καλύτερο αύριο, ακόμα και να αγανακτεί. Και η αλήθεια είναι ότι οι  Έλληνες με έντονο προβληματισμό και ανησυχία είναι πολλοί περισσότεροι από όσους διαδηλώνουν στις πλατείες. Μάλιστα, θεωρώ ότι η αμφισβήτηση των αντιλήψεων του πολιτικού κατεστημένου της Μεταπολίτευσης που οδήγησαν τη χώρα στην κατάρρευση, συμβάλλει στις μεγάλες αλλαγές του πολιτικού συστήματος που έχει ανάγκη η χώρα.  Από την άλλη δεν μπορεί κανείς να μη σταθεί σε ορισμένες ασχήμιες, που προφανώς προέρχονται από κάποιους ακροδεξιών και ακραίων αντιλήψεων και επιδιώξεων, οι οποίοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τον αυθορμητισμό των υπολοίπων.

Σε ό,τι με αφορά, παρότι δε το συνηθίζω, με υποχρεώνετε να θυμίσω ότι αναδείχθηκα μέσα από το φοιτητικό και νεολαίικο κίνημα και όταν με επέλεξε ο Γιώργος Παπανδρέου για εκπρόσωπο του Κινήματος, είχα ήδη εκλεγεί δύο φορές δήμαρχος. Και να σας πω κάτι που δεν είναι και τόσο γνωστό. Είχα προσληφθεί –με ΑΣΕΠ- στον ΟΤΕ και παραιτήθηκα για να δημιουργήσω τη δική μου επιχείρηση. Τη δίψα για αλλαγή τη νιώθω καλά.

 

Η απαξίωση του πολιτικού συστήματος, έτσι όπως καταγράφεται στις δημοσκοπήσεις, δίνει την υποψία πως «τελειώνουν» τα κόμματα – με τη σημερινή τους μορφή- που ο κ. Γ. Λούλης είχε χαρακτηρίσει «φθαρμένα προϊόντα» .

Το κομματικό σύστημα έχει πράγματι υποστεί καθίζηση στη συνείδηση των πολιτών. Παραλάβαμε – και στο Υπουργείο Εσωτερικών το ξέρουμε καλύτερα από όλους- ένα κράτος που μας οδήγησε στο χείλος της καταστροφής. Το πελατειακό κράτος, το πελατειακό πολιτικό σύστημα, όπως το ξέραμε, έχει τελειώσει. Για αυτό και πια μόνο ριζικές αλλαγές μπορούν να ανοίξουν το δρόμο. Μια τέτοια ετοιμάζουμε με την αλλαγή στα «πόθεν εσχες» των πολιτικών και στα οικονομικά των κομμάτων. Το ίδιο ισχύει με τον νέο εκλογικό νόμο που θα εισηγηθούμε. Ειδικά δε, με τον αναδρομικό έλεγχο, τον οποίο ανακοινώσαμε ως κυβέρνηση από τις 6 Ιανουαρίου, πριν από κάθε άλλη πρόταση, θα μπορέσουμε επιτέλους να δούμε τι έχει γίνει διεξοδικά από το 1974 ως σήμερα. Είμαστε στο ξεκίνημα μιας νέας εποχής και θα πρέπει να αφήσουμε πίσω μας μια και καλή όλα όσα μας οδήγησαν στο χείλος της χρεοκοπίας.

 

Αν πράγματι ζούμε το ξεκίνημα μιας νέας εποχής, πώς γίνεται να μην το αντιλαμβάνεται η σημερινή αντιπολίτευση; Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες, στο προεδρικό Μέγαρο καταγράφηκε πλήρης διαφωνία μεταξύ των αρχηγών των κομμάτων. Είναι θέμα καρεκλών, όπως είπε ο κ. Καρατζαφέρης ή έλλειψη συναίνεσης σε ένα Μνημόνιο που είναι μονόπλευρο, όπως είπε ο κ. Τσίπρας;

Η συναίνεση για τα αυτονόητα στην προσπάθεια διάσωσης της χώρας, είναι εθνική υποχρέωση όλων και ειδικά του κ. Σαμαρά. Αυτοί κυβερνούσαν επί 5,5 χρόνια. Ο κ. Σαμαράς ήταν υπουργός της κυβέρνησης που οδήγησε τη χώρα στο χείλος της καταστροφής.

Όπως είπε και ο πρωθυπουργός στη δήλωσή του μετά το Συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών, εμείς θα προχωρήσουμε με ή χωρίς ευρύτερες πολιτικές συναινέσεις, να κάνουμε αυτό που απαιτείται για να προφυλάξουμε τη χώρα και τους πολίτες από μεγάλους κινδύνους. Τόσο την εξασφάλιση της δανειοδότησης της χώρας μας και τώρα και στο μέλλον, όσο και τις μεγάλες τομές και αλλαγές που χρειάζονταν εδώ και χρόνια και τώρα προχωρούν.

 

Ξέρετε, τα περισσότερα κυβερνητικά στελέχη, όπως και εσείς μόλις τώρα, αποδίδουν την κρίση στην διακυβέρνηση Καραμανλή. Είναι πολυτέλεια για το ΠΑΣΟΚ να παραδεχθεί ότι εφαρμόστηκε εγκληματική οικονομική πολιτική και στις περιόδους Ανδρέα Παπανδρέου και Κώστα Σημίτη;

Κύριε Παπανικολάου, δεν ισχυρίζεται κανείς ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ ήταν αλάνθαστες. Είναι προφανές ότι στο πελατειακό κράτος που οικοδομήθηκε στη Μεταπολίτευση, συμμετείχε και το ΠΑΣΟΚ. Και προφανώς υπάρχει ευθύνη. Αυτοί που εγκλημάτισαν όμως εναντίον της χώρας, ήταν εκείνοι που διαχειρίστηκαν τις τύχες των πολιτών την περίοδο 2004-2009.

Αυτή τη χώρα προσπαθούμε να αναμορφώσουμε. Με αξιοκρατία, διαφάνεια, αξιολόγηση, λογοδοσία και κυρίως δικαιοσύνη. Με προοδευτικές αλλαγές που προωθήθηκαν και προωθούνται.

 

Λέτε «εγκλημάτισαν»… Αν στις αιτίες της κρίσης θα μπορούσαν να αναφερθούν η διαπλοκή, η διαφθορά και οι πελατειακές σχέσεις, δεν επωμίζεται σημαντικότατες ευθύνες και το ΠΑΣΟΚ, από τη στιγμή που πρώην μεγαλοϋπουργοί του κατηγορούνται για «ίδιο όφελος»;

Η οργή μου πολλαπλασιάζεται, όταν πρόκειται για στελέχη της δημοκρατικής παράταξης. Η αυστηρότητα μας- αν μπορεί να ειπωθεί αυτό- πρέπει να είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Σας είπα και προηγουμένως ότι πρέπει να τελειώνουμε μια και καλή με τη «σκοτεινή πλευρά» της μεταπολίτευσης. Επιτρέψτε μου να μιλήσω με ένα παράδειγμα μιας που αναφέρατε τις «πελατειακές σχέσεις». Το κόμμα του κυρίου Σαμαρά, όταν φέραμε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, αρνήθηκε να ψηφίσει. Μόλις πριν ένα μήνα στήριζε τους καταλήψιες δημαρχείων για να μονιμοποιηθούν και αυτοί στο Δημόσιο. Είναι το ίδιο κόμμα – που όπως θα διαβάσατε στην «Καθημερινή» της προηγούμενης Παρασκευής, μεγάλα στελέχη του διόριζαν παράνομα στο Αττικό Μέτρο υπεράριθμους υπαλλήλους, σημειώνοντας μάλιστα στο φάκελο ενός εξ αυτών των ανθρώπων: «Δεν κάνει για τίποτα. Βολέψτε τον κάπου». Αυτή ήταν και δυστυχώς αυτή είναι η αντίληψη της Νέας Δημοκρατίας τόσο για το κράτος λάφυρο, όσο και για τον πολίτη όμηρο. Αυτές οι αντιλήψεις, αυτές οι νοοτροπίες μας έφτασαν εδώ που μας έφτασαν.

 

Αλήθεια, στο ΠΑΣΟΚ δεν είχατε ακούσει τίποτε για «μαύρο χρήμα» που πήγαιναν στα ταμεία των κομμάτων και μίζες, για παράδειγμα σε εξοπλισμούς και Siemens;

Είναι δεδομένο ότι πλέον δεν φτάνουν πλέον τα ευχολόγια. Τώρα ήρθε η ώρα της πράξης. Και η πράξη θα είναι η υπερψήφιση του νέου νόμου για τα οικονομικά των κομμάτων, που θα βάζει τέλος στις πρακτικές της αδιαφάνειας, αλλά και του νέου εκλογικού νόμου που θα διασφαλίζει αξιοπιστία, διαφάνεια, λογοδοσία. Ένας νόμος που αν είχε ψηφιστεί κάποιες δεκαετίες νωρίτερα θα είχαμε αποφύγει πολλά δεινά και το κομματικό σύστημα δεν θα είχε εκπέσει τόσο πολύ στη συνείδηση των πολιτών.

 

Θα μου επιτρέψετε να επιμείνω.  Ήσασταν γραμματέας του ΠΑΣΟΚ. Πώς νιώθετε που κατηγορούνται σύντροφοί σας ως μέτοχοι σε ατασθαλίες;

Ως γραμματέας του ΠΑΣΟΚ  είμαι περήφανος που στις ευρωεκλογές και τις εθνικές εκλογές του 2009 προτείναμε και κάναμε πράξη το "καθαρά λεφτά", και να μην αφήσουμε καμία σκιά για το τελευταίο ευρώ που ξοδέψαμε. Κάναμε μια υποδειγματική καμπάνια. Για να απαντήσω, όμως, ευθέως στην ερώτηση σας, θυμίζω ότι το 2008, λίγους μήνες αφού είχα εκλεγεί Γραμματέας, δεν διστάσαμε, τα αρμόδια όργανα, να πάρουμε ακαριαία την απόφαση διαγραφής, όταν ανέκυψε για πρώτη φορά το ζήτημα. Πήραμε απόφαση διαγραφής όσων τα ονόματα εμπλέκονταν, και του κ. Τσουκάτου και του κ. Μαντέλη. Τις πήραμε άμεσα και κατηγορηθήκαμε τότε. Δεν υπήρχε όμως άλλος δρόμος.

Αυτό που νιώθω τώρα είναι η ευθύνη να τηρηθούν οι αρχές του κράτους δικαίου, αλλά και να πειστούν επιτέλους οι πολίτες ότι κανείς δεν είναι στο απυρόβλητο, για όλους ισχύουν οι ίδιοι κανόνες.

 

Αν το Μνημόνιο είναι «αναγκαίο κακό», γιατί άραγε δεν μπορείτε να πείσετε την πλειοψηφία των πολιτών και την αντιπολίτευση;

Η αλήθεια είναι ότι στα χέρια μας έσκασε η φούσκα της Μεταπολίτευσης. Για την οποία υπάρχουν ευθύνες, υπάρχουν ασυγχώρητες πρακτικές και αντιλήψεις. Εμείς σε αυτές προσπαθούμε να βάλουμε τέλος. Και βέβαια αναγνωρίζω ότι έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε, ιδίως για το θέμα της ατιμωρησίας. Σε κάθε περίπτωση, σας υπογραμμίζω ότι ήταν αναγκαίος ο μηχανισμός στήριξης για να αποφύγει η χώρα τη χρεοκοπία. Απαραίτητα ήταν τα 110 δισ. που κατάφερε να εξασφαλίσει για την πατρίδα ο Γιώργος Παπανδρέου, γιατί διαφορετικά η στάση πληρωμών θα είχε τις βαρύτερες επιπτώσεις στην κοινωνία μετά το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο και θα οδηγούσε τη χώρα σε αποσύνθεση και ανυποληψία, αλλά και την ανεργία πάνω από 40%.

Η συνέχιση των αλλαγών για τη διάσωση της χώρας από τη χρεοκοπία και την έξοδο από την κρίση επιδοκιμάστηκε από την πλειοψηφία των πολιτών στις αυτοδιοικητικές εκλογές του περασμένου Νοεμβρίου. Παρά τη φοβερή πίεση από τη μεριά της Νέας Δημοκρατίας για ψήφο καταδίκης της πολιτικής μας, η κυβέρνηση τότε πήρε εντολή να ολοκληρώσει την τετραετία και την προσπάθεια αναμόρφωσης της χώρας. Η αντιπολίτευση, αν είχε στοιχειώδη συναίσθηση των ευθυνών της, θα όφειλε να μην είναι εμπόδιο σε μια εθνική προσπάθεια. Γιατί η συναίνεση δε σημαίνει στήριξη στην κυβέρνηση. Σημαίνει πρωτίστως στήριξη στη χώρα. Ο κ. Σαμαράς πέραν της πολιτικής, έχει και ηθική υποχρέωση απέναντι στην πατρίδα και τους πολίτες.

 

Είναι λάθος η εντύπωση πως αρκετοί υπουργοί απέχουν από τη στήριξη εφαρμογής του Μνημονίου;

Ο μόνος αρμόδιος να κρίνει τους υπουργούς είναι ο πρωθυπουργός. Αυτός έχει τη θεσμική αρμοδιότητα και δυνατότητα να αξιολογεί.

 

Έχετε πει πως αν δεν υπήρχε το Μνημόνιο, θα έπρεπε να το επινοήσουμε. Στο σκέλος των μεταρρυθμίσεων λίγοι θα διαφωνούσαν. Όμως, αυτό που σας προσάπτουν είναι μια επιθετική οικονομική πολιτική σε βάρος μισθωτών και συνταξιούχων.

Καταρχάς, εγώ δεν έχω ποτέ τοποθετηθεί έτσι.  Αυτό που έχω πει είναι το αυτονόητο – το πόσο αναγκαίος ήταν ο μηχανισμός στήριξης. Είμαι ο τελευταίος που δε θα αναγνωρίσει λάθη και αδικίες. Αλλά είναι ανεπίτρεπτη κάθε εξομοίωση αυτών των λαθών που γίνονται κατά την προσπάθεια διάσωσης της χώρας, με τις αλόγιστες εγκληματικές πολιτικές και τον ανερμάτιστο λαϊκισμό των προηγούμενων ετών που παραλίγο να καταστρέψει την πατρίδα μας. 

 

Αν είστε βέβαιοι για την επιλογή σας, όσοι επιδιώκετε να εφαρμόσετε το Μνημόνιο, δεν θα έπρεπε να σας προβληματίζει το γεγονός πως η κυβέρνηση δεν εμφανίζεται συμπαγής απέναντί του; Οι διαφωνίες και οι φιλονικίες στο Υπουργικό Συμβούλιο είναι τόσο έντονες, που δίνουν την εντύπωση ολοκληρωτικής διαφωνίας.

Αν θυμάστε είχα πολύ καιρό πριν μιλήσει για την «εμπόλεμη» κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα. Για τον πόλεμο οικονομικής επιβίωσης που κάνουμε. Είμαστε υπουργοί σε «πολεμικό» Υπουργικό Συμβούλιο. Οι πρόσκαιρες εντυπώσεις δεν έχουν θέση. Είμαστε όλοι αντιμέτωποι με μια βαθύτερη ιστορική ευθύνη.

 

Από την αρχή της νέας κυβέρνησης εντοπίστηκε πρόβλημα συντονισμού. Αν και χαρακτηριστήκατε «υπερυπουργός» στον ανασχηματισμό του Γιώργου Παπανδρέου και αναλάβετε τη σχετική ευθύνη, πού κόλλησε η υπόθεση, ώστε να συνεχίζουν να παρατηρούνται τα ίδια φαινόμενα; Να σας υπενθυμίσω, μάλιστα, τις «εκκωφαντικές» διαφωνίες σας με τους κ.κ. Βενιζέλο και Παπουτσή στο θέμα των μεταναστών.

Δεν ήμουν ποτέ συντονιστής. Συντονιστής ήταν και είναι μόνο ο πρωθυπουργός. Όπως είναι γνωστό, η συμβολή μου στον πολιτικό σχεδιασμό ολοκληρώθηκε στο Β΄ γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών.

 

Για να υπάρξουν επενδύσεις, χρειάζεται καλό κλίμα, ευέλικτο και αποτελεσματικό κράτος. Δεν τορπιλίζεται το κλίμα με τις συνεχείς δηλώσεις για πιθανή πτώχευση, τους «εκβιασμούς», όπως λέει η αντιπολίτευση, «τις ήξεις αφίξεις» για συγκεκριμένα προβλήματα (όπως η πώληση της δημόσιας περιουσίας);

Η κυβέρνηση έχει λάβει σαφείς αποφάσεις. Θα προχωρήσει το έργο της και θα εξαντλήσει την τετραετία. Είναι προφανές ότι αυτή η υποχρέωση υπευθυνότητας καταλαμβάνει τους πάντες και η κινδυνολογία από όπου και αν προέρχεται μόνο κακό κάνει.

 Η στρατηγική του φόβου είναι μόνο επιζήμια γιατί οδηγεί  σε παραλυτική ακινησία. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι η στρατηγική της ελπίδας. Της βάσιμης ελπίδας. Γιατί η προσδοκία καλεί σε αποφασιστική δράση.

 

Βλέπετε φως στο τούνελ; Εσείς θα βάζατε κάποιο χρονοδιάγραμμα, πέρα από το οποίο ο ελληνικός λαός θα μπορεί να δει χειροπιαστά αποτελέσματα από την εφαρμογή του Μνημονίου;

Θα κριθούμε σε δύο σημεία: πρώτον, αν θα καταφέρουμε να αποτρέψουμε την προδιαγεγραμμένη χρεοκοπία που έκανε τον κ. Καραμανλή να εγκαταλείψει την κυβέρνηση, αν θα αποφύγουμε τη στάση πληρωμών, αν θα πετύχουμε τη διάσωση της οικονομίας.  Και δεύτερον, αν θα αναμορφώσουμε τη χώρα, αν θα τελειώσουμε οριστικά με το χρεοκοπημένο κράτος που παραλάβαμε. Αυτό προσπαθούμε και σε αυτό έχουμε ήδη συγκεκριμένα, χειροπιαστά αποτελέσματα. Γιατί με τη Δι@υγεια τελειώσαμε με την αδιαφάνεια. Με τους νόμους της αξιοκρατίας στις προσλήψεις και στις προαγωγές η κομματική ευνοιοκρατία στη δημόσια διοίκηση τελείωσε. Με τον Καλλικράτη επαναθεμελιώσαμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση με ένα νέο πρότυπο διακυβέρνησης και χρηστής οικονομικής διαχείρισης. Και με το νέο πειθαρχικό δίκαιο θα τελειώσουμε με την ατιμωρησία που άφηνε ανυπεράσπιστους τους πολίτες και αδικούσε τους ευσυνείδητους υπαλλήλους.  Με το «ηλεκτρονικό Δημόσιο» θα μπορείς να κάνεις τα πάντα μέσω του υπολογιστή σου και δε θα χρειάζεται να στέκεσαι για ώρες στις ουρές.

Χειροπιαστά αποτελέσματα, λοιπόν, θα δουν οι πολίτες από την εφαρμογή του προγράμματός μας που δεν περιορίζεται στο Μνημόνιο. Είναι πολλά αυτά που κάνουμε και αλλάζουν –και στο μέλλον θα αλλάξουν με γεωμετρική πρόοδο ακόμα πιο πολύ- την ποιότητα της καθημερινής ζωής των πολιτών

 

Παρά τις σημαντικές σας προσπάθειες στον χώρο της δημόσιας διοίκησης, θα μπορούσατε να πείτε πως το κράτος μπορεί πια να ανταποκριθεί στα αιτήματα νέων επενδυτών;

Το πιο σημαντικό για τους επενδυτές είναι το καθαρό και διαυγές περιβάλλον για αυτούς και τους ανταγωνιστές τους. Και νομίζω ότι αν πριν από 20 μήνες τους λέγαμε ότι μέσω της Δι@υγειας θα ήταν τα πάντα προσβάσιμα στη διάθεση του κάθε ενδιαφερόμενου, ότι ο χρόνος ίδρυσης μιας επιχείρησης δε θα ήταν πια κάποιοι μήνες ή ότι μέσω της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης θα κάναμε ένα μεγάλο βήμα στην πάταξη της γραφειοκρατίας αλλά και της διαφθοράς, δεν θα γινόμασταν πιστευτοί.

Έχουν γίνει ήδη σημαντικά λοιπόν βήματα και έπονται και άλλα τόσο για την προσέλκυση επενδύσεων όσο και για τη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης. Όπως οι νόμοι για τη Δι@υγεια, την αξιοκρατία στις προσλήψεις και προαγωγές, ο Καλλικράτης στην Αυτοδιοίκηση, το 40ωρο στο Δημόσιο, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, το νέο μισθολόγιο, το πειθαρχικό δίκαιο, ο νέος νόμος για τα οικονομικά των κομμάτων, το πόθεν έσχες των πολιτικών και ο νέος εκλογικός νόμος.

Ακόμα, πολιτικές που εξορθολογίζουν και μειώνουν το κράτος. Όπως είναι οι καταργήσεις των stage, η παύση μονιμοποιήσεων και η δραστική μείωση του αριθμού των συμβασιούχων, το πάγωμα των προσλήψεων πέρυσι και η επί της ουσίας μεγαλύτερη από το 1 προς 5 τήρηση στον ρυθμό προσλήψεων στο Δημόσιο. Με τον τρόπο αυτό μειώσαμε όσους μισθοδοτούνται από το Δημόσιο. Στο τέλος της θητείας μας θα εργάζονται στο Δημόσιο 200.000 λιγότεροι δημόσιοι υπάλληλοι, ενώ το μισθολογικό κόστος θα πέσει από τα 22 δισ. που ήταν το 2009, στα 16 δισ. Η βελτίωση θα είναι σταδιακή αλλά ουσιαστική.

 

Κάποιοι λένε πως για τον πρωθυπουργό, οι «κηπουροί» έχουν γίνει σήμερα «η μεγαλύτερη αδυναμία». Σας εξαιρούν μάλιστα από τον «κύκλο» στελεχών που συγκαταλέγεται σε αυτή την κατηγορία και κρίνεται ως ανεπαρκής, καθώς μνημονεύουν την καινοτομία του «Καλλικράτη», της Δι@ύγειας,  του ΑΣΕΠ παντού σε όλη τη Δημόσια Διοίκηση, το 40ωρο ή την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. 

Ο πρωθυπουργός αξιολογεί τους πάντες. Σε ό,τι αφορά στις αλλαγές στο κράτος που αναφέρατε, με το πειθαρχικό δίκαιο και το νέο μισθολόγιο ολοκληρώνεται και το δεύτερο κύμα των οριζόντιων μεταρρυθμίσεων στη Δημόσια Διοίκηση. Έχοντας οικοδομήσει ένα στέρεο πλαίσιο αξιοκρατίας, διαφάνειας και δικαιοσύνης θα προχωρήσουμε τώρα σε κάθετες παρεμβάσεις, σε κάθε τομέα, σε κάθε υπουργείο. Στόχος μας να τώρα που εξοπλίσαμε με το σύνολο των απαραίτητων εργαλείων κάθε υπουργείο για να αντιμετωπίσει τα επιμέρους προβλήματα, να οργανωθεί η παρέμβαση από κάθε υπουργό στο χώρο ευθύνης του, ώστε να αντιμετωπίζονται τα φαινόμενα κακοδιοίκησης, να λύνονται τα προβλήματα και να εξυπηρετείται καλύτερα ο πολίτης. Για τον σκοπό αυτό ξεκινάμε ένα ηλεκτρονικό σύστημα δημόσιας αξιολόγησης των διοικητικών υπηρεσιών, ώστε οι ίδιοι χρήστες τους, οι πολίτες, να έχουν τον πρώτο λόγο στον εντοπισμό των προβλημάτων και στην κατεύθυνση των λύσεων.